• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Zozo

    Angrar är väl för mycket sagt... det var dags att flytta ifran Paris i vilket fall. Lâgenheten är bättre, luften är bättre, vi har totalt mer pengar.. Njae, det är vâl snarast sa att vi funderar pa om det inte är värt att korta av kontrakten med allt det praktiska jox som det innebär.
    Kort sagt sa är det sa att maken har en omöjlig situation pa sitt jobb - han är anställd för att organisera upp en otrolig röra, men han far inte uppbackning av cheferna som bestämt att det ska vara sa. Ungefär som att ro och ro i en bat där ankaret är kastat, medans det star en massa förmân och rasar om varför man inte aker fortare.

    För min del gäller det att jag har fatt en skitkund som är väldigt viktig i knät - utan att nagon fragat mig om jag tycker det är ok. Kunden är mycket medveten om att den är stor och KRÄVER saker som jag helt enkelt inte kan ta fram. Hotar med att ringa högste chefen i paris.. Jovisst.. det gar ju säkert fortare da.. Arghhh!

  • viktualia

    Zozo - rörigt värre!

    Här - har jag städat undan spåren efter mig själv, slängt papper och jobbar just nu på att städa datorn. Allt känns hemskt märkligt men det är väl en del i omställningsprocessen....

  • anne på grönkulla

    Zozo, vad skulle det betyda att korta kontrakten då? För er rent praktiskt alltså.

    Det är hemskt att inte trivas på jobbet - jag hade ju noll backning av chefen på mitt förra jobb - men stormtrivdes med arbetsuppgifter o kollegor. Nu har jag ju fått växa så det knakar in i ett mycket större ansvar - och idag har jag släckt en liten akut brand... vems "fel" det var tänker jag inte luska i - men nya rutiner ska vi ha.

  • Telemarkgrrl

    anne, har du läst boken? Jag tyckte inte så mycket om den så jag hade tänkt att undvika filmen också men om du säger att filmen är bättre än boken så ska jag fundera på det.

  • anne på grönkulla

    nej, det har jag inte - men filmen var väldigt bra. stark, otroligt stark (jag såg den på en galapremiär och den var otroligt o-gala - ingen glamour-känsla där inte, mer som ett slag i magen...)

  • Zozo

    backning av chefen? Näe, inte speciellt men är heller inte rädd för chefen. Vill han ringa och gorma sa kom igen bara! Chefen utgar fran att allting är möjligt. Jag vet att det inte är jag som gjort fel här. Fel har gjorts i kontrakteringen pa bada sidaor, men da lag detta inte pa mitt bord. Nu är det sa att finns inte produkten de vill ha sa är jag ingen trollkarl och kan inte fa den att uppsta ur ingenting. Hade de fragat mig samma sak för 6 manader sedan hade det kanske varit möjligt...

    anne på grönkulla skrev 2008-01-11 13:57:10 följande:


    Zozo, har du backning av chefen förresten? Eller vad skulle hända om de ringde chefen när du verkligen ine kan leverera saker?
  • Zozo

    Mja, det betyder tjafs med flytt och lägenhet eftersom lâgenheten gar via företaget. En del andra praktiska grejor.. men framför allt betyder det att ingen av oss skulle ha inkomst (dvs ingen arbetslöshetskassa om du själv sâger upp dig) eller râtt till ev föräldraledighet. Det är svart för en av oss att säga upp sig, eftersom det skulle innebära flytt..

    anne på grönkulla skrev 2008-01-11 13:46:42 följande:


    Zozo, vad skulle det betyda att korta kontrakten då? För er rent praktiskt alltså.
  • anne på grönkulla

    Funderar ni på att söka andra jobb där ni är då - eller vad har ni för alternativ?

    Det är knepigt det där med att "bygga in" sitt liv (bostad och så) med jobbet. Vi hade tom lägenhet via jobbet hemma ett tag, men då hade inte maken kunnat bo kvar när jag flyttade, så vi köpte egen så snart vi kunde.

  • viktualia

    Zozo - hoppas det går att skapa ett skojigare liv, man lever ju bara en gång!

    Nu är det snart dags för middag... som ikväll serveras på hålans tapasställe eftersom både maken och jag är för sega för att laga mat....

    ..... hemlagat blir det dock imorgon när vår 7 årsdag ska firas... tänk att jag levt så länge med prinsen!!! tjohoooooooo!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7