• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • anne på grönkulla

    läste fö det ni skrev förut (igår?) om när man för djupa samtal hemma. Känner igen det där med att samtal om ekonomi och så ofta blir djupare diskussioner om den gemensamma riktningen/prioriteringar väldigt väl. Sen är vi nog rätt bra båda på att föra dem, kanske startar jag dem lite oftare (jag är mer projektledare hemma, även om maken har goda professionella såna talanger) - vår relation bygger mycket på just samtal.

  • Telemarkgrrl

    Alltså ibland blir man ju gråtfärdig på sig själv. Jag har ett problem i ett program på jobbet och jag vet att jag hade samma problem för ett par månader sen och jag vet att jag ägnade DAGAR åt att hitta lösningen och jag vet att jag hittade den. Men nu minns jag den inte längre. Confused

  • anne på grönkulla

    vickan, tro mig, det känns lika overkligt varje gång (o jag byter rätt ofta, så tro mig). Tricket är att fokusera på nu, inse att man kanppt kan planera över förändringen o sen ta det som det kommer, dvs acceptera att man är ny o förvirrad. Till slut börjar nån ny o då är man veteran. O långt innan dess har man glömt hur det gamla eg var.

    Kan säga att jag verkligen känt under hösten hur jag växt så det knakat professionellt, in i en ny roll med mycket mer ansvar mm. Kul och utmanande, men tröttsamt också - jag blir väldigt introvert privat på kuppen.

  • anne på grönkulla

    vickan, tro mig, det känns lika overkligt varje gång (o jag byter rätt ofta, så tro mig). Tricket är att fokusera på nu, inse att man kanppt kan planera över förändringen o sen ta det som det kommer, dvs acceptera att man är ny o förvirrad. Till slut börjar nån ny o då är man veteran. O långt innan dess har man glömt hur det gamla eg var.

    Kan säga att jag verkligen känt under hösten hur jag växt så det knakat professionellt, in i en ny roll med mycket mer ansvar mm. Kul och utmanande, men tröttsamt också - jag blir väldigt introvert privat på kuppen.

  • viktualia

    Telestubben - ååå sånt är plågsamt!!! HOPPAS du kommer på det snart!!!

    Anne - tack för lugnande ord.. känner mig verkligen mysko... undrar ibland om jag ska vakna upp ur den här drömmen och upptäcka att allt bara var bluff och att allt går utför i min värld.. hm... men jag VET att det är verklighet, känslorna har bara inte hunnit ikapp än.

  • viktualia

    Tack Anne - behöver nog lite påhejning...

    Nu ska jag dra mig hemåt och bära med mig del 2 av "flyttlasset" med grejor... hm.. mysko värre med allt jag "måste" spara....

  • Oms
    Telemarkgrrl skrev 2008-01-08 15:08:34 följande:
    Oh my, vad jag har jobbat hårt idag. Borde få dubbla lönen minst. Jag har efter diverse besvär blivit så van vid att gå och lägga upp mig för gynekologer så det bekommer mig inte alls. Går faktiskt hellre dit än till tandläkaren. Det tar kortare tid och kostar bara en femtedel så mycket.
    håller m dig tubbis!! dessutom är min gynekolog såå trevlig! hon minns allt man har berättat fastäm jag bara går 1ggr/år! nu har jag inte varit där sen nov-06 så jag funderar på att boka i e tid fär kontroll hos henne istället för hos BM, eftersom jag har gjort KS så gör man oftast ingen undersökning på efterkontrollen då man är som vanligt "där nere".
  • Oms

    Anne - justa naglar och spring på löpband - vadan denna förändring? maken har ju åkt hem låter ju bra i vilket fall, önskar jag själv kunde vara lika motiverad, men det kommer väl sen, just nu känns det helt ok att faktiskt inte borsta håret på 2 dgr utan bara sätta upp det snabbt i en knut så att man snabbt kan ta upp lilla ledsna hungriga tjejen

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7