• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • MuffinsTönt

    Jo, Det är sant! Och sen smakar ju viner bäst med ngt passande. Nää, just såna dyra viner ska man helst avnjutas med en person i ett passande miljö. Va bra,för dem var visst inte så billigt heller. Nu gäller det att övertala Mr G att det var en superbra ide som jag just fick.

  • viktualia

    kära nåååååååån!

    Maken har just packat upp sin packning och då även julklapparna. Flera av pinalerna var svåra (läs: fula/onödiga) men så kom en sak som verkligen TOPPADE blärklistan: EN plastljusstake som ser ut som ett klot, ingjutet i plasten finns silversprejade kottar, snöflingor i plast och nån minijulkula i silver. SJUUUUUUKT ful och jag kunde inte hålla mig, jag sa exakt vad jag tyckte direkt! Har inte riktigt fattat vad maken själv tycker, själv är jag så grym att om mina päron ger mig något fult så förhandlar jag om att slippa det.... sånt gör inte han... hmmmmmmmmmm

  • BlivandeFruJangbåge

    ja äntligen kom snön! Det är första för mig de här vintern...ellernej, en natt hann jag med när föra snön kom..
    I dag ska vi ut och åka pulka och bygga snögubbe

  • Zozo

    Ostron - blärk! Har aldrig fattat vitsen!

    Ankleverpaté tycker jag mycket om även om jag etiskt sett inte borde äta den. (Gaslever smakar inte speciellt mycket - den är krämigare, finare men mindre typisk smak)

  • Zozo

    Go'morron förresten!

    Ja och det här om viner.. Muffins, att du tar ngt med samam druva är absolut ingen säkerhet för att du ska tycka om det. Tom samma vin med ett ars skillnad kan ga fran mums till blerk!

  • Telemarkgrrl

    Ostron har jag aldrig prövat och tänker inte göra det heller. Det låter ju inte så gott och bara tanken på att dom lever när man stoppar in dom i munnen...... urk....

    Lever tycker jag inte heller om men där är det mer en moralisk fråga. Ank- och gåslever går fett bort pga uppfödningsmetoden.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7