• Majsis2008

    Göteborgsbrudar 2008 del 2

    Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

    Nästa träff: 8/12

    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • stenbruden

    Tjejer!

    Vart har ni bokat frissa o makeup?? Kostnad??
    Jag kom på att jag har glömt det ju... Men vill kolla med er vad ni har valt eller funderar på. Vet att vi har snackat om det förut men kommer inte ihåg - påminn mig

  • soon 2 b mrs T

    tips från den härtråden som sa at make me var underbara att ha att göra med så jag gick bort och pratade med dom.

    Eftersom jag tydligen är sent unte hela tiden lycades jag få en sista tid då allt är fullbokat inför ju och nyår.

    dom har ett bröllopspaket som kostar 2400 då ingår konsultation, make up hår och dansundervisning. (bröllopsvals.)

    Young nails - bara till att söka efter eller har dom någon hemsida tro? Har du alltid gått till samma manikyrist?

  • bröllop gbg

    Hej alla!

    NU ÄR JAG FRU!!!

    Bröllopsdagen var helt fantastisk, det finns inte ord som kan beskriva alla uppplevelser! Jag är fortfarande helt omtöcknad efter den känslostorm som varade från klockan 7.30 på lördagsmorgonen till klockan 5.30 på söndagsmorgonen. Så obeskrivligt stark upplevelse. Jag klarade inte av att säga mina löften utan fick stå och andas en lång stund för att komma till sans. Hela min kropp skakade av stundens allvar och alla gästerna stortjöt och det var helt underbart. Middagen fortsatte i samma anda, det var som att alla spärrar bara släppte när jag grät mej igenom löftena. Talen var helt makalösa, det ena mer tårdrypande än det andra. så mycket sånger, sketcher, framträdanden... jag kommer inte att hämta mej på ett bra tag känns det som. Och så mycket av det där som vi lade så stor vikt vid och planerade så noga kändes fullständigt överflödigt i sammanhanget. vem bryr sej om vilken ton det är på strumpbyxorna eller om vi har tillräckligt många limefrukter till drinkarna när hela själen brister i den stund du tittar in i din makes ögon... det går inte att beskriva...

    jag önskar er alla att era bröllopsdagar ska bli lika fantastiska som vår. lägg inte för mycket energi på sånt som egentligen inte spelar någon roll. det viktiga är du och din blivande make. Jag har fyra tips, som kanske någon kan ha nytta av. Låt någon dokumentera allt som händer. (kanske inte absolut allt, men ni förstår vad jag menar...) filma, ta kort, samla in manus... det är så många tal och sånger som jag inte alls minns. jag minns känslan men skulle gärna höra orden igen i lite mer balanserat sinnestillstånd. Välj vigselförrättare med omsorg. en av våra vänner är präst så det var han som vigde oss, och herregud vilken vigsel! ett helt fantastiskt vigseltal och han satte precis fingret på vilka vi är och vad vi kan behöva jobba med i vår relation, det var kusligt... Var också noga med vem ni väljer som toastmastrar. våra var underbara, lade ner så mycket jobb på att ringa runt till alla gäster och fixa planscher på oss och dessutom sätta tonen på middagen så att alla kände sej bekväma och närvarande i ögonblicket. sist men inte minst, ta in allt som händer. försök inte avskärma dej eller stänga av känslorna för att på så sätt rädda sminket eller nåt sånt. Jag försökte i början men insåg snart att det var lönlöst. Låt tårarna rinna, det lättar på trycket och jag fick så många kommentarer om hur skönt gästerna tyckte det var. många sa att det var så befriande att få uppleva de där tunga och svåra känlsorna som det faktiskt handlar om. det är ju faktiskt på allvar.

    Lycka till alla och glöm inte bort vad det handlar om!

  • BarbaBruden

    Bröllop GBG
    Åh din dag låter ju alldeles, alldeles....alldeles underbar!
    Mycket goda tips som jag genast suger åt mig av!

    Njut nu och försök att komma ihåg det där allra bästa med att vara gift- kärleken till varandra!

    Lycka till!

  • malinlars

    bröllop gbg: Låter ju helt underbart. Bra tips som jag nu har skrivit upp i vår bok! Fick tårar i ögonen av bara din beskrivning. Kan tänka mig att du hade det svårt att hålla dig!!

  • Astriden

    va kul att du bokat make me mrs T
    det va jag som rekomenderade det & du får väldigt gärna hälsa från Nina & Martin näste gång du pratar med dem. är det Eva som du pratat med?

    åh, låter underbart bröllop gbg!
    Fina tips du skrivit, antecknade.

    haft en toppendag i malmö,
    imorgon blir det en sväng i stan & ulladed fös oss

  • Majsis2008

    Hej!

    MrsD: Finns massa ställen man kan lämna in bilden för vaxninng..beror på om du vill ha lackkonservering eller bara waxning...synd jag inte är hemma på vardagskvällarna annars kunde jag gjort d då jag tycker d e så kul.

    Stenbruden: Jag har bokat frissan kan komma eller på modigt hårdesign i vasastan. Hon är en glad och sprallig tjej som gillar och gå lite mer extremt som mig. Jag betalar 1500/person som det ser ut nu, då blir d konsultation, make up, och bubbel och frukt.

    MrsT: Funderade oxå på att gå dit men så hittade jag magdalena.

    Bröllop gbg: Vilken underbar dag trots att den inte går in på detaljer så fattar man hur du har haft det.

    usch vad gör jag uppe nu...skulle baa släppa in hunden som ja e dagmatte till o sen sova tänkte jag,men jag gick upp, får la se om jag kan få nåt vettigt gjort sen....ska storstäda nu på fredag lr lördag så d ser bra ut, nu ligger allt överalt suck...bara m2b hjälper till

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2