• Majsis2008

Göteborgsbrudar 2008 del 2

Här samlas vi GBG brudar och pratar om allt mellan himmel och jord, både som rör bröllop och annat.

Nästa träff: 8/12

Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-26 13:27
    Brudarna:
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 22:11
    ~ Fru Trul - 14 Feb, Goa Indien, Stora Holms Säteri
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell Fest - Aschbergska
    ~ Julibrud 08- Naverstads Kyrka
    ~ Grund - 2 Aug, Grundsunds Kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest- Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2
  • Grund

Nu pyser jag för det är ju Greys!!!

• BarbaBruden

Grund
    Det är den som var i katalogen. Den är min illa pärla, använder den massor! Har kanske bryggt kaffe i den sammanlagt 4 gånger, vi lyxar mest till det med latte med choklad på skummet! Det finns nu speciell baristamjölk att köpa vilket gör skummet perfekt. Rekommenderar denna apparat starkt!!!

• malinlars

astriden: Vilken KlänninG!! HAr bara träffat dig en gång, men jag tycker att den verkligen var DU!!

barba: Vilket kök! Va fint det blev. Skall sy upp mina julgardiner på lördag å julpynta på söndag tänkte ja..

mrsd: Jaa.. det ät inte lätt sånt dät. Men gå på magkänslan.. man fixar det alltid i slutändan om man verkligen vill!

Godnatt på er!

• stenbruden

Har inte hunnit titta in här idag... Jag har alltid gått till samma tjej på Young nails. Vet inte om de har en hemsida men de ligger på magasinsgatan! Jag har nummret på jobbet... om du inte hittar det på nätet. Har du kollat?

soon 2 b mrs T skrev 2007-11-27 19:23:23 följande:

tips från den härtråden som sa at make me var underbara att ha att göra med så jag gick bort och pratade med dom.Eftersom jag tydligen är sent unte hela tiden lycades jag få en sista tid då allt är fullbokat inför ju och nyår. dom har ett bröllopspaket som kostar 2400 då ingår konsultation, make up hår och dansundervisning. (bröllopsvals.)Young nails - bara till att söka efter eller har dom någon hemsida tro? Har du alltid gått till samma manikyrist?
  • soon 2 b mrs T

japp japp jag har kollat och tyvärr hade dom inga tider kvar då jag hade behövt en. Men tusen tack för hjälpen =)

Ni är så snälla och goa alla här inne!

Men jag har hittat en tjej som faktiskt hade tid, men det var inte lätt att hitta någon. nu återstår bara att se om jag kommer bli nöjd.

• stenbruden

Soon - Ja det kan inte ha vart lätt å få tid.. det är ju deras största period nu innan jul o nyår.. Kul att du hittade en iaf!! Har du gjort det förr? Herregud det är inte långt kvar för dig nu - pirrigt värre antar jag

MrsD - Va jobbigt.. va ska man svara på det Hundar är ju jätte mycket jobb och bebis ännu mer.. Bilar är ju bara så trist att lägga pengar på, men det är ju kul att köra bil, hahaha.
    Jag behöver också köpa en ny bil.. känns inte riktigt som rätt läge nu när man sparar till bröllopet OCH vi letar hus med ljus o lykta. Ska gå på visning på tisdag och på söndag nästa vecka - spännande!! STORA utgifter på kort tid

STORT GRATTIS till den nyblivna frugan! Låter som en UNDERBAR dag NJUT!!!!!!!

Barba - Mysigt ovh fint du har det! Jag älskar julen med allt pynt! Skitsnygga gardiner! Bodde ni i hus??

• stenbruden

Ang frissa o makeup förresten. Jag ringde till en tjej som jag kände lite grann när jag jobbade på Åhlens. Hon jobbar som makeup artist och är skitduktig!! Hon är mamma ledig nu men hon skulle kolla om hon kan sminka mig till bröllopet.. Hon har lagt en makeup på mig förut med kanonresultat så jag hade blivit jätteglad och kännt mig trygg om hon kan. Hoppas!!!
    Men det är ju en röd fredag - långhelg så hon ville kolla så de inte ska åka bort med familjen..

Så OM hon kan är det bara frisören som jag behöver jaga..

Majsis - det var ju jättebilligt!!

• stenbruden

Natti natti, verkar som ni sussar allihop

• Astriden

God morgon tjejer
    Nu är jag tillbaka i gbg& på jobbet.

Ursh va det regnar!

• Grund

God morgon på er i regnet

Ha, så roligt det kan bli. Fick köpt mig ett par slalomskidor igår, bara så där
    Fick se i GP att Udéns skulle sälja ut förra årets skidor mellan 20 och 22. 19.30 började jag köa och kl 20.04 betalde jag... snabba ryck

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008 del 2