• Mirri

    Värmlänningar?

    Hej! Finns det inga värmlänningar här på BT? Det vore trevligt att byta tips och tankar med någon som bor i samma vackra del av landet som jag...

  • Svar på tråden Värmlänningar?
  • Mirri

    Rocked: En till Sunnebrud minsann Josefa Mörling (tror hon stavar så) heter hon som syr åt mig. En underbar spanjorska som har precis samma smak som jag vad det gäller kläder så det kan inte annat än bli som jag vill ha det... Jag vet inte hur mycket hon åtar sig att sy numera för hon är sjukskriven endel om jag förstått det rätt. Sömmerska är väl typiskt ett sånt där yrke som man får förslitningsskador av...

  • Mamasnest

    Jag anlitade en sömmerska i VIken när vi lät sy upp en dopklänning förra året. Hon var väldigt lyhörd för hur man ville ha det och vi var väldigt nöjda med reslutatet. Jag minns tyvärr inte vad hon heter, någon som vet vem jag menar?

  • Brollop15juli

    Tack Mirr.

    Det blev en Forever Yours.
    Blev här hemma i sthlm.

    Men åker snart upp och ska prova ut till herrn och då har vi tänkt att åka till Zari´s. Känns lite fånigt att gifta sig i Kristinehamn, bo i Karlstad och hyra från Degerfors, men men..

    Är så fruktansvärt nöjd med att få stå brud i Värmland. Bott ett tag som liten och vi har sommarstuga där. Hade det inte vart för sambons jobb hade vi bott där..

  • LaSvala

    Hejsan,

    här är också en planerande brud (16 augusti i Kils kyrka, som det ser ut nu). Kul med flera värmlänningar här!

    Förutom att jag smyger runt här i privat intresse, så är jag också på jakt efter par i Karlstadtrakten som planerar bröllop eller är nygifta. Och vilket ställe är inte bättre att leta på än här?

    Jag jobbar nämligen som reporter på Kanal 12 (lokalteve i Karlstad) och förbereder just nu en bröllopsserie som vi kommer att sända under våren. Skulle vara superkul att komma i kontakt med er som kan tänka er att ställa upp på en intervju i något av programmen.

    Om ni kan tänka er att ställa upp i ett inslag är det bara att kontakta mig på lina@kanal12.se

    Ha det bra och lycka till med all planering!

  • Hasselmus

    miapialillull: Om jag förstått det rätt, så var alla inventarier på Spegesalen Peter Mårds. Så Spegelsalen har inga egna bord, stolar eller kök (ugn, spis, köksbänkar, diskmaskin) what so ever.

    Kolla upp det en extra gång för säkerhets skull om du inte gjort det.

  • Mirri

    Brollop15juli: Kul att du är nöjd med klänningen och härligt med en stolt Värmlandsbrud. Jag är också en Vi ska ha värmlandsvisan som utgångsmusik Ni ska ha festen i Kristinehamn också antar jag, eller?

    La Svala: Gud vad spännande! En värmländsk bröllopsserie Ska det vara par som bor eller som gifter sig i Karlstad eller båda? När kommer det sändas? Det är ju jätte spännande ju!

    hasselmus: Tack att du sa det där om möbler och sånt. Som det lät på Reine Flodin när jag pratade om det lät det som om det fanns men jag i alla fall se till att kolla det jätte noga innan vi bestämmer något!

  • Brollop15juli

    Jajemän Mirri,
    Blir i Norrgården.
    Känns bara perfekt med allt runt omkring.
    Bara detaljerna kvar... hehe

    Hur går det själv?

  • Mirri

    Hehe, jo vi har också bara "detaljer" kvar som var ska vi egentligen ha festen? Vi har en bokad lokal men den är inte idealisk precis... Vi behöver också sätta oss och göra klart gästlistan och kanske stryka lite folk

    Planeringen går långsamt just nu, dels för att vi velar fram och tillbaka och dels för att jag nyligen gått upp och jobbar nu heltid vilket jag inte gjort förut och samtidigt pluggar jag...

    Framförallt känner jag mig lite ensam i det hela. När vi tillslut satte datum fick m2b kalla fötter för det skulle bli så stort och ville blåsa av det hela men efter att vi pratat om det bestämde vi oss för att genomföra vigseln med fest och allt men kompromissen var att jag planerar och han är bara med och tar de slutgiltiga besluten.
    Min tärna är min absolut bästa vän men hon är inte direkt den pyssliga typen och hon har inte mycket intresse för kläder. Hon kan absolut vara med mig och planera men hon har liksom inte så många egna åsikter.
    Vårt värdpar är fantastiska men de bor i Gbg.

    Hmm, lite långt inlägg men det är lite tungt just nu Men till helgen har jag sagt till m2b att vi måste sätta oss ned och titta över budget och gästlista osv. så då kanske det blir av att vi gör ett ryck på planeringsfronten

  • Lyckliga86

    Hejsan alla värmlänningar! :)
    Jag letar efter en festlokal där man kan ha 75 personer o buffé utan att det blir trångt.. Många lokaler är stora "nybyggda" lokaler, jag vill ha bröllopsfesten i en herrgård eller något annat mysigt ställe. Fick tips om en herrgård som ligger precis vid Väse kyrka, vet inte om den kanske heter Väse Herrgård? Någon som hört att någon haft sin bröllopsfest där? Tack på förhand! :)

  • Rocked

    Hon sydde min klänning med!!! Hon är en gammal vän till vår familj. Men jag vet inte om du känner henne? Men tänk på att hon är vääääldigt mañana. Du får inte bli stressad om det tar längre tid innan du får den än vad hon sagt. Det har varit så i alla år. Jag fick min 2 dagar innan. Den var inte ens i närheten av klar en vecka innan. Men hon blir alltid klar i tid och hon kan ju sy precis vad man vill. Hon syr bara brud och balklänningar numera så det gäller att vara ute i tid, för hon har rätt ont.


    Mirri skrev 2008-01-06 20:36:17 följande:
    Rocked: En till Sunnebrud minsann Josefa Mörling (tror hon stavar så) heter hon som syr åt mig. En underbar spanjorska som har precis samma smak som jag vad det gäller kläder så det kan inte annat än bli som jag vill ha det... Jag vet inte hur mycket hon åtar sig att sy numera för hon är sjukskriven endel om jag förstått det rätt. Sömmerska är väl typiskt ett sånt där yrke som man får förslitningsskador av...
Svar på tråden Värmlänningar?