• Melis

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

    Tänkte att vi från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där kan utbyta prata lite om bröllop och traditioner och allt annat också.....

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??
  • Melis

    jaha...all min släkt bor utomlands och han har både mkt släkt här och utomlands men vi ville ha ett typiskt bosniskt bröllop och det tyckte vi inte att man kunde riktigt genomföra här så vi valde att ha det där nere...

    Har ni fixat allt eller?

  • Didaa

    Självklart då att ni ska gifta er där...hos oss kommer det att vara människor från olika kulturer..det kommer att vara en bra bladning hehe... men vår förlovning var traditionell... Han kom hem till mina föräldrar tillsammans med sina föräldrar...

    Vi har inte planerat allt men det är inte mycket kvar.. tårtan, blommorna, inbjudningskort och hans kläder är kvar..

    Har ni fixat allt?

  • Melis

    a det mesta...som vi kan fixa här...min klänning är inköpt, han är utvalda men inte inhandlade, inbjudningskort har jag beställt och får innan jul, sen tårta och sånt fixar vi där nere...ringar har vi beställt...

  • Melis

    tack tack.... hoppas ni får en underbar dag....tiden går fort som fan så snart står vi där....

  • Didaa

    hehe ja det är sant.. jag kommer ihåg förlovningen i februari.. jag tänkte då.. ja ja har ett år o planera det finns tid,.. men här om dagen slog det mig att mer än halva tiden har gått hehe...

  • Melis

    hehe ja...vi förlovade oss för snart ett år sen (i dec) så tänkte jag att jag skulle ha gott om tid att planera allt vid sidan om skolan men det är så mkt att fixa.

    Du får jättegärna berätta mer om hur ni tänkte kring bröllopet, dukning, antal gäster etc...så länge du orkar...

  • Didaa

    Ja du.. jag avslutar snart min skola.. så det känns skönt..hmm.. vi kommer inte att ha stort bröllop men ca 50 pers räknar vi med... och dukningen gör de på restaurangen..de har varit jätte snälla och verkligen hjälpt oss med allt... allt kommer att vara i vitt och vinrött, röd färg eftersom lilla jag älskar röda rosor....men eftersom ingen av hans familj, släkt eller vänner bor i Malmö så kommer vi att boka hotell för de som inte har någonstans att vara...han bodde nämligen i Växjö innan han flyttade hit för två år sedan... hur träffades ni två?

    p.s. ni är jättesöta tillsammans..

  • Melis

    hehhe...tack så jättemycket....

    Vi träffades för 6-7 år sen genom gemensamma vänner, (hans kusin var tillsammans med en kompis till mig) sen så träffades vi på konserter och så, sen för nåt år sen började vi höras mer och mer på msn och via sms men jag hade pojkvän så det var mer som vänner...sen för 2.5 år sen så träffades vi och sedan blev vi tillsammans... Han bor också i Småland, Vetlanda....

    Var har du köpt din klänning?

  • Didaa

    hehe..det känns bekant måste jag säga..

    jag köpte den här i Malmö..nobel t.... gick in där en dag med min syster och skulle bara se vilka de har.. blev kär i en och köpte den direkt hehe... den är lång.. lite över marken så mina skor kommer inte att synas.. den är helt underbar.. kritvit..din klänning är jättefin..

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??