• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Englali

    Haha... har hon köpt DIN klänning!?! Jag skulle aldrig vågat Det minsta hon kan göra nu är ju som sagt låta dig klämma o fingra lite på hennes nya fina... haha!!

    Jag har inhandlat min. En Lilly också, finns bild i mitt galleri. Men den ska sys om, fast det ska göras 2 veckor innan bröllopet ungefär. Om jag nu skulle ändra mig kroppsligt, vilket jag innerligt INTE hoppas!
    3004 har jag oxå bara sett på bild men den ser himla fin ut. Ren, snygg o enkel med känns ändå som det där lilla extra. (vilka försäljningasrgument jag kör med här *s*)

    Du kämpar på med vikten ännu... hur går det då? Läste något här för någon dag sen om chokladkartong osv..
    Men 10 kilo skrev du... det klarar du tills det är dags. Hur står det till med målmedvetenheten? (bah... finns det något som verkligen stavas så, annars uppfann jag ett nytt litet ord)

  • Anja 19 juli 2008

    Nu är dom nattade... Var ÄR alla

    Anne, tänker du dricka vin och äta ostar hela kvällen eller?

    Jag behöver moraliskt stöd oxå, för jag är totalt puckad. Jag kommer aldrig gå ner i vikt för jag rör mig knappt och idag åt jag på mcdonalds.

    Varför är man totalt dum i huvudet och varför blir man lixom så uppgiven ju mer överviktig man är!! Jag blir ju sämre och sämre på att sköta mig för varje kilo jag ökar lixom!! Det är ju såååå korkat och knäppt!!!

    Behöver lite peppning ikväll

    Är du kvar Englali? Hur är allting hos er nu. Hur mår du?

  • Anja 19 juli 2008

    Ja du Englali...

    Angående vikten... Jag är helt enkelt hopplös!

    Kände att kroppen ändrade form runt magen tack vare GI som jag ju höll på med inågra veckor. Jag blir sååå pluffsig av vitt mjöl, vilket jag insåg för flera år sen, långt innan GI blev en sån här stor grej.

    Så nu försöker jag helt enkelt bara att äta så lite vitt mjöl som möjligt. Äter fullkornsgrejor, har bakat egna bullar som jag äter t frukost, kör lite måltidsersättningar ibland osv...

    men när jag väl hamnar i fällan så att säga, att jag börjar tänka, äh va f..n jag är duktig imorgon istället och så låter jag mig själv falla för otaliga frestelser, enbart för att känna mig misslyckad och dum efteråt (vilket gör att det på nåt vis rullar på åt det hållet) så har jag sååååå svårt att ta mig ur det.

    Men jag funderar på om jag ska boka tid på Palm Design i Malmö där jag tänkt köpa klänning. Sätta ett datum i mitten av mars och så vet jag att nu jä..lar har jag inget val!!

    Sen måste jag ju fixa korsett oxå! Vet inte hur jag ska göra med det. Det är lite moment 22 över det hela.

    Jag vill ju nämligen HA korsetten INNAN jag provar klänningar, för jag vill se hur klänningen sitter MED korsett och det är ju även ganska avgörande för vilken storlek på klänning jag ska köpa!

    Samtidigt kan jag ju inte köpa korsett förrän jag VET vilken klänning det blir och förrän jag kan MÄTA efter klänningen för korsetten måste ju passa under just min klänning, så den ej sticker upp ovanför kanten lixom!!!

    Hur f..n löser jag detta?

    Något bra förslag haha...

  • Bellanote

    anja jag är med här. bidrar med vin.

    köpte kuvert idag cellofan kuvert blir det. jätte billiga var de 9kr för 10 stycken. så 27 spänn och ingen frakt varför vet jag ej. såg bild på en som hade gjort med cellofan kuvert och det var jätte fränt.

    pärlplattan du blir nog yngst i sinnet för min del för du skrev 28,5 och det är ungt.. var nog säkert 12 år sedan jag slutade säga och ett halvt när man sa ålder.

  • Anja 19 juli 2008

    Jaaaaa men Englali det visste jag ju, att det var DEN klänningen du har!!!

    Jag har tre favoriter hos Lilly och det är 3004:an, 3006:an och så din, den är sååååå vacker. jag gillar kjolen bättre på din klänning faktiskt, men jag gillar toppen bättre på 3004:an.

    Det är lite kluvet, haha... Men jag tror att 3004:an är mer JAG och att den kommer sitta bättre på mig? FASt jag vet ej... Har tänkt att jag ska prova den du har oxå + någon annan av Lillys klänningar som jag tycker är jättefin. 3006:an har ju utgått tyvärr, för den var jättefin.

    Är du kvar

    Jag fixar mig lite kaffe så länge

  • Anja 19 juli 2008

    bellanotte, åååhh vin, gott...

    Häller du upp mig ett glas oxå så skålar vi

    Hur går allt för dig? Hur långt har du kommit i planerna... Jag har oxå tänkt mig cellofankuvert, eller såna där halvtransparenta, ni vet, lite matta halvtransparenta kuvert. Tycker de är fina.

    Annars vill jag ha ljusrosa/pärlemoskimrande kuvert, fniss fniss...

    Får man vara så fräck och fråga var du beställde kuverten för det lät väldigt billigt och bra

  • Anja 19 juli 2008

    Håller förresten med om att det är vääääldigt ungt att säga 28,5, hehe...

    Själv har jag noll koll på hur gammal jag är, säger alltid fel och räknar att jag är ett år äldre än jag är. Blir alltid lika glatt överraskad när jag fyller år sen och inser att jag fyller den ålder som jag trott mig vara i minst ett halvår *asg*

    Hmmm undrar om det är ungt eller gammalt. På ett sätt så är det ju ungt att säga att man är äldre än man är men på ett sätt är det ju väldigt gammalt att vara så förvirrad att man inte vet sin ålder.

    Hmmm...

  • Bellanote

    jag vet inte om jag får lägga ut länken men har du mail så kan jag skicka länken..

    jo det var jätte billigt fanns ingen bild på den sidan men kan skicka med en bild på hennes som skickade det till mig tror det är ok i sånt syfte bara du inte publicerar dem

    jepp ett extra glas upphällt ska bara få sambon att inte ta av det

  • Hedebris

    vikten.. är också orolig för det. kommer graviditetskilona gå bort? har gått upp 14 kg sen i maj.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.