• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • sommarbrud 080802

Jag ska betala alla mina 3 tärnors klänningar. Men skor,smink och håruppsättning får de stå för självs.

AnneiLund skrev 2008-01-04 16:10:19 följande:
    Steffis:Ska du betala dina tärnors klänningar?
  • Pärlplattan II

Anne - Ja, det kan jag tänka mig att det finns. Sen kan jag tänka mig att det finns skolor som smäller högre än andra också.. Fast det är kanske en fördom..

Pumpkin - Ja, prata med en studievägledare, du har ju en hel del, så det bör ju gå att hitta nåt som kompletterar bra. Ang. färgerna - vi hade ju guld med från början, rött och vitt och svart har jag för mig också. Men somrigt känns det inte, så jag tror mer på det här, även om jag varit väldigt tveksam till det rosa. Fast nu har jag ju hittat rätt nyans!!

• Pumpkin

Pärlplattan: Helt rätt, vissa skolor smäller högre än andra. De som ligger i topp är väl Chalmers, KTH och Uppsala Universitet om jag förstått det rätt när jag läst t ex Ny Teknik. Fast det spelar ju förstås roll vad man ska jobba med också

Ska ni ha knallrosa/ceriserosa?

• AnneiLund

Ja de klassiska Universiteten står sig alltid bra, typ Lunds Universitet, Uppsala, Chalmers och så...

När det gäller utbildningar så är ekonomprogrammet, juridik, ,medicin och beteendevetare eftertraktade. Gärna då i kombination med ett Universitet. Sen är det klart att en massa andra grupper också är eftertraktade, men jag har själv bara erfrenhet av just dessa.

Det är på väg att luckras upp sägs det..men jag märker ofta hur mina uppdragsgivare efterfrågar just dessa Universitet och utbildningar.

Men man ska ju läsa sådant som intresserar men kanske med en viss realism....finns det jobb, hur högt smäller min utbildning osv...

Fast en utbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet smäller högst. Man får gärna ha varit aktiv under sina studieår också....vittnar om laganda, att man är socialkompetent och inte backar för att kavla upp armarna och hjälpa till.

Its a jungle out there...

• Pärlplattan II

Inte riktigt knallknallrosa, men ganska nära.. Eller, det kanske är knallcerise.. Hmmm. Iaf, Om den blir för stark, så tror jag det blir så att vi använder den mer som komplement. Brun och vit som bas och rosa och guld till detaljer.

• Pumpkin
    Pärlplattan: Själv har jag tänkt mig ganska en ganska ljus rosa nyans.

Anne: Ekonom, jurist och beteendevetare är yrken jag funderat på faktiskt.
  • Pärlplattan II

Pumpkin - Aha! Det är ju bra att vi inte kör ALLT likadant :-P
    Jag gillar den mörka kombinationen bättre.

Nu har jag skrivit ett vuxet inlägg i min blogg om arkeolgi.

• Anja 19 juli 2008

Hello girls

Nu landar jag snart här. Ska bara slänga mina två äldsta kids i säng, sen är jag här ok. Ladda upp med en massa gottis. Jag ska ha ostkex och kaffe med mig, så kan vi ha knytis

Låter det bra tycker ni

Se nu till att INTE försvinna, jag är sällskapssjuk, hehe...

• Englali

Hej tjejer!

Hej Anja får jag väl skriva... verkar bara vara du och jag här. Jag kan vara här en liten stund o hålla dig sällskap

Hur går det med ditt klänningsletande... börjat ännu?

• Anja 19 juli 2008

Nej fy bubblan

jag har INTE börjat leta. Suck...

Å andra sidan så är jag ju nästan hundra på vilken klänning det blir, redan innan jag sett den i verkligheten

Lilly 3004. Älskar den!

Nu har ju Anne i Lund gått o köpt den, hehe, så jag ska tvinga henne att låta mig klämma lite på den när hon har fått hem den Eller hur Anne *lägger huvudet på sned och ser snäll ut*

Men jag MÅSTE ner tio kilo till... Alltså jag MÅSTE! Står banne mig inte ut så här!!!

Ska ju visserligen ha riktig korsett under min klänning så det är väl ok för med den kan man ju snöra in midjan 15 cm och så får man sjysst form ohc som Anne sa, röven syns ju ej i en sån här klänning vilket är sååååå underbart men jag har ju även så feta armar.

Ska köpa lätta vikter som jag kan träna med. Tränar jag m tunga vikter så får jag manliga enorma svällande biceps, INTE snyggt på en tjej!

Hur går det själv... Du hade väl köpt klänning, var det inte så? Har du bild i galleriet?

Usch jag måste slänga ungarna i säng nu. De sitter fortf i soffan och ser på tv, jag är sååååå LAT.

Vänta några minuter så ska jag natta

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.