• Virvel

    080809

    Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

    Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

    Välkommna!

  • Svar på tråden 080809
  • ElinJonas

    Om jag läser klart kanske innan jag skriver=)) hehe

    Jag ska beställa, inbjudningskort, plaseringskort, tackkort, kuvert till allt. Graverade glas till mig och Jonas "brudskålen", rosenblad, såpbubblor, kanske en tårtfigur.

  • 2008-08-09

    Vi ska nog beställa graverade glas från ett lokalt företag här i Jämtland till brudskålen, kan vara lite roligt att ha kvar en sådan grej!

  • kalevala

    GODMORGON IGEN PÅ ER !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    morgonstund har guld i mund !!!
    Vad ska ni ha för sånger ???om ni ska.
    Och vilken storlek är bra på fest programmet ?

  • Virvel

    kalevala

    God morgon. Tur att man har småbarn så att man slipper ställa klockan på en söndagmorgon för att komma upp lite tidigare. Ha,ha. Sovmorgon har vi inte haft på två och ett halvt år och det lär väl dröja några år till innan vi får det.

    Vi har bestämt en sång än så länge och det blir Sareks Om du tvekar. Det sa jag till min sambo första gången jag hörde den att om vi gifter oss så vill jag väldigt gärna ha den sången och nu blir det så.

  • cindell

    kalevala:

    Vi ska ha tre sånger. Kärleken förde oss samman och Ett liv för mig. Det är de två vi har bestämt oss för än så länge. Den tredje är lite tvekande om vi ska ha den som sång eller som instrumental vid in- eller utgång. Aerosmith - I dont want to miss a thing. Min m2b och jag dansade till den första gången vi träffades. Så det känns som att den borde vara med på något hörn :)

  • bridesilly

    Vi har inte kommit fram till vad vi vill ha för sånger i kyrkan mer än vad vi ska gå in och ut till.

    Våra vigselprogam är lika långa som festprogrammen är. tyckte det va snyggast form

  • ElinJonas

    Det finns allt för många låtar att välja mellan, för oss står det mellan:
    Aerosmith - I dont want to miss a thing
    Du Är Allt, Sonja Alden & Shirley Clamp
    Your song - Elton John
    When you say you love me - Joch Groban
    you´re the inspiration - Chicago

    Jag vill absolut ha med Du är allt, för jag ska ha två koimpisar som ska sjunga och det kommer bli bra tror jag i den verion där både Sonja och Shirey sjunger.

  • Bride in England
    Virvel skrev 2007-11-12 18:43:49 följande:
    kalevala Allt är i princip färdigt. Det är lite smådetaljer som hur tårtan ska se ut som är kvar.Kyrka, säteri med mat+personal, trubadur, fotograf, sminkning och frisör bokad.Skor, klänning, ringkudde, bröllopsbubblor, engångskameror till middag/festen, ringar, paraplyer, smycken m,m är inhandlat.Ska precis sätta mig och göra lite detaljer på inbjudningskorten.ElinJonas Jag bodde i Vetlanda tills för sju år sedan. Alltså i 23 år. Jag känner väl till dom flesta som är födda runt samma årtal som mig dvs -77 och som var ute i partysvängen. Jag känner inte igen er men jag antar att ni är lite yngre än mig?
    Satt just o laste igenom traden, har inte varit inne pa ett tag. Virvel, har du verkligen kommit sa lange?? Wow, jag ar imponerad. Skor, klanning, tom smycken och ringkudde. Nu blir jag stressad!!! Vi har bokat stalle, catering och vigselforrattare typ, det ar i princip allt. Aaaaaaahhh!!! Hur har du hunnit med allt, borjade du planera tidigt?