• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Mrs_B

    Pumpkin - 5 juli 2008

    Innan sonen föddes tyckte jag också att det var kul att gå ut på krogen med kompisar, men sen blev jag gravid och saker förändrades.

    Det ger mig mer att vara hemma hos kmpisar och umgås och prata än att vara ute på krogen. De flesta som är ute känner man ändå inte och de flesta är också betydligt yngre än vad jag är och då blir det lite sådär att gå ut.

  • Pumpkin

    Mrs_B: Jag tycker det är skitkul att bara sitta hemma tillsammans med vänner också, det blir så härligt djupa konversationer och mycket skratt då Och jag föredrar oftast en myskväll hemma med sambon än en kväll ute, men ibland måste man ju göra nått nytt

  • InaHjärtarAdam

    mrs_B:
    jag blir också lite sur numera om min sambo går ut.. tog upp det med honom för ett par dagar sen eftersom han skulle gått ut idag också.

    men det är väl inte alltför mycket begärt att han inte är ute på krogen eller är med kompisar och super så att han för det första är hemifrån en hel kväll och halva natten och sen är "sjuk" dagen efter, nu när jag har såna komplikationer med graviditeten och sånt....?
    känner mej gnällig men vill samtidigt inte uppmuntra honom att gå ut när jag faktiskt inte gillar det.

  • Anja 19 juli 2008

    Pumpkin och Mrs_B

    Tack, jag är verkligen helt exalterad. Ska bli UNDERBART :)

    Mrs_B

    Du som varit där... Är där någon behandling du rekommenderar, eller något annat där som du absolut tycker att man ska prova på (i behandlingsväg, matväg, övrigt) :)

    Vi kommer ju ej hinna alltför mycket då vi är där bara fre-lör men det blir ett mycket välkommet avbrott som ändå går loss på 4.500 kr. Inte klokt egentligen för ett enda dygn!!!

  • InaHjärtarAdam

    pumpkin:
    bra att du tycker det.. hade han gått ut ikväll så hade det isåfall varit femte lördagen i rad som jag suttit själv.. och femte söndagen i rad som jag haft en sur sambo som för det första velat sova till ett och sen bara suttit som en död framför discovery hela dagen tills han somnade i soffan.
    jag begär inte mycket, jag är rätt lättroad för tillfället;) men det skulle verkligen vara fantastiskt att få gå på bio, få en blomma för att man har det så jobbigt att man vill gråta varje timme, eller att han tar fram dammsugarn och dammsuger UTAN att jag behöver be om det tre dagar innan...
    jag lägger ner nästan all energi på att vara en dräglig människa att bo ihop med, trots allt.
    då tycker jag att det minsta man kan få tillbaka är lite uppskattning under helgen...

  • Anja 19 juli 2008

    Jag bryr mig nog faktiskt inte speciellt mkt när Daniel går ut och super skallen av sig *asg* vilket uttryck det är... Ganska våldsamt låter det.

    Kan ju visserligen bero på att jag tjatar och tjatar på honom ATT han ska gå ut så att jag kan få en hemmakväll för mig själv nångång. Suck...

    Daniel var värsta party-snubben förr. Var ALLTID ute typ...

    Nu minns jag inte när han var ute sist. Sen vi blev tillsammans så träffar han typ INGEN, förutom familj och typ två killkompisar. Är som att han ej orkar/vill göra nåt annat än sitta hemma.

    Så om han går ut en gång om året så är jag glad.

    Men visst, hade han gått ut ofta ochkommit hem stupfull coh stört mig så hade jag blivit skogstokig.

    Blir skitarg på respektlöst beteende oavsett om han är nykter eller full. Skulle han dundra in och väcka barnen så hade jag blivit vansinnig (det har hänt en gång och jag tror jag kastade nåt i väggen den gången, hehe)...

    Men visst är det så att man inte längre har ut så mycket av att hänga på krogen...

    Det hör nog en viss ålder till eller?

    Jag menar, förr så kände man ju ALLA på stan, man var i samma ålder allihop, man kände igen folk. Idag när jag går ut så känner jag INGEN och det är inte på samma sätt heller. Nu är man ju mer vuxen och sofistikerad. Skulle man bete sig som när man var i 17-18-årsåldern och hängde på stan så hade ju folk suckat, tittat snett oc tänkt shit, snacka om WHITE TRASH, hahhaha :D

    Nu blir det ju mer mat på restaurang, gott vin och samtal med väninnorna om man går ut. Inget PARTY PARTY lixom... (även om jag alltid blir så full att jag måste ledas hem just för att jag banne mig INTE tål alkohol *asg*) 8)

    Men jag håller stenhårt med om att jag föredrar en tjejmiddag med god dricka o de närmsta vännerna, framför en ösig kväll på stan m hög musik och en massa folk som armbågar sig fram till baren etc...

    Hmmm undrar hur många vuxenpoäng jag precis fick ;)

  • Anja 19 juli 2008

    Ina

    förstår till fullo att du inte tycker att det är kul... DET hade jag inte heller tyckt... och jag lovar att du kommer tycka det är ännu mindre kul sen när ni väl fått er lilla tjej.

    En sambo som kommer hem på natten coh väcker den lilla bebisen när man precis ammat och ägnat en timme åt att buffa, vyssja och få henne att somna om är INGEN HIT... Grrrrrrrrrrrrrr, blir vansinnigt arg av bara tanken ;)

    NÄ fy sjutton...

    Är väl så att när man uppnått en viss ålder/mognad/fas i livet så är sånt där bara jä..ligt jobbigt och om ens sambo då inte har uppnått samma nivå, samtidigt, så känner man sig kanske smått uppgiven och innerst inne arg och besviken.

    Självklart ska han vara hemma m dig nu när du har det så jobbigt...

    Sen kan det juoxå vara så att han tänker at tsnart är han pappa och då kommer han inte att kunna "leva loppan" på samma sätt, så därför passar han på nu???

    Tur att han stannade hemma hos dig ikväll iallafall...

    Nu ska jag gå och mysa m min sambo som är nyduschad ohc som ligger o ropar på mig från under täcket att jag ska komma och krypa ner, gulle :D

    natti natti tjejer...

  • Annim

    Någon vaken här! *hehehehe*
    Jag har så fruktansvärt dålig dygnsrytm.
    Jag jobbar natt oftast! (är timvikarie)
    Har ju inget schema så det kan gå några dagar emmellan arbetspassen.
    Men nu när jag är ledig ja då vaknar jag vid denna tid ca;5:30-6:00
    Hur sjukt är det!!! När man är ledig!

    Hur som haver!

    Pumpkin: åååh vilken överraskning! jag bara älskar The Ark!!! Har gillade dem redan ´första ggn jag hörde låten: It takes a fool to remain sain...(Hmm heter den så!?) Ja du vet säkert vilken jag menar!
    Önskar jag kunde varit där!

    Välkomna alla nya!
    Här skrivs det så att tangentbordet glöder så jag hinner knappt med!
    Har haft lite paus härifrån ett par dagar.
    Är så less på min P-stav! *bläää*
    Blöder igen! Hade mens senast för en vecka sedan....

    Ser att det blivit fler här som ska gifta sig den 16 Augusti -08! Kul!!!

    Jaha ska väll ge mig ut i spåret idag och jobba med att försöka tappa något hekto! =)

    Ett tips för er som kan/vill, bröllopsmässa 30 september. www.livgrenadjarmassen.se/

  • stjärngudinnan

    Godmorgn!

    Idag är det tv på förmiddagen som gäller. NI håller väl tummarna för Kajsa och Magnus? HEJA! Sen ska jag och en kompis till Ikea, känns som om jag kan den affären utantill nu efter vår flytt

    Princessdröm: Hur mycket skall du gå ner? Jag vill tappa sju kilo totalt och har än så länge gått ner tre kilo. Vi kanske kan peppa varandra lite Vet att sajberpillan också kämpar på..

    Sajberpillan: Hur har det gått för dig med kilona?

    Anja74: Vad härligt med spa. Vi ska också iväg på spa i höst. Min M2B fick det av mig i 30 års present. Hans kompisar trackar honom lite för det. Så löjligt! Men han älskar sånt, massage och behandlingar Vilket jag naturligtvis uppskattar!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7