• Pumpkin

    Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

  • Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

    Ett av mina favvorecept

    Pasta (bandspaghetti helst, de där extra breda)

    Pastasås:

    en purjolök
    en rejäl bit kvibille gräddädel (tex, en ädel/mögelost iallafall)
    grovmalen svartpeppar
    2 pkt bacon
    4 dl grädde (jag brukar ta mellangrädde)

    fräs purjon i lite matfett, lägg i baconen oxå och stek dem lätt, häll i grädden, lägg i osten i bitar (ta mycket ost, även om det känns som att det smakar för mkt ost så blir det perfekt sen till pastan) och låt den smälta ner i den puttrande grädden. Toppa med lite grovmalen svartpeppar...

    Voíla :)

    Ååååhh så sugen jag blev nu!

  • Anja 19 juli 2008

    Tar ca 15 minuter och är så ruskigt gott...

    Alltså det var svar till dig Pumpkin :)

  • Pumpkin

    Anja: Låter helt klart mums! Måste bara höra med sambon vad han tycker, han är lite känslig när det gäller ädelost, gorgonzola och liknande... Konstig man

  • Anja 19 juli 2008

    Men duuu

    Säg inte till honom att det är ädelost. Jag har en väninna som AAAAVSKYR mögelost coh jag bjöd henne på detta, utan att tala om vad såsen innehöll. Hon åt m god aptit och sa att det var nåt av det godaste hon smakat

    Då sa jag, -ja ädelost är såååå gott i pastasås, hehe... ;)

    Hon blev rätt så tyst, fniss (elakt va ;) )

    Är ju en sak m "ren" mögelost men i tillagad form och tillsammans m grädde så blir ju smaken så rund och fin!

  • Pumpkin

    Anja: Ja mig behöver du inte övertyga, jag äääälskar all ost i alla möjliga former

  • jeeksa080823

    Pumpkin:
    Ja Bäckstugan ska vi fortfarande ta oss iväg och titta på, har inte gjort det ännu, måste ta oss i kragen.
    Anja74:
    Tack för tipset på lokal, såg jättefint ut, tyvärr ligger det för långt bort för oss.
    Jag tycker inte att det är "snålt" att inte ha efterrätt, som du sa så har ni ju tårta till kaffet. Tycker det låter helt ok. Kommer nog ha likadant.
    Känner igen det där med rakningen och förlossningen Fast jag hade redan avklarat det på morgonen innan det var dags. Vilket var tur, för min förlossning var så snabb (totalt 3½ timme) så om jag hade börjat raka mig innan så hade jag nog fått bebisen hemma.

  • Pumpkin

    jeeksa: Var beredd på att det inte är helt enkelt att få komma och titta bara, men ligg på så går det! Vi fick tjata i några veckor

  • Anja 19 juli 2008

    Jeeksa

    ahhh ok, jag som kollade upp att det låg i södra stockholm och allt, fniss... Antar att s-holm är stort :)

    Vilka områden är ok? Om jag skulle få lite tid över att kolla runt?

    Ja det var ju tur att du hann fixa det innan då, så att du ej satt m rakhyveln när barnets huvud kom ut!! Då hade kanske barnet fått en underlig frisyr (åh så dumt) :D

    Jag kände på mig på fredag morgonen att min dotter nog var på väg ut och tog en dusch och rakade mig nertill. Eftersom man inet ser nåt när magen är sådär stor så ställde jag en spegel mot köksbordet o satte mig på en stol, kasade fram m rumpan för att kunna se så att det inte såg helt dumt ut, haha, missat en tuss eller nåt ;)

    När jag satt där och tittade i spegeln så knäppte det plötsligt till och i spegeln såg jag hur vatten bara vällde ut ur mig. Helskumt.

    Kan knappt fatta att jag faktiskt såg det, men vattnet gick precis då. jag måste vara en av de få som tittat in mellan sina egna ben och fått se själva vattenavgången live, en flodvåg av vatten som störtar ut.

    Magen kändes halvtom efter det och sjönk in och jag kunde precis känna bebisens konturer, nästan hålla om den genom magväggen. helskumt! Det sipprade verkligen inte så som vissa säger utan det kom som en flod. hela köksgolvet var dyngsurt!

    Snacka om att jag blev förvånad!!! :)

    Pumpkin

    Näää menade inte att övertyga dig att ost är gott, menade att övertyga dig om att du kan laga det UTAN sambons medgivande eftersom han med all sannolikhet skulle gilla det när det väl är tillagat, lixom, typ ;) fniss

  • InaHjärtarAdam

    anja:
    hahahah!!! vilken berättelse det med vattenavgången! herregud, jag är nästan orolig för att det ska vara ännu jobbigare nästa gång. har ju 15 veckor kvar så jag lär ju lägga ner åtskilliga timmar åt det arbetet innan det är dags. men antagligen kommer hon väl ut tidigare och inte så att vi kommer vara helt beredda så det gäller ju att hålla sej fin hela tiden. skulle vara hemskt att behöva visa upp något varulvsliknande för BM :D
    visst, dom bryr sej säkert inte, men jag gör det iallafall. hade jag vart BM hade jag inte vvelat glo upp i ovårdade muffar. så tur att jag inte är det, hehe!

    åh vilket i-landsproblem.
    men det är vi ju vana vid här på BT. hela bröllopsplaneringen är ju på ett sätt ett enda i-landsproblem;)
    förresten, jag har beställt klänningen till vigseln från H&m nu!det blev en i grönt. ska komma nästa vecka.

  • Madeleene

    Hej alla glada! GRATTIS till alla som gift sig. Är in och läser lite då och då. Nu kan jag berätta varför vi skall ändra alla våra bröllops planer. Vi kommer gifta oss nästa sommar men vi kommer göra det med dop. Det är nämligen att vi har fått reda på att vi skall ha barn i mars månad någon gång ca 10e. Men jag tittar in igen när mitt illamående och trötthet är över.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7