• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

    Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Carma07

    Godmorgon.

    bauti: Härligt att kilona börjat rasa. Eller iaf cm:na och de är ju viktigare. *heja, heja*

    Addis: Prata med Arkivet. Jag tror att man kan beställa en egendesignad stämpel där. Det ska även finnas en webbutik som har den tjänsten, men har för tillfället helt glömt bort vilken. Men det kanske hinner ploppa upp igen till hösten när jag kan ta tag i mitt pysslande igen.

  • Puman-prinsen

    vigselprogrammet är utskrivet och igår satt min lillebror och gjorde färdigt festprogrammet för att skriva ut det idag.

    Pappret som ska på omslaget är köpt och imon ska jag och min mamma köpa det som fattas för att göra detajerna så programmen blir fina och helt klara.

    Så imon kväll har jag bjudit in min bästa vännina till en fika så ska hon och jag fika och pyssla så allt blir helt färdigt!

    Nu är det verkligen inte mycket kvar att göra och jag kan andas ut att det mest krångligaste snart är färdigt

  • Carma07

    Fredag: Dan före dan. Hoppas nerverna inte hoppar runt allt för mycket. Vilken tid var det imorgon. Jag ska tänka på er.

    På lördag ska vi ha ett litet "sångmöte" hemma. Då kommer mina vänner som ska spela och sjunga i kyrkan. Som det ser ut i dagsläget kommer det förmodligen bli "Du är allt" och "Det vackraste".
    Tjejen som ska sjunga har jag inte träffat på fyra-fem år, så det ska bli riktigt roligt att träffa henne igen.

  • Addiz

    Puman: vad skönt! Jag satt igår kväll och räknade på allt papper, band etc som vi ska köpa. Designen på trycksakerna är iaf färdig, till ca 99 %, och jag har snart handlat allt jag behöver också, så snart kan jag också sätta igång =)

    Carma: vad roligt med "sångmöte"! Ska kolla Arkivet! Vet också att det finns nån slags (amerikansk) webshop där man kan beställa stämplar, men kommer inte ihåg vilken. Det ska finnas nåt svenskt ställe också, i typ Småland, varifrån man kan beställa stämplar...

  • Puman-prinsen

    Addiz - Så du har bestämt hur du vill att det ska se ut då?
    Jag behöver inget tryckeri som tur är då min kära mor skriver ut ALLT på hennes jobb, sparar en massa pengar där

    Nån som vet om knapp CARLSSON har semester stängt?

  • Carma07

    Addiz: Webshopen är en scrap/motivstämpel-butik. Jag ska kolla genom mina favoriter hemma. Mycket troligt att den kan ligga där. Blir dina kort så som du har visat oss? De är ju så himla snygga.

    Linum: Glömde ju säga förut; WOW, vilken bukett. Kul med en lite annorlunda bukett också.

  • Nides

    Addiz: Det går inte så himla bra.. Jag har itne gått ner så mycket efter mina 5,5 kilo... Men jag har festat en hel del på sistone så det är alkoholens fel. :)
    Men jag kör ett nytt race nu.. så vi få se vad resultatet blir. :)

  • Addiz

    Puman: ja, äntligen. Har fokuserat jättemycket på inbjudan bara tidigare, och nu har jag äntligen sett över placeringskort, gästpresenter, festhäfte och tackkort. Så nu ska nog hela paketet vara färdigt =)

    Carma: tack! Ja, de blir så som jag har visat förut, kanske med nån justering. Måste bara fundera på hur jag ska göra med inlagan (informationsbladet). Hade tänkt ha grått papper som "ficka" och inlagan i det vinröda pappret, men det verkar inte som om det går att skriva ut bra med laser på det röda pappret, och det är för tjockt för att köra igenom vår (och jobbets) bläckstråle... Men funderar på att skriva infobladet på transaparent frostat papper, och lägga det i ett vinrött omslag, i den gråa fickan... måste testa hemma och se hur det blir.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4