• junibrud2006

    Här är den - Västeråstråd nummer 12!

    Vi rullar vidare på samma sätt - nu med tråd nummer tolv sedan starten.

    Välkomna till tråden för alla med anknytning till bröllop och Västerås!

    Länkar till våra tio föregående trådar...
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1366370.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1522428.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1696007.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1844119.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1962898-27.html

  • Svar på tråden Här är den - Västeråstråd nummer 12!
  • Miss Cykel

    Tack för tipset! Det är bara det att jag fått prisuppgift på en ring på Juvelen i Västerås. Ringen var precis en sådan som jag vill ha - jättefin!

    Nu hittade jag en snarlik i en annan butik. Samma carat, färg och klarhet men kanske LITE annan fattning. Priset mellan dessa två butiker skiljer flera tusen så jag blev lite förvånad. Brukar Juvelen ligga högre i pris? De verkade otroligt duktiga och proffsiga, men jag vill ju inte betala 6000 mer...

  • Gabbies

    Juvelen ligger väldigt högt i pris ja.. Det är en ganska liten exklusiv butik..

  • Gudinnan

    Precis som Gabbies säger så har jag också hört att de är ganska dyra. Men kan du inte ta med en bild på ringen och fråga vilket pris Bronzil skulle ta för att tillverka ringen? De kanske kan ge ett ännu bättre pris.

    Min ring varierade otroligt i pris när jag beskrev vad jag ville ha för olika butiker. Priserna varierade med +- 7000SEK.
    Och för min pojkväns ring +-6000 SEK.

  • TEB

    Till Miss Cykel

    Köp inget på Juvelen dom är så otrevliga och dom förstörde min ring när dom skull förminska den..

    en ledsen blivande brud

  • Miss Cykel

    Oj, det lät inte bra! Fick du bra service när du köpte den?

  • Gudinnan

    Miss Cykel - nej det ligger mot Kolbäck, kommer inte ihåg vad orten heter.

  • Gabbies

    Måste bara få säga att guldsmeden på juvelen är väldigt trevlig men det finns en tant som jobbar där som e väldigt otrevlig och snofsig.. Har aldrig fått bra service av henne..

  • Billa

    Bronsil ligger i munktorp i köpings kommun! En mil från köping åt västerås hållet.

  • junibrud2006

    Jag kan även tipsa om Atelje Lennart i Tillberga. Där köpte vi våra ringar. Han är enormt duktig, har bra priser och väldigt bra kvalitet på diamanter. Min ring blev tusenlappar billigare hos honom än på stan, och då med TW VVS diamanter. Hans hemsida är www.24karat.se

Svar på tråden Här är den - Västeråstråd nummer 12!