• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 nr 5

    Så var det dags för ännu en tråd.
    Skriv på !!!

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5
  • Jädissen

    Jahapp....Då blir det ändrade planer igen...Kanske.

    Vi ska vigas den 25:e mars(söndag). Tanken var att vi skulle ha ett soft mingelbröllop. Inbjudningarna är utskickade och de flesta har tackat ja....
    Men nu får vi komprimera dagen då vårt flyg till Seychellerna blev instället den 26:e och vi blev ombokade till den 25:e....

    Så vi får vigas vid lunch för att sedan åka iväg vid tre direkt till Landvetter från Hällsnäs....

    Hur hade ni gjort? Hade ni bokat om resan till ett senare datum eller komprimnerat dagen?

  • ElenaMaria

    Jädissen

    Usch vad tråkigt
    Jag tror jag hade bokat om resan. Jag hade kanske känt mig stressad på bröllopet annars. Å andra sidan är det ju lite mysigt att åka på sin bröllopsresa direkt in på vigseln.
    Men jag hade nog bokat om, tror jag.

  • Jädissen

    ElenaMaria

    Tråkigt vet jag inte om jag tycker...men lite stressigare blev det. Vi åker nog direkt efter iom att vi inte planerat att ha en stor fest

  • sommarbrud07

    TezzAmore

    stämpeln har jag köpt på nätet...direkt från octoberstamps..

    Vi var inte ute i så god tid, nästan hela dagen var full bokad i lundby g:a så vi skall vigas kl. 17.00 men det har bara blivit bättre i planeringen med den tiden, eftersom vi har en budget som är ganska liten skall inte middagen innehålla 4 rätter utan kommer att bli Buffe och Tårta.
    vilken tid skall ni? är det samma dag?

  • Centifolia81

    Jädissen;
    jag hade bokat om. Man vill ju uppleva bröllopsdagen också. Gör väl inget om du får vänta med resan några dagar. Se det som en skön avkoppling hemma innan och att du hinner packa väskorna efter bröllopet

  • Kärleksfeber

    Herre gud, vad jag har letat efter er töser ;) Jag vet inte vart jag har varit o skrivit det sista.. eller var det denna jag var med i från början alls..?

    Hoppas planerna går som tänkt och att ni har roligt under tiden ni fixar allt inför bröllopet!

  • Stefans fästmö

    Jädissen

    antar att det inte är ett alternativ att flytta festen till dagen innan? Annars vet jag inte, svårt att ge råd... jag hade nog bokat om resan, men samtidigt är det ju mysigt att åka direkt från festen till flyget!

  • Stefans fästmö

    Kärleksfeber

    du var med o skrev i förra tråden, kankse därför det känns förvirrande med en ny tråd... :D Hoppas planeringen går bra för dig oxå!

  • TezzAmore

    sommarbrud07: Vi ska gifta oss samma dag som er, fast klockan 15.00! Har ni fått reda på vilken präst ni fått än? Vet du hur det fungerar med blommor i kyrkan? *hihi* Jättekul att hitta någon som ska vigas på samma ställe, samma dag!

  • sommarbrud07

    TezzAmore
    Va kul :) samma dag och samma kyrka! Bor ni i Lundby?
    Nej ingen präst än... skulle tro att det dröjer.. är ju fortfarande semester tider då. är förmodligen inte klart på ett par månader..
    Har lite åsikten ang präst.. så jag vill veta snart så jag har möjlighet att ev ta med egen..
    Brukar vara så att kyrkan själva står för viss dekoration och sen om man har egna önskemål får man ta med det..
    Menar att dem brukar smycka kyrkan lite extra!

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5