Inlägg från: sommarbrud07 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud07

    Göteborg med omnejd 2007 nr 5

    hej hänger på här om det är ok!

    Vi skall bo på Hotell 11 i Eriksberg.. Hörnsvit.. mosserande och jordgubbar, choklad.. frukost buffe på rummet och sen utcheckning. fri tillgång till jazzuci och möjlighet till att boka spa... 990 per person. men de skall höja från april.. marginalt så de när vi boka.

    har bokat kyrka, lokal och är i full gång med planeringen av festen.. har beställt hem allt för inbjusdningskorten..skall börja med dem snart. Många som bor långt bort så vi kommer skicka ut dem i slutet av februari, så de kan planera in i deras semester!

    Lägger till mig:
    070325 Jädissen, Hällsnäs (borgerligt)
    070526 Kärleksfeber, Styrsö kyrka
    070623 Helmina, Hålta kyrka
    070630 Harelis, Eftra kyrka (halland)
    070804 Seal, Angereds gamla kyrka
    070804 Stefans fästmö, Älvsåkers kyrka
    070811 ElenaMaria, S:ta Birgittas kapell
    070818 Pyssetroll, Styrsö kyrka
    070818 Gbg30plus, Askims kyrka
    070825 Sommarbrud07, Lundby g:a Kyrka
    071215 InaHjärtrAdam Angereds gamla kyrka

  • sommarbrud07

    korten..
    ja jag gör dem själv med lite halvfabrikat och printer hemma, stämplar och tunt siden band..
    har färger i vitt, rött och silver.

    länkt till grunden av kortet..

    www.pandurohobby.se/public/products/images/436008_220.jpg

    skall stämpla ett rött hjärta på ett annat papper och sedan klippa ut och färsta i rutan med en kudde så det står ut..
    länk till stämpeln
    www.octoberstamps.se/shop/OctoberStamps/images/shop/15558g.jpg

    och sedan knyta ett rött band..
    har köpt lite snyggare handgjort papper som jag skall skriva ut text från skrivaren och sätta inne i kortet..

    kommer även ha med bilaga med information om boende (för de som bor långt bort..)
    Och en Kylskåpsmagnet med en bild på oss och texten "glöm ej den 25 aug" och osa datumet. :)

  • sommarbrud07

    TezzAmore

    stämpeln har jag köpt på nätet...direkt från octoberstamps..

    Vi var inte ute i så god tid, nästan hela dagen var full bokad i lundby g:a så vi skall vigas kl. 17.00 men det har bara blivit bättre i planeringen med den tiden, eftersom vi har en budget som är ganska liten skall inte middagen innehålla 4 rätter utan kommer att bli Buffe och Tårta.
    vilken tid skall ni? är det samma dag?

  • sommarbrud07

    TezzAmore
    Va kul :) samma dag och samma kyrka! Bor ni i Lundby?
    Nej ingen präst än... skulle tro att det dröjer.. är ju fortfarande semester tider då. är förmodligen inte klart på ett par månader..
    Har lite åsikten ang präst.. så jag vill veta snart så jag har möjlighet att ev ta med egen..
    Brukar vara så att kyrkan själva står för viss dekoration och sen om man har egna önskemål får man ta med det..
    Menar att dem brukar smycka kyrkan lite extra!

  • sommarbrud07

    TezzAmore

    hej hopp.. skall nog ringa och kolla ja med då! Borde ju vara samma som ni har skulle jag tro.

    Får kolla det där med blommorna med.. det kommer att vara minst 4 bröllop på rad den lördagen.. vore lite fel om de tog ut 400 av varje par, för del lär vara samma blommor som sitter hela dagen :)
    Vi bor inte långt från kyrkan..
    Skall ha festen i Lundby hembygdsförening.. ca 100 m från kyrkan.. känns skönt att ha det nära.
    Parkeringen utanför kyrkan e ju inte så stor, och paret innan kommer väl komma iväg ca 5-10 min innan våran vigsel..
    våra gästen kan parkera vid festen.
    Var skall ni vara?

  • sommarbrud07

    TezzAmore
    ringde idag.. och de var inte klart för oss, lämnade in önskemål ang präst. Skall vara klart efter sportlovet.

    Alf är bra har jag hört, han är kyrkoherde här och har mest antal vigslar, dop och beg. en äldre man!

    Ang att jag har egna önskemål är att jag är lite engagerad i kyrkan och tycker att fråga angående kvinnoprästmotståndare och andra saker spelar roll för mig vad prästen anser..

    ja lite det där med löpande band kan det ju kännas.. kan hoppas bara att det inte är någon efter oss.. hade varit skönt att kunna ta kort utanför kyrkan i lugn och ro :)

    vi skall ordna maten själva, med hjälp av familj och vänner, en del skall vi beställa.. då min syster jobbar inom ica och gör stora exotiska fat mm, kan beztälla det mesta av dem.

  • sommarbrud07

    mazarinen

    det e mysigt och nära.. lite "charmigt" kan man ju uttrycka det, eftersom huset e ganska gammalt och slitet.. men som sagt tycker det e charmigt.. vi skall inte ha något pompa och ståt partaj och gästerna har valfri klädsel :)

  • sommarbrud07

    TezzAmore
    det återstår att se med prästen.. :)
    När kommer du skcika ut inbjudningskorten?

  • sommarbrud07

    TezzAmore
    Kommer vara tidiga, riktigt tidiga.. har tänkt att skicka dem ganska snart.. i början av mars..

    Kommer visserligen att skicka med en kylskåpsmagnet med en bild av oss och ett meddelande med "Bröllop 25 aug" och osa datumet..
    många som bor så långt bort, så dem verkligen hinner planera att de kan komma.. och väldigt många vänner som är semester-missbrukar och åker bort nästan hela somrarna :)

  • sommarbrud07

    BRÖLLOPSKONSERT
    NU PÅ Torsdag den 15 februari...
    Kan man gå på Bröllopskonsert i Surte kyrka kl. 17.00
    Ett tips för alla som bor i närheten av gbg.
    I kyrkan får man höra olika musikstycken mm , sen i församlingshemmet får man tips på frisyrer, blommor mm! Smaka på bröllopstårta och annat skoj.. öppet för alla! hade varit kul att se lite andra gbg folk som är i giftasfarten!

  • sommarbrud07

    vad härligt att få posta iväg korten :) vill ja med..!
    men lite kvara att göra först!

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5