• augustibrud8

    Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

    Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

    Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

  • Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • Ninni7

    Garvar år discodivan!!! :D
    Fick en superstor rosbukett av sambon och en jättevacker glasstatyett från westholms glasstudio. Själv skickade jag över en blomma till hans jobb och köpte en jättesnygg skjorta till honom.

    Var för trött för att släppa till...hehehehe

  • Cavatina

    Vi firade med att ha tid i tvättstugan, roligare än så blev det inte. Är faktiskt lite skeptisk till Alla hjärtans och försöker romansa lite andra dagar istället....

    (Haha, vad tråkig jag låter...)

  • Trollungen

    skrattar med åt discodivan . Ja det var ju fler än du som släppte till ;).

  • Cavatina

    Hej alla! Här var det tyst....

    Nån som känner till en bra florist som snyggt och elegant (och kanske inte alltför dyrt) gör brudbuketter? Vi gifter oss på södra Öland men har tillfixning och sånt i Kalmar så både på ön (utom kanske längst i norr) och i Kalmar funkar.

    Alternativet är att köpa blommor och binda själv, finns det nån handelsträdgård eller liknande man kan besöka eller finns det nån florist som säljer billigt och bra?

    Tacksam för alla tips!

  • Ninni7

    Säger så här: kan tipsa om att absolut inte köpa blommor hos buketten i alla fall. Riktigt kassa blommor, dör på en natt. Min blivande köpte en jättevacker bukett med rosor för dyra pengar, nästa morgon hade de alla nickat! Surt!!! Har hört att Malins blommor ska vara bra (tror butiken heter så). Ligger på Norra vägen.

  • Cavatina

    Tack!

    Var ligger Buketten så man kan undvika dem? (Är inte från trakten, ska "bara" gifta mig där..)

    Tråkigt när blommor inte håller, man vill ju åtminstone kunna beundra dem ett par dar! Malins blommor ska jag kolla upp!

  • Ninni7

    Den förstnämnda ligger på Kaggensgatan, mitt i centrum. Du kan även kolla gröna fingrar som ligger vid polishuset (eller mitt emot).

  • discodivan

    Blomsterlandet vid norra infarten har en del och hjälper även till med bindningen om man vill

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..