• augustibrud8

Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..

Hallå alla Kalmarbrudar!
    Kan vi inte fortsätta i denna tråden?

Svar till Cavatina: Jag har ju bokat Vickleby kyrka för vi bor där men min barndomskyrka är Förlösa Kyrka, och det är ju den jag alltid har tänkt på.
    Jag håller med dig om att jag måste lyssna till mitt hjärta så att jag inte ångrar mig sen så vi ska titta på Förlösa Kyrka efter jul. Vore ju hemskt att ångra sig och kyrkan är ju så viktig!

• Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..
  • discodivan

japp jag tänker gå, nej inget strömavbrott här

har ändrat mig fixar frisyren själv men ska låta makeupstore fixa sminket till secretboxen och är jag nöjd får de fixa på bröllopet med

• Anna.123

Hej,hej. Vi var utan ström i ca 3 timmar igår, barnen tyckte det var jättemysigt att tända brasan och grilla korv så det var inte så farligt.

Vi kommer gå på mässan,tårtan blir nog bestämd då vet på ett ungefär hur vi ska ha den men det är alltid gott att få provsmaka...

Skickade inbjudningarna igår så de kommer nog fram imorgon. Hade sambons bäste kompis och hans sambo hemma i helgen och berättade då att vi skulle gifta oss, ville berätta innan inbjudan kom ut eftersom han blev tillfrågad att vara bestman. Han blev jätteglad och tackade ja.

• Nisson

Har lyckats övertala blivande maken att följa med på mässan! Vi var förresten och tittade på ringar i lördags (ruskigt svårt att bestämma sig där tror jag), hur som helst: hon i affären rådde oss att beställa ring på mässan, det var tydligen rabatter då. Ett spartips!

Det är bröllopsmässa i mars också, på Stufvenäs gästgiveri.

• discodivan

aha av vem tänker ni handla ringarna?

• discodivan

vi får göra lappar med våra bt-nick o springa omkring med på mässan

• Cavatina

Åh, jag vill också gå på mässa! Synd att det är lite för långt mellan sthlm och kalmar för att det ska bli möjligt... Här i huvudstan finns det cokså mässor, men det känns ganska meningslöst att gå när det ändå bara kommer att vara företag som inte kommer att vara aktuella för oss. (Sen är det lite för dyrt också för att "enbart" bli inspirerad, google och BT är ju bra mycket billigare.. )

Kul om ni som går dit verkligen kör grejen med nick-skyltar!

• Nisson

Vi har tänkt att köpa ring från Smycka (ligger på Storgatan vid Dillbergska). Vi köpte förlovningsringarna där och jag vill ha en vigselring som matchar.

Men vad svårt att välja! Först hade jag tänkt en vanlig slät i samma stil men nu lutar det nog åt en med stenar i allafall. Blir nog en i samma stil som förlovningsringen men med fem stenar i. Men jag vet inte hur bred den ska vara. Förlovningsringen är 5 mm och tror ni det blir för brett men en till sådan? Man kan ju ha en smalare vigselring, det såg ganska bra ut också. Vånda!

• Anna.123

Min ring är oxå 5 mm bred och jag tänker ha vigselringen lika bred, tycker inte det blir för brett och då har jag inte så långa fingrar, tänkte på det när vi valde förlovningsringar att jag skulle kunna ha en till lika bred.
    Hade oxå tänkt ha med 5 stenar i lite på snedden. Guldsmeden i Ljungbyholm kommer göra min ring, han är väldigt billig och bra, tycker jag. Ett tips är att kolla med honom innan ni bestämmer er.

• discodivan

jag ska hämta ut mina tillfixade ringar imorgon från molins, förlovningsring samt vigselringar - svindyrt - men så e det ju med guld

• ForeverYours

Godkväll alla blivande fruar Nu e det förståss väääldigt sent,men såg at tni diskuterade ringar.jag tycker allt är otroligt svårt att välja. Jag har ärvt min mormors vigselring,den är jättegammal.Men jag kommer sätta i en diamant i den som är flanderslipad,en slipning som är otroligt vacker,men dyr..... men det känns väldigt speciellt att "föra" familjen vidare genom ringen. jag har dessutom bokat frisör nu,men herre va dyrt det är! 3500:- men då ingår ju allting ink mina tärnor. Jag känner mig mest pirrig inför det faktiskt

Svar på tråden Bröllop i Kalmar(med omnejd) 2007 forts..