• CmD

    Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2

    Tänk vad fort tiden kan gå... Snart tre månader sedan Lilla Li startade den förra tråden.
    Vi är några blivande brudar som träffas någon gång ibland för att fika och ventilera ideer. Bor du i närheten av Jönköping och vill hänga på är du hjärligt välkommen.

    Vi är även öppna för förslag på andra aktiviteter.

  • Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2
  • Lilla Li

    Igår var vi på Esters och pratade med vår kontakt där. HERREGUD vad jag älskar det stället! Ser verkligen exklusivt ut, men ändå inte snobbigt. Passar PERFEKT i stilen så som vi vill ha det! :D:D:D Så kul! Vår kontaktperson är så himla skön också, han förstår oss precis och har så bra idéer och förslag.

    Det jag tycker är roligast är att min blivande svägerska och hennes man (min killes bror) gifte sig i våras för typ 100 000 och vi kommer få ett (i mitt tycke) väldigt mycket finare bröllop! :D Dyrt är inte detsamma som bäst!

  • Shiliz

    Lilla Li: Vad kul att allt fungerar så bra med Esters. Då vet ni ju att ni har gjort rätt val! Vi ska börja kolla över lite nu vart vi vill ha vår fest. Vad har ni hamnat på för pris nu? Och får ni ha de röda stolarna?

  • Lilla Li

    Shiliz: Vi får ha de röda stolarna om vi själva klär om dem. ;):D Priset är som jag skrev tidigare, 345 kr/kuvert för mat och fördrink, sedan betalar vi typ 20 kr för lättöl/läsk, 30 kr för starköl, 200 kr/flaska för vin, 20 kr för kaffe/te och mellan 48-64 kr för avec. :D

  • Shiliz

    Lilla Li: Bjuder ni på alla alkohol eller är det begränsat?

  • Lilla Li

    Vi bjuder på all dricka till maten men sen får de köpa mer i baren om de vill ha.

  • Shiliz

    OK, vad bra! Har ni bokat deras svit eller skulle ni någon annanstans?

  • Lilla Li

    Han har bokat sviten åt oss och prel-bokat 15 rum åt våra gäster. Men vi vill inte ha sviten. Den är inte renoverad än och de andra rummen är mycket finare. Så han bokar om så vi får ett vanligt dubbelrum.

  • Shiliz

    Jag har för mig att deras svit inte var allt för fräsch. Dessutom kan det väl vara så att man ändå inte hinner utnyttja alla faciliteter i sviten om man vill stanna länge på festen. Då kan det vara billigare och bättre med ett vanligt dubbelrum kanske? Vi funderar på att ta ett dubbelrum deluxe på stora hotellet.

    Vet ni än om det är många som ska bo på hotellet av era gäster?

Svar på tråden Bilvande brudar i Jönköpingsområdet? Del2