• Fru The

    Partnerskap??

    Hej!

    Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

    OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

  • Svar på tråden Partnerskap??
  • Fru The

    Håller inte så mycket på traditioner och är ändå traditionsbunden. Kommer sätta folk parvis m.m.

    Jag ska kolla på brudklänning med mamma imorgon, men då kommer äver tjejen vara med. Så klänningen har hon sett som jag har provat inna. Inte för jag tycker hon ger så bra råd, men trevligt sällskap då det har varit massa ovisshet med tärna och annat..

  • mrztigger

    när är det ni skall gifta er? eftersom vi försöker bli m barn, sambons tur, så kommer vi vänta med att bestämma hennes kläder helt. jag hoppas juh på en mage *ler* och eftersom jag syr våra, tar max 1 månad så kan jag vänta med våra, dottern växer så det knakar oxå...

    ska natta henne nu och sen blir det sängen för min del m, går upp 5 varje morgon..

  • Fru The

    070707 är datumet..

    Om det blir barn så är det jag som kommer bära dem här. Funderar på insemination. Sen hur det ska se ut har jag ingen aning om.

    Vilket datum är er dag då?

  • mrztigger

    vi har inte riktigt ett datum ännu.. som de flesta andra har vi funderat på 070707 men det verkar vara så vanligt... fast det blir nog det iaf.. vi har trots att funderar på det juh...

    sen får vi se om vi kan få allt till det datumet bara.

    vi insiminerar för full.t det enklaste sättet. vi var iväg till danmnark men det funkade inte tyvärr och jag hjar inte pengarna att lägga ner på fler besök dit ännu så vi kör här i sverige. därav giftermålet etftersom jag inte har juridisk rätt till barnet.

  • Fru The

    mizztigger

    Tänk på att boka tidigt om ni vill ha "vårt" datum. Det är populärt!

    Hur "kör" ni i Sverige och vad kostar det i Danmark? *nyfis*

  • mrztigger

    allt som allt gick det på ca 8000 tusen. vi fick inte tag i så billiga biljetter. själva inseminationen gick på 5000. vi har donator och så har vi köpt sprutor på apoteket. mycket enklare och mysigare och då får jag spruta, haha...

    ska boka idag så jag hoppas dom har det kvar annars får vi hitta på nått annat datum. vi vill gärna vara där och just datumet är int jätteviktigt.. men jag hoppas!!

  • mrztigger

    bokat!!!

    det blev inte 070707, det var bokat men det blev den 28/7. 28 är mina födelsesifrror och nr 7 är tjejens nr då hon har det som tur sffra och på hockeytröjjan. perfekt! ett personligt datum...

    ska bara bika allt annat nu, parterskapsförättaren och allt sånt...

    weee!!!

  • Fru The

    mizztigger

    Åh grattis! Blir ju perfekt för er.. Hoppas också på att hitta någon bra donator senare. Hur gjorde ni med det? Känner ni mannen?

    Börjar få resfeber nu... Åker ju snart. Men det ska bli underbart kul!

    Har ni bokat kyrka och festlokal så är det bara att köra på eller ta det lugnt. Därefter så är det inte lika bråttom med saker och ting.

    Ska iväg på marknad nu.. Hörs säkert senare!

  • mrztigger

    nu kan jag börja ta det lungt... jag har kollat allt annat så jag vet när jag skall beställa papper och allt och varit i kontakt mde haninge kommun ang parternskapsförättare, vi kör allt på samma gång. vi har ingen välsignelse utan vi kör ett utomhusbröllop.

    vi hittade honom på internet. har varit io kontakt med flera men han verkade bäst lämplig och bor i närheten så vi alltid har tillgång till färsk, det tar bara 15 min dit med bil så..

    ska till jobbet nu! e fortfarande i extas.

    när åker ni?

  • Fru The

    utomhusbröllop är fint, men väderberoende. Fast jag har alltid drömt om kyrkligt, så därför. Har varit aktiv i kyrkan innan, så det stämmer rätt bra in på oss att vara där.

    Hur sökte ni på nätet då? Blir han en aktiv pappa eller? *vill veta mer*

Svar på tråden Partnerskap??