• Fru The

Partnerskap??

Hej!

Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

• Svar på tråden Partnerskap??
  • GithKat

Hej hopp.

Kul att se homopar här på BT som tänker gifta sig. Vill bara säga grattis och lycka till med planeringar och bröllopsdagar

• Fru The

jobbat och tittat på tv.. trött så jag knappt kan stava.. Ändå har jag sovit hyggligt. Nåväl. Väntar mail, men det är inte ens säkert att jag får det idag. Jag bara hoppas på att väntan ska ta slut...

Har du msn förresten?

• Q och P

Får jag din msn så addar jag dig.

Githkat: tackar

• Grönöga

Tjolahopp! Här har ni ett homopar till! Visserligen är det bara jag av oss som hänger här men sitter hela tiden och berättar för frugan vad som händer här.

Inte gifta än, väntar med spänning huruvida det blir en könsneutral äktenskapsbalk. Då slår vi till på en gång! Jag, känner väldigt starkt att partnerskapsreggning är diskriminerande mot oss. OBS, vad jag känner, vad ni känner i era hjärtan lägger jag ingen värdering i.

Frugan (kallar henne så redan)kan gott tänka sig reggning men eftersom det känns SÅ fel för mig väntar vi lite.

Vad tror ni? Kommer det bli en könsneutral äktenskapsbalk?

• Grönöga

Oups såg att trådstartaren INTE ville föra diskutioner om det. Sorry!

• Fru The

*skratt* Diskutera går väl jättebra om det inte handlar hurvida vi har rätt att få en homo-välsignelse eller inte ur religöst synpunkt..

Håller med om att en könsneutral äktenskapsbalk vore det allra bästa för alla. För det är faktiskt inte bara hbt som är diskriminerade, utan ävern vissa religösa grupper.

• Fru The

Grönöga

Välkommen förresten! Hoppas verkligen att det blir lite fart i tråden!

Svar på tråden Partnerskap??