• Fru The

    Partnerskap??

    Hej!

    Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

    OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

  • Svar på tråden Partnerskap??
  • Q och P

    Vi har bokat lokal, pratat me en person ska "viga" oss men som vi kommer höra av oss till början på nästa år o förbereda själva "ingå partnerskaps akten", träffa prästen som vi kommer få hjälp o få välsignelsen av o handlat lite kläder till Q.. o våran brudnäbb/yngsta dotter.
    Vi hade bestämt oss för en klänning till mig o hade till o me beställt den MEN kommer åka till butiken o prova den, köpa den direkt för butiken finns i Sthlm. Vi hade hittat en super fin klänning som va tänkt o vara till stora tjejen (tärnan) som vi hade sparat på datorn men kommit bort

  • Q och P

    Får jag fråga om båda ni är feminina, gubbiga el om en av er är feminin o den andra grabbig

  • Fru The

    tråkigt med bortkomna bilder..

    Jag är kvinnlig. Kommer ha klänning och hela köret. Min blivande fru klär sig inte i varken kjol eller klänning, så åt henne blir det kostym. Ska bli härligt med bröllop.

    Hur gör ni då med kläder och så?

    Har ni barn?

  • Q och P

    De blir klänning...väst, skjorta o braller...
    Vi går runt o kollar på skor ganska mycke. Jag tycker de finns mycke fint men mycke som inte jag kan tänka mig ha på mig, svårt.
    När kommer ni ha eran stora dag?
    Var kommer ni ha den? vid vattnet?

  • Fru The

    vår stora dag är 070707.. i kyrkan och gamla rådhuset för registreringen.. Så mycket mer om själva akten vet vi inte mer än vad vi vill ha för musik och sånt..

  • Q och P

    Vad ska ni spela för musik?
    Jag o tjejen har en låt tillsammans som vi vill ska spelas.

  • Fru The

    Vi kommer ha mycket folkmusik då min tjej är folkmusiker. Hon spelar fiol. Vår förhoppning är att hennes kompis spelgäng kommer ner de 67milen och spelar våra låtar. Har valt en solo-/duett-sång och ett par dikter också.

    Kommer köra "den blomstertid.." med bröllopstexten i folkvisetappning. Mer lättsjungit på det viset. Och "en vänlig grönskas rika dräkt.." som inledningspsalm.

    Kyrkbladet är gjort, liksom festprogramet så långt det är möjligt. Har gjort egna placeringskort (inte skrivit namnen förstås) och tack-kort. Håller just på att pyssla lite med att göra små paket med pappersnäsdukar av silkespapper att ge ut i kyrkan..

  • Q och P

    Oj va ni har fixat då The. jag vet inte vad vi ska göra härnäst. Jaga klänningar kanske men ringarna ska betalas först
    Vi har en del födelsedagar (3/4 i familjen fyller i Okt) då rean på bröllopskläder är men äsch, kommer nog undan billigt ändå.

    Ålder på er då The?

  • Fru The

    Hejsan!

    Ålder på mig är 26 och tjejen är 33. Ni då?

    Jo, vi fixar lite nu och då. Kan ju inte göra klart mer i kyrkbladet innan vi fått tag på en präst för nästa år. Fast det vore väl lämpligt om vi kan hitta våra marscher förståss.

    Festhäftet är ju nästan klart. Det är lite fakta om oss som inte är färdigt och färdväg hem för gästerna. Men det är svårt att ange busstider och så när de ändras. Och så ska en kompis agera taxi, så där ska vi också få lite priser.

    Kommer ni båda ha klänning eller hur gör ni?

  • Q och P

    Jag är 26 o tjejen 37 men när vi gifter oss kommer vi vara 27 o 38 år. Jag kommer ha klänning o tjejen kommer ha byxor o skjorta.

Svar på tråden Partnerskap??