• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • Kärleksfeber

    Helmina: Det låter väl jättebra!!! 7000kr är ju en ganska så okej summa. Själva ska vi fråga en gammal farbror som är jätteduktig på dragspel om han kan sitta nere på kajen och spela när gästerna ska hoppa på båten som tar oss ut till havs. Han brukar spela sånna där "klämkäcka" bitar :) Sedan får vi lösa resten av "musikproblemet", måste hitta ett band som är bra och helst inte svindyra!

  • Centifolia81

    Orkeser och Bandfrågan är inte lätt. Men jag har skickat över den upgiften till min far då han känner massa dansband - får se om det blir något bra.
    Roligt att läsa alla era funderingar. Alla verkar ha kommit så långt.
    Vi började bra men nu börjar det trappa neråt lite, får ta nya tag snart igen.

  • *Lilla M*

    Hejhej igen allihop! Jag har missat massor förstår jag, det var typ mer än en månad sen jag var här sist! Hoppas det går bra med bröllopsplanerna för alla!

  • Jeanette LA

    Helmina - skulle man kunna fa reda pa vilket band det ar ni ska ha. Vad spelar dom for musik? Hur manga timmar stannar dom?

  • helmina

    jeanette LA
    Dattons heter dom, går att få tag på om man söker via altavista... Dom spelar mycket blandat efter eget önskemål om jag förstått det rätt, vet dock inte hur länge. Däremot så spelar dom i minglet utanför lokalen när gästerna väntar på brudparet, den ene spelar då fiol vetjag (inte senare under kvällen dock ;) ) ska kontakta dom snart igen för att ta reda på lite mer...

  • Stefans fästmö

    Halloj tjejer! Nu börjar det röra lite på sig för min/vår del... Jag var o klippte mig häromdan hos den frisör jag fått rekommenderad o blev mycket nöjd, så bokade tid för uppsättning/brudklädsel. Från 1700 kr, glömde fråga om det är inkl sminkning o skumpa, ska ringa o kolla det snart... Min syster som ska vara tärna sa att hon kunde kolla det med skumpan, för annars skulle hon fixa det... Kul att hon tänker på det! :)

    Idag var jag även o fixade naglarna för att testa hur det är, lite ovant att skriva med så långa naglar på alla fingrar! Jag brukar ha några långa i taget, några är alltid korta för att de brutits av, men nu är alla långa, inkl tummarna, känns konstigt... men bra! :D Har inte bokat tid där men tänker göra det rätt snart, har iaf bestämt.

    Sen har jag sammanställt de cateringfirmor jag pratat med o räknat på prisskillnader. Vi ska förmodligen anlita en av dem till min examensfest o om de är bra väljer vi nog dem till bröllopet. De andra två som vi väljer bland har restaurang oxå, kanske går dit o äter inkognito för att kolla kvaliteten... ;)

    Kul när det händer nåt! :D :D

  • Vi två -07

    Stefans fästmö
    Vad härligt det låter att du har kommit så långt. Det är skoj när det händer lite i planeringen. Just nu känns det som att det står och stampar för vår del men vi sätter nog fart snart igen.

  • helmina

    Står också o stampar. Gjorde förvisso (ännu)ett testkort för inbjudningarna idag. Ska till mässan i helgen o shoppa järnet, både till inbjudningarna mm samt till mitt övriga scrappande/kortmakande. Gäller att ta med STORA plånboken :D
    Nån mer som ska dit i helgen?

    För er som inte vet är det alltså Stämpel - och scrapmässa på svenska mässan hela helgen.

  • Centifolia81

    jag ska dit! (Stämpel och scrapmässan) Ska bli så kul.
    Själv ska jag gå på lördagen.
    Hoppas att jag får massa inspiration!

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3