• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • helmina

    Jädissen
    Du skrev 'troligtvis malaysia'... Blev det det??? :)

  • Kärleksfeber

    Ho ho! Har ni fixat något mer till bröllopet??? Här hemma har det inte hänt ett dugg sedan sist "vi talades vid". Mitt största problem är hur jag ska göra med musiken och om vad jag ska ha för någon klänning. Hur ska ni göra med musiken???

  • Jädissen

    Helmina

    Japp det blev det åker iväg den 3:e april....så nu får vi leta reda på en kyrka och en präst som vill viga oss den 2:a

  • Jädissen

    kärleksfeber

    Min kusin sjunger i kyrkan och vår dotters favvo "dagismagister" spelar/sjunger oxå

    Fast du kanske menade musilen på festen?Och då vet jag inte för vi ska ju inte ha en fest

  • Stefans fästmö

    Jädissen

    Det var snabba bud! :D Vad kul, grattis, eller nåt! ;) Blir säkert jättebra!!

  • Pyssetroll

    Allt bra med er flickor?

    Kärleksfeber - här står det också rätt still eftersom min blivande är ute på sjön i 2 månader.
    När det gäller musik kommer en av mina bästa vänner sjunga i kyrkan och till festen kommer vi hyra ett band, dyrt men väl värt det tror jag.

  • Kärleksfeber

    Pyssetroll: Fasen vad tråkigt.. ja ja, så är det att vara ihop med en sjöman. Men vad underbart det måste vara när han kommer hem sedan!!!! Har ni kollat upp band, vet ni vilka ni ska ha?? Vad kostar det kalaset? Jag vet inte riktigt hur vi ska göra. På ett sätt tycker jag det är ganska schyst med en Dj men mest utav allt skulle jag också vilja ha ett riktigt bra band! Vi får se!

  • Pyssetroll

    Ja det är väl det! Det är tråkigt när han åker men sååå fantastiskt när han kommer hem. Man är nykär på nytt igen!

    Vi håller på att kolla på band lite och de flesta ligger väl mellan 5000-12000 kr. Dock kan jag tycka att det finns få saker som "får igång" en fest så bra som ett riktigt bra liveband! Så band blir det frågan är bara vilket. Meddelar gärna dig vilka vi valt och när.

    Såg förresten din tråd om fribar och skrattade gott åt din oro. Har precis samma tankar! Tänk dig alla Patriks killkompisar!!! De är ju inte de som spottar i glaset direkt. Har dock beslutat oss för att ha fri bar men INGEN starsprit bara öl och vin!

  • Kärleksfeber

    Ja, berätta gärna vilket band ni valt sedan och vad dom kostade! Vi var på ett bröllop för något år sedan och dom hade ett skiiiitbra live band som vi nog ska höra med. Det var två killar, du vet riktiga jeanskillar med blonderat hår, som snusade och snackade "Trollhättan".. dom spelande bla mycket Tina Turner. ALLA dansade och hade jättekul!

    Ja, fri bar blir det nog hos oss också. Man får väl hoppas att folket håller sig lagom berusade. Gud vad roligt, tänk alla Patriks (och dina och mina) gamla kompisar.. nej dom spottar ju verkligen inte i glasen. Jag skulle vilja vara med och kolla på eran fest och se deras ögon när dom förstår att det är "fri bar".. tur att ni inte ska ha någon sprit. Det ska inte vi heller ha. Jag vågar inte!

  • helmina

    Vi har prelbokat ett tvåmannaband. Vet ännu inte exakt vad dom ska ha betalt men dom brukar ta ca7000 men nu blir det ju lite dyrare för att det är midsommarhelgen... :(
    Det som vi fastnade för var att de kommer redan när gästerna anländer att stå ute i trädgården och spela lite i minglet, sedan även under middagen då vi även tänkte be dom hålla i lite allsång då vi inte kommer att ha någon toastmaster. Tror nog att det kommer att funka. vad tror ni?

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3