• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 tråd 3

    Såg att andra tråden också var nerstängd nu. Hoppas att ni hittar hit efter semestrarna :)

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3
  • Kärleksfeber

    ..oj missade ett ord.. ska alltså ringa till mitt jobb i morgon..

  • InaHjärtarAdam

    Kärleksfeber:

    vårt bröllop kommer kosta oss högst 25 000. antagligen kommer vi få lite hjälp ifrån våra föräldrar, men vi vet inte hur mycket. räknar iallafall med att klara det själva!
    bröllopsresan ska vi önska oss pengar till i bröllopspresent.

    hur är det med er andra då?

  • Pyssetroll

    Ja det är skitdyrt, men jag känner att jag blir helt avtrubbad. "Ja ja kostar det bara 5000 kr ja men då tar vi det" "Jasså 5000 kr till ja ja ..."
    Heeeeelt sjukt!!!
    Vårt brölopp kommer nog att landa runt 70.000 kr exkl. resa! Egentligen en helt absurd summa....

    När det gäller bröllopsresa, vad har ni andra funderat på/bestämt då?

  • helmina

    vi kommer nog att hamna på ungefär samma summa som pyssetroll. Helt sjukt... Gjorde en prel.budget som slutade på ca 55 000 men då ingick inte bandet som ska spela o dom tar ca 8 000. Och då tycker inte jag att vi har några extravaganta önskemål.

  • Kärleksfeber

    Exakt.. jasså 5000kr säger du.. ja men det är ju inte så farligt.. det tar vi!!... Och helt plötsligt så¨kostade allting dubbelt så mycket än vad man hade tänkt från början.
    Jag har hela tiden trot att vi kommer att klara oss med 30.000kr men det verkar bli mer!

    Bröllopsresan?? Ja, vi kommer att önska oss pengar till den och det beror ju sig lite på hur mycket pengar vi får. Jag skulle nog helst åka till Cape Town eller iallafall Afrika. Har aldrig varit där. Eller så kanske vi bara kommer till Skagen och då får man ju vara glad för det lilla också.

  • Pyssetroll

    Vi har planerat att sticka bara 1 vecka direkt efter bröloppet eftersom Patrik kommer börja skolan igen efter det och då vara borta flera månader på praktik.
    Troligtvis sticker vi till New York.

    Sen har vi tänkt önska oss presentkort och/eller pengar för att kunna åka på en lite längre resa längre fram.

  • Ab fab

    Usch.. jag har inte ens börjat tänka på pengar. Jag tror att jag vill vara struts ett tag till och förtränga att det kommer att kosta något alls

  • smug

    Vi ska gifta oss i Goteborg for det blir sa himla mycket billigare an i England, m2b ar engelsk och vi bor i London. Har ar medelkostnaden for brollop £20 000 vilket ar ungefar 260 000:- Huvvaligen! Vi kommer mer an halvera det priset genom att gifta oss i Gotet.

  • Kärleksfeber

    Helt hysteriskt vad dyrt ett bröllop kan bli.. har en vän som gifte sig i Canada förra året och jag tror att dom hade ca 260st gäster om inte mer.. jag kan ju bara gissa mig till vad ett sånt bröllop går på. Har hört att folk over there lägger ut omkring 100.000kr på bara blommorna. Helt sjukt dyrt! Så, 70.000kr kanske inte är så farligt iallafall ;)

  • Jädissen

    Japp!Då var velfia igång igen

    Nu har jag fått offerter från de flesta reseföretagen....bröllop utomlands Kan inte låta bli att känna att man sipper så mycket stress

    Jag ligger för 17 o stressar upp mig redan om vilka blommor/servetter/ljus/håruppsättningar/inbjudningskort/färger mm...Och då är det knappt ett år kvar!!!:-O

    Om vi gifter oss som planerat här så går bröllopet på ca 70.000 kr utan resan...Om vi åker iväg o gifter oss så går det på allt från 40.000 till 55.000!

    Det som känns lite fånigt är att min älskling ville göra något speciellt på fredag iom att då är det 1 år kvar Så han tog min förlovnings ring o jag tror att han sätter in stenar i den Men om vi ska åka utomlands så gifter vi oss i april i stället...och då blev det ju inte lika romatiskt med fredagen

    Gud vilka i-landsproblem!!

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 tråd 3