• S-T

    Polyamorösa brudar?

    Hejsan

    Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

    Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

  • Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Zozo

    HAHAHAHAHA - alldeles riktigt och jag bara ÄLSKAR sana här konstigt vandrande diskussioner

  • Zozo

    Hmmm.. betyder det att Einstein är relativt polyamorös.. eller polyfil?

  • Nickedockan

    Hihi, tänk vad det utvecklar sig, ja!

    Jag upptäckte just att jag hade en fördom som jag inte alls var medveten om att jag hade. Jag utgick från att TS var äldre, vet inte varför egentligen.. Jag trodde nog att många inte vågar leva ut lite mer ovanliga sexuella läggningar förrän de är lite äldre.. Ack så fel jag hade!

    Som flera redan sagt, Tack S-T för att du delar med dig och hjälper oss alla på BT att bli bättre människor!

  • S-T

    *skrattar* Den var bra Cloberella! :D :D :D :D Ibland behöver man prata lite strunt mellan varven.

    Zozo:

    Oja, det händer jättemycket där i kring. Jag kommer vara 19 eller 20 när vi gifter oss och det är månne tidigt... har också funderat på om jag inte är för ung? Men å andra sidan är jag tvärsäker på att det här är mannen jag vill vara med. Tycker dessutom att vi har diskuterat igenom det mesta "viktiga" och ställt de där frågorna som man är försiktig med att ställa men som måste ställas.

  • Lena+Mattias=sant

    Jag trodde oxå T-S var äldre, runt 25 men det beror mest på att hon är barnlös och ska gifta sig och det är jag med och jag är i den åldern. Mitt vilda sexliv med flera partners och sånt ligger bakom mig sen 3-5 år tillbaka (är itne intresserad längre)

  • Clobberella

    Zozo: vet inte... men är det bara jag som tycker att Einstein är söt? Som en riktigt mysig morfar......

    Alla levnadsformer och sexuella läggningar är ju relativa, bara det att vi stoppar in folk i fack.
    Men alla relationer är ju olika, från att man aldrig ens tittar på någon annan till att man lever med flera personer.
    Och sexuell läggning kan ju variera från att man inte kan FÖRSTÅ hur man kan se något intressant med det egna könet, via att tycka att folk av sitt eget kön är fina att titta på, till att vara homo/bisexuell. (eller annan läggning som jag råkat glömma)

  • Nickedockan

    Det låter onekligen som att du S-T och dina partners har funderat och pratat kring bra mycket mer än de flesta kanske någonsin gör. Och det bådar ju inget annat än gott. Även om det händer mycket i åren mellan 20 och 25 ca, så KAN det ju göra det senare i livet också...

  • S-T

    Einstien hade faktiskt ett öppet förhållande med sin andra fru. Han försökte också få en av sina älskarinnor att bli en del av äktenskapet, men misslyckades. (Enligt Wikipedia)

    Som jag sa tidigare: kommunikation, kommunikation, kommunikation. Där både står och faller förhållanden.

  • Buslinna

    Zozo,
    Japp, det var precis i de banorna jag funderade. Särskilt med tanke på reaktionerna kring S-T:s berättelse om sin relation när hon var 14 år gammal.

    Sitter och undrar lite när en sådan åldersskillnad inte skulle få mig att höja på ögonbrynen. Att vara 14 och vara tillsammans med ett par som är betydligt mycket äldre hissar definitivt upp mina ögonbryn lite, även om jag så klart kan hissa ner dem igen efter en stunds funderande.

    Hade det triggat igång mina höjbara ögonbryn om S-T varit 18 och hennes partner båda över t ex 35? Antagligen... Men å andra sidan har jag i min vänskapskrets ett par som träffades när hon var 17 och han 31 och det håller ännu idag, 14 år senare, och jag skulle beskriva dem som ett mycket välfungerande och "sunt" par. Så varför skulle det störa mer om en av tre var så pass mycket äldre?

    Allt är ju bara fördomar för sådant måste ju ändå bedömas från fall till fall. Och jag gillar som sagt att ge de där fördomarna jag har en rejäl knäpp på näsan. :)

    Sitter och klurar på en till fråga som poppa upp. Eller snarare klurar jag på varför jag så gärna vill fråga om S-T upplever att hon och hennes två partner alla är jämlika eller om någon då och då, eller alltid, för befälet. :) Vad katten nu det egentligen har med saken att göra. Det är nog åldern igen som spökar. :)

    S-T,
    Vad det gäller att gifta sig eller inte så tycker jag att mognad är viktigare än ålder. Men samtidigt är det väl också så att jag inte vet om jag skulle hålla mig till det om ett framtida barn skulle vilja gifta sig ungt. :)

    Med det första i åtanke låter det ju som att ni är bättre förberedda än många par om ni redan har tagit de där svåra diskussionerna. Visst kan man ändra sig, men det har ju faktiskt inget med åldern i sig att göra.

  • TheBride

    Zozo - det är ju det jag menar: När blir 'fel' rätt? Om man sedan drar parallellen till mer trevliga diskussioner som om det är 'rätt' eller 'fel' att vara polyamorös, tycker jag (detta är min mening) att så länge det rör sig om vuxna jämställda individer finns det inget som är fel. Så fort en relation innebär att en person på något sätt utnyttjar, kontrollerar eller lurar en annan blir det fel. Och då spelar den ingen roll om detta är en poly - eller en mono- relation.

    Håller helt med, var det du som sade clobberella; rolig utveckling: från polyamorös till pedofili osv, med många digressioner. Som det blir i en bra tråd och när filosofi och moraletik diskuteras!

Svar på tråden Polyamorösa brudar?