• S-T

    Polyamorösa brudar?

    Hejsan

    Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

    Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

  • Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Gemma

    S-T: Fame seeker... vet inte? Men du är nog rätt ovanlig. Är ni öppna med er relation? Alltså, går ni i bredd och håller handen på gatan och så? Tror inte att jag själv skulle orka bemöta allt tyckande.

  • TingelingAnna

    Vet inte om jag missat detta... Men, varför gifter just ni två er med varandra? Vem bestämmer att den tredje inte ska få vara gift?

  • Clobberella

    TingelingAnna: det står på de första sidorna i tråden!

  • Gemma

    Om man vänder på det då - hur många av er har lovat era (blivande) makar att aldrig någonsin i hela ert liv ha sex med någon annan än just den personen? Och kräva detsamma av den andre?

  • E-tuna

    Vi har aldrig lovat varandra att "aldrig mer i hela vårt liv ha sex med någon annan"...
    Däremot har vi lovat varandra trohet och det varar så länge vårat äktenskap varar.

  • E-tuna

    ...eller om man vänder på det så varar vårat äktenskap så länge troheten varar

  • S-T

    Jag tycker att vi är helt öppna i vår relation, men det kan ju debateras eftersom våra föräldrar inte vet. Hennes bor i Skotland och min mor i Norrbotten, så de är ju inte i närheten precis (skåning).

    Däremot kan man få udda blickar om man sitter på ett fik och kysser en tjej och sedan en kille och sedan går på toaletten. Bussen får man också blickar på när man försöker sitta alla tre och kramas. *skratt* Hittills är blickar allt vi fått, men jag vet från tidigare förhållanden att kommentarer kan vara bitska när de väl kommer.

  • Nickedockan

    Jag tänker att alla borde vara mer öppna med hur de är... Inga människor är ju likadana, om vi bara bjöd på oss mer i olika sammanhang så skulle alla upptäcka att alla är olika, fördomar kanske skulle minska... Och fördomar minskar definitivt med kunskap! Men som ni sagt, det är inte så lätt att skylta med att man är ovanlig eller udda heller...

  • bulldog

    Japp, då är det dags för en variant till... Jag har väl aldrig satt etikett på själv men i min relation till min mtb så har jag ett visst mått av frihet. Jag får flörta, hångla och egentligen även ha sex med andra även om jag aldrig utnyttjat det sista. Dessutom har vi några gånger hamnat i spontana "ormgropar" där vi inte gått hela vägen med någon annan än varandra.

    Däremot får min mtb inte göra vad han vill... Jag skulle så gärna vilja vara generös och kunna slappna av i vår relation så mkt att jag kan bjuda på att han är med andra men det funkar inte, jag är ganska ägande och svartsjuk... Han däremot är helt trygg i vår relation och inte orolig att jag skulle välja någon annan före honom, och det skulle jag inte heller. Så något polygam men inte polyamorös är jag kanske.

  • bulldog

    Angående öppenheten, så är det ju så att om jag hånglar upp nån annan (än min man) på en fest så är det så att min mt2 tycker att det är lugnt, kul att jag har roligt eller t o m går igång lite på det men folk omkring tycker att jag borde ta mig samman och att jag håller på att pajja min relation?!

    Väldigt få förstår att par kan ha andra överenskommelser än standard, men jag anser att jag är fullt ut trogen min man eftersom jag aldrig går bakom ryggen på honom... Däremot är jag inte vara öppen överallt på grund av att omgivningen inte kan ta detta.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?