• S-T

Polyamorösa brudar?

Hejsan

Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

• Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Zozo

Visst.. det är väldans intressant att diskutera.. för det är en väldans tajt balansgang kommer jag pa när jag sitter här och funderar...

• E-tuna

Zozo jag hoppas att du ger mig några minuter till men jag vill ändå kommentera ditt senaste inlägg som var lite av huvudet på spiken...Det är en trådsmal balansgång där jag inte är övertygad om att båda parter är medvetna om varför dom är där...Från den enes håll kan det röra sig om att av egen vinning få sex medans för den andra rör det sig om kärlek, vilket definitivt inte är samma sak...rör det sig då om en vuxen och ett barn/ungdom så tror jag att det kan vara förödande för denne om den är med för att den TROR att DETTA ÄR KÄRLEK!

Jag måste be om att få återkomma när jag har samlat mina tankar och kan formulera mig så att mina åsikter blir glasklara utan att för den sakens skull racka ner på andra...

• Cavatina

E-tuna

Utan att ens ha läst själva den skrivna formuleringen av dina tankar kan jag säga att jag tror att jag kommer hålla med dig! Jag förstår (eller?) hur du menar och tycker detsamma.

• S-T

Jag kanske borde poängtera att då jag träffade detta par var jag ett par månader från femton. Vi var oerhört noga med byxmyndighetslagen (även om det irriterade mig såååå mycket då!) och jag blev "utslängd" när det "hettade till". Jag vet inte riktigt varför det känns viktigt att poängtera...

I övrigt handlade, som sagt, min relation med dessa två underbara människor mycket mer om tankar och utforskandet av känslor och "nya" tankegångar. Bl.a. hjälpte de mig förstå och acceptera min bisexualitet. Jag lärde känna mig själv på helt nya sätt och kan ärligt talat säga att jag inte vill vara utan dessa erfarenheter.

• Zozo

Mhm.. jag satt nämligen just och funderade pa när JAG anser att det blir pedofili.. Först tänkte jag att det bara handlade om tvang fran den äldres sida... men a andra sidan kan jag inte tänka mig "kärlek" av det slaget mellan en vuxen (säg 40-50 ar tex) och ett barn ungdom pa 12 ar tex... Fragan är om det är en fraga om alder eller aldersskillnad, eller ngt helt annat, om det nu inte bara är "tvangsaspekten" det handlar om...
    Ursäkta TS, men diskussionen blev väldans intressant även om den halkade lite fel..

• S-T

Väntar med intresse på dina tankar!

• S-T

Ingen fara, Zozo och E-tuna. Den här debatten är intressant!

Ber om ursäkt för att jag gick lite i försvarställning. Det är lätt att missuppfatta online.

• Zozo

Jo, sen kan man fraga sig om jag som var 14 och ett halvt var mindre mogen är du som kanske precis fyllt 15.. Jag menar "byxmyndighetslagen" är ju rätt töntig i sig, men a andra sidan maste det ju finnas en gräns nagonstans!?

• Zozo

Det är verkligen vansinnigt intressant att diskutera olika ämnen här pa BT... Jag kommer ofta pa mig med att ha tänkt/filosoferat fram en asikt om ngt men att jag inte tänkt pa allt runtomkring eller var jag själv sätter gränsen, som i det här fallet!

• E-tuna

Det är faktiskt MINDRE vanligt att pedofiler använder sig av tvång.
    List och manipulation är det vanligaste. Det handlar om att "bygga upp en relation som kan gå hand i hand med tillit, respekt och ömsesidig förståelse"

Svar på tråden Polyamorösa brudar?