• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Jenny_Åland

    MrsNyberg2B

    Vi kommer att skriva det i inbjudan t.ex. "efter middagen öppnar baren där man kan köpa alkoholhaltiga drycker samt alkoholfria alternativ"

    Om vi ska bjuda på läsk och alkoholfria drinkar har vi inte bestämt än. På ett sätt skulle man vilja bjuda på det eftersom det är billigare än alkoholen.

  • MrsNyberg2B

    Rent spontant så känner jag också att man vill bjuda på det, av just den anledningen och kanske också då det kommer vara med en del barn - jag känner att det skulle kännas väldigt obekvämt att kräva föräldrar på pengar för barnens läsk....

  • Brud 2008

    Ja, ska man ha barn skulle det kännas konstigt att ta betalt för vad de dricker. Jag tycker nog också att man kan bjuda på alkoholfritt, det är ju en viss prisskillnad.

  • Thailands brud

    Vi planerade att bjuda på allt alkoholfritt och verkligen tänka till och ha goda alkoholfria drycker i varierat utbud just för dom som inte dricker av någon anledning. Skulle kännas fel att ta betalt för det..... men alkohol är ju i en annan prisklass.

    Om man vill spexa till det så kan man ju kontakta någon av de bartender skolor som finns i närheten, säkert någon student där som ställer upp för en billig peng och serverar och spexar lite. Gör det ju lite roligare.

  • Snart_FruL

    Vi kommer att ha en bar till självkostnadspris, mina "svärisar" visste bara inte om det när de sa det där om släktingen som skulle tömma baren.

    Vi kommer dock vara billiga, för 1 öl eller 1 glas vin kommer vi ta 10 kr. Och sprit 5 kr/cl. Allt som är alkoholfritt kommer att vara gratis, ingen ska behöva vara törstig.

  • June20

    Har faktiskt glömt baren biten för tillfället....men tänkte vid ett tillfälle att enbart ha alkoholfritt bröllop tom.
    Tror inte vi kommer ha någon direkt bar....Kommer ha brudskål och vin till maten, någon öl är det inte ens tala om ialf inte till maten även om vi ska nu ha hemmagjord buffé. Känns för schskigt till middagen ialf.
    Sedan efteråt kan jag tänka mig att vi skulle kunna ha några flaskor till vin, cider, balieys el dylikt samt nån sorts vodka men INTE så att det är tillräkligt till en hel bar...begränsar def vodkan där!
    Inga fyllekajor tack för då rings en taxi o det gäller även om det så skulle vara min framtida svärfar.

  • Snart_FruL

    Vi kommer inte heller att servera öl till maten. Men gissar att det nog finns en och annan av framförallt min m2bs kompisar som hellre tar en öl än dricker vin efter maten.

    Fast det är klart allra helst kommer de nog dricka drinkar. Vi har när jag tänker efter ju bara fester med groggar och drinkar. Så det kanske är onödigt att köpa öl...

  • Jenny_Åland

    Thailands brud

    Jag jobbar på restaurang och har gått i restaurangskola. Så jag kommer att använda mina kontakter för festen. 1 bartender och några servitörer är inte så svårt att hitta. jag hör efter med kolleger och f.d. klasskompisar. Jag tänkte göra så att jag betalar dem en summa för kvällen istället för timpenning. Det blir enklare att räkna ut kostnaden då.

    Vi kommer nog att ha en ganska enkel prislista för baren. 1 euro för öl, vin och ev. cider. Drinkar 2,50 euro. Alkoholfria alternativ 0 euro. Enbart sprit (t.ex. 4 cl cognac, 4 cl vodka...) 2 euro.

  • Thailands brud

    Jenny_Åland: Det är ju jätte bra! Så hade vi också tänkt göra när vi planerade vårt bröllop i Sverige. Kanon med kontakter!

  • drömbrud

    Vet ni vad jag ska göra!!
    HAHAAH

    Min m2b fyller år snart.. 6/11

    han är så seg på att vi ska beställa våra ringar, jagblir så ledsen varje gång vi skjuter upp det nu när vi bestämmt oss. Vi har pengar och allt klara.

    Så jag har en liten 4kantig katalog och där finns våra ringar på samma sida. Där har jag fyllt i bredd höjd storlek och pris på de ringar vi ska ha samt vilken hemsida vi ska beställa ifrån (shalins vigselbutiken.se).
    Så ska lägga den i ett kuvert tillsamsn med 8000:- (exakt 7735 och ge honom i precent .
    Plus någonting han på riktigt önskar sig då..

    Visst va de en bra idee Slipper han höra mitt tjat.. Nuligger bollen i hans händer...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!