• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • drömbrud

    Jag ska gifta mig i Boo kyrka i nacka stcokholm.. Försöker hitta något i näheten...

    Någon som har koll?

  • Brud 2008

    Vi har valt festlokal men inte kyrka. Jag skulle vilja gifta mig i samma kyrka som min mormor och morfar gifte sig i, speciellt eftersom vi gifte oss tre dagar innan deras 60-åriga bröllopsdag. Men den tar 500 personer, så vi tänker att det kanske är för stort. Men det är ju inte direkt brist på kyrkor ;)

  • Pumpkin

    Jag har världens beslutångest när det gäller kyrka och lokal - och årstid!

    Men jag TROR att det blir ett vinterbröllop och i så fall är vi väldigt inne på att hyra in oss på en fjällanläggning i mina hemtrakter (typ www.storhogna.se eller www.ramundberget.se) och ha ett helhelgsfirande Det tråkiga är ju att det blir så SJUKT dyrt. För att hyra hela anläggningen i Storhogna kostar det 1500kr/person och man måste vara minst 50 personer! Det är 75000 kronor bara det!

    Annars blir det nog här hemma i vår stad (Skellefteå) eller i Norrtäljetrakten där min mamma bor.

  • drömbrud

    Den kyrka som vi vill gifta oss i gofte dig min m2b föräldrar för 30 år sedan..

  • Pumpkin

    Vi har lite samma problem som Brud 2008 med kyrkan här hemma. Den är jättevacker och ligger hur fint som helst, men det är så STOR och då känns den lite omysig och opersonlig på nått sätt...

    Ikväll ska vi kolla in sista guldaffären!

  • BlackRoses

    Vi kommer att vigas hos mina föräldrar och deras gård.
    De har egen sjöplats och där vigs vi, festen hålls inne i en stor ladugårdlokal de har ( finns inga djur där..så ingen risk för skitlukt. *s* )

    Mysigt som sjutton =)

  • June20

    Är det någon som ska ha/har egen bröllops sida?
    Alltså inte på svartbrud/MSN el såna sidor man bara samlar bilder på.

  • Pumpkin

    June20
    Vi ska ha, så fort vi har nått att lägga upp på den

  • MrsNyberg2B

    June 20 - vi ska ha en på weddingannouncer (stavas...???)

    Vi tänkte ha vigseln på bryggan vid M2b's familjestuga. Det kommer vara jättefint, om det är jättefint väder.. (eller iaf inte regnar). Festen vet vi inte riktigt än, vi var på ett bröllop i en lokal ganska nära, som var väldigt bra, men nackdelen är ju dels att vi redan varit där på bröllop och brudparet därifrån är ju bjudna, sen ligger det väldigt avsides - på landet, så om det är många som ska bo någonstans i stan (hotell eller så) så är det omständigt att transportera sig... Möjligen om man kunde fixa någon gemensam transport, men alla vill kanske inte åka vid samma tid.. *svåååååååååååååårt*

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!