• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • MrsNyberg2B

    MsNordqvist - jag pratade med en jobbarkompis om vinterbröllop, och hon beskrev hur deras hade varit. Jag säger bara - det är livsfarligt att prata om det alls, man får bara massa nya idéer. Tro mig, den tanken har slagit mig kraftigt det senaste.. Så himla fint ju!!! (en annan fördel - om man gifter sig i januari eller februari, så är det ju inte så lång tid kvar till man kan säga att det bara är ett år kvar.. och alltså börja planera!)

  • MrsNyberg2B

    Nackdelen är ju förstås att man här i söder inte kan vara säker på att det är snö, och det är ju lite det man är ute efter...

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B

    Som tur är bor vi inte i söder Fast jag hade ändå inte tänkt att bröllopet skulle vara här hemma om det blir ett vinterbröllop, utan isf blir det i fjällen nånstans i mina hemtrakter - Ramundberget, Vemdalen, Funäsdalen... Nånstans där

  • MrsNyberg2B

    Men då har du ju ett bra utgångsläge iaf.. :) Jättebra ju.. Min pappa kommer ju iofs från Öviks trakten, så en del släkt bor ju där och skulle väl bara bli glada om de slapp åka så långt, och förmodligen ökar snöchanserna där.. Min blivande har inte varit där dock, och jag har inte varit där sen min farmor gick bort för några år sen.. Men vi kanske kan börja med det där igen, för att kolla möjligheterna...

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B

    Ö-vik är ju helt underbart! Vi stannar alltid där när vi far upp eller ner längs kusten och jag skulle lätt kunna tänka mig att bo i dom trakterna. Och det är garanterat STOR snöchans

  • blivandefruandersson08

    har föreslagit tjejer för min fästman att vi ska gifta oss i början på nästa år istället ååååååååå hoppas lyckas arebeta det till mig :) håll tummarna för mig tjejer

  • June20

    Snart_FruL
    Ja håller faktiskt med dig du borde boka dem ställena NU! Man får tydligen stå i kö för båda i ca 1,5år! Hysteriskt....lite ett skäl till varför vi inte väljer dem heller. Älskar kapellets design etc men tyvär är det ett kapell o vi bjuder inte gud på vår vigsel så får ta något annat gothiskt till hands FÖRHOPPNINGSVIS! om vi får hyra nån lokal som ser ut så men dem flesta verkar inet så glada över de el så är det en restaurang som kräver minst 40 el tom 60 gäster för hyrning av lokalen! elaka service människor. :P hahaha...skrattar än så länge då ja inte bokat något än men men....hoppas de inte blir problem sen senare när vi väl ska boka for real!

  • Snart_FruL

    Jag har gjort en sak i alla fall. Jag har mejlat min m2bs kusin och frågat om hon vill viga oss. Hon blev prästvigd i somras och är världens goaste människa.

    Tänkte ringa till kyrkan och Malins skafferi på måndag.

    Nu i helgen ska jag bara njuta, först ska vi till Skene Marten i morgon. Och på söndag så ska jag dra med mig min m2b till kyrkan där hans kusin är delaktigt i Gudstjänsten.

  • Snart_FruL

    Och June var och en gör ju som man vill. Jag VILL bjuda in Gud, eftersom jag tror på honom. Min m2b struntar i vilket, så då tycker han att vi lika gärna kan göra som jag vill.

    Fast jag funderar faktiskt på att ha svart klänning, till min mors stora fasa. Det hjälpte inte ens att jag vädjade till hennes snålhet med argumentet att om den inte är vit kan jag ju använda den igen någongång kanske.

  • Jenny_Åland

    Nu har jag skaffat mig ett krypin på Svartbrud. Jag heter samma sak där om ni undrar ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!