• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 3!

    Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

    Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

    Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Mysan98

    Pämis känn dig inte stressad. Jag är nog en av de första som gifter sig på 2008-året och jag har fortfarande inte bokat lokal och kyrka ännu :)

    Apropå kyrka och lokal... Jag och min älskling ska iväg och titta på en lokal på söndag. Vi har inte bokat tid eller nåt utan tänkte mest åka dit och titta på omgivningarna och ta en fika för att se om det tilltalar oss. Jag har dessutom hittat en kyrka som vi skulle kunna tänka oss, men den ligger alldeles för långt ifrån stället vi ska titta på. Men vid den kyrkan ligger en massa släktingar begravda och den visade sig vara JÄTTE fin!! Vi får se hur det blir... Bäst att inte låsa sig fast vid en massa planer i huvudet som sen kanske visar sig inte vara genomförbara....

    Wow snitte! Frisyren.... Oj, den har jag inte tänkt på ännu. Men om du har som jag ett bråkigt hår så förstår jag att du börjar nu. Det borde jag nog också göra. Själv står jag i valet och kvalet om jag ska låta min ena tärna göra uppsättningen eftersom det är hon som brukar klippa mig, eller om det är att lägga för stort ansvar på henne på den stora dagen. Hon säger att hon vill, men vad tar man sig till om man inte blir nöjd. Vill ju inte direkt bråka med sin bästa kompis...

  • Mysan98

    Btw Pämis... Bor också i Stockholm och är halvamerikanska :) Mitt amerikanska påbrå gör det väldans svårt att sätta gränser och vara rimlig heheh

  • Pringlez

    Mysan98:
    Rimlighet för min m2b nog stå för..hehe...satt och funderade om jag ska börja prenumerera på en amerikansk bröllopstidning/ar.

    Jag känner mig lugn nu TACK!!

    Då hoppas jag att vi kan dela tankar och tips under tidens gång!!

    Vilken lokal ska ni titta på?

  • Mysan98

    Pämis vi ska åka och titta på Krägga som ligger mot Bålstahållet till. Från hemsidan är det inte jätte lätt att få en uppfattning om hur det ser ut, men det verkar som om man kan få vara med och påverka utformningen av mottagningen väldigt mycket och att de är väldigt flexibla (har ingen aning om det verkligen stämmer :)). Så vi åker ut och tittar och försöker känna oss för om det är något vi kan tänka oss.

  • Mysan98

    Pämis: Och ja jag har tänkt mer än en gång att jag skulle börja prenumerera på amerikanska bröllopstidningar. Jag har haft en prenumeration på Modern Bride en gång i tiden :) Är väl kanske mest irriterad på att visa saker absolut inte går att uppbringa inom Sveriges gränser och det kan blir så fruktansvärt dyrt om jag ska beställa allt från USA.

    Vilken del av dig är det som har rötterna i USA, mamma eller pappa?

  • Madeleene

    Hej! Var ett tag sedan man skrev nu igen. Är in och läser sedan springer jag vidare för det är så mycket att göra just nu. Måste fråga en sak, är det viktigt för er att gifta er i kyrkan? Eller går det bra för er att gifta er kyrkligt men ändå inte i själva kyrkan? Försöka flörta lite med m2b här och han vill gifta sig på en vall men ändå kyrligt.

    Vad tycker ni?

    Välkommen alla nya.

  • Mysan98

    För mig är det viktigare att få gifta mig i kyrkan än vad det är för mig m2b. Jag är nog mer religiös än han. Han var helt inställd på att gifta sig borgerligt i Stadshuset först, men det var helt otänkbart för mig. Det har inte varit enkla diskussioner kring troende eller inte och hädar man om den ena inte är troende fast den andra är etc etc. Så som det ser ut just nu så blir det i kyrkan, men jag ser fram emot samtalet med prästen innan för att kunna ventilera våra funderingar.

  • Mysan98

    Och jag hoppas att jag inte trampade någon på tårna nu.

  • Brud 2008

    Jag ville egntligen inte gifta mig i kyrkan alls, men för min M2B var det jätteviktigt, så jag får ge med mig :)

  • Brud 2008

    Mysan 98: ni har precis samma problem som vi fast tvärtom :) Om jag får fråga... Är du aktivt troende, eller är det mer att det är tradition?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!