• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 3!

Hoppsan hejsan, nu har visst vår tråd stängts för svar. Tänk så fort tiden går när man har roligt!

Så kom tillbaka nu alla 2008-brudar, och välkomna alla nya!

Länk till gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!
  • Coornet

Madeleene

Vi funderar oxå på 080808, lite för att det vore häftigt och för att jag då hoppas kunna fira min 25års dag på bröllopsresan, då jag fylller 10 aug.

• Madeleene

Coornet: Åh va roligt med en till med 080808, då kan jag informera dig om att det är 712 dagar kvar. Va mysigt att fylla år på bröllopsresan. M2b fyller samma dag Du kanske läste anledningen. Hehe var han själv som sa det om datumet Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Pringlez

Jaha måndag morgon!!

Vad är samtals ämnet??
    datum ser det ut som...det har vi inte satt än!!!

Och vad det kommer till toastmaster så tror jag att vi kommer att ta in en "ytlig" bekant som är superb på att hålla festen på G och älskar stå i centrum. Lite konstigt att man inte känner honom så men man får väll ge honom den viktigaste informationen.

Får oss blir det kyrka definitivt!!

• Mysan98

Pämis jag önskar att vi hade en sån där ytlig bekand också :) Min bästa vän hade världens bästa Toastmaster i somras på sitt bröllop och det är verkligen en sån person jag vill ha!! Samtidigt känns det som en ganska tuff uppgift att försöka få med både ålänningar, svenskar och amerikaner i allt som händer kring middagen. Just nu känns det lite som om vi har tagit oss vatten över huvudet vad gäller det.

I övrigt i helgen har vi suttit och gjort utkastet till våra inbjudningar. Det blev inte i exakt de rätta färgerna, men man får i alla fall ett hum om hur det kommer att se ut och det blev verkligen jätte fint!!! Helt plötsligt kändes det som om man tagit ett stort kliv framåt mot bröllopet :) Det var så mycket fjärilar i magen helt plötsligt att jag absolut inte kunde sova efter det.

• Pringlez

Mysan98;
    Hur var krägga? att börja med...
    Ska ni göra inbjudningarna själva?

Varför kan ni inte ta samma toastmaster det var så vi gjorde..hehe...han blev jätte glad när vi frågade!!! Vad har ni att förlora?

Jag har inte ens börjat tänka på hur jag ska få 3 olika språk att fungera och det är ju bara en början!!!

• Mysan98

Pämis: Det blidde aldrig Krägga. Både jag och min sambo har varit sjuka med hosta och ont i halsen, så vi stannade hemma istället. Det får bli till nästa helg istället *suckar* Hade verkligen viljat åka dit, men kroppen sa nej. Det var därför det blidde inbjudningarna istället :) Och ja, vi kommer att göra inbjudningarna själva fast det kommer bli otroligt mycket jobb.

Egentligen vill jag att själva pappret med texten på ska vara tryckt med letterpress, men jag har ingen aning om det finns tryckerier i sverige som gör det och om det görs till en rimlig (hahahah) kostnad. Det är ju svårt att beställa svensk text från USA med tanke på å ä och ö. Men det är nästa projekt

• Pringlez

Mysan98: Vad tråkigt att ni blev sjuka såg själv lite fram emot att få en rapport från dig hehe!!!

Sen måste jag tyvärr meddela att du har FEL..åäö fungerar utmärkt på de amerikanska sidorna..man ser texten när man skriver in den på hemsidan medans man bygger sin inbjudan.

Ta inte fel jag tycker att det är mycket trevligt med hemgjorda inbjudningskort jag kommer dock beställa...här kommer några hemsidor jag kikat på....
    svensk:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden

US
    www.wedding.orders.com
    www.invitationsbydawn.com/index.cfm

Just a littke tip and maybe some inspiration!!!

• Mysan98

YES!!!!! Å ä ö funkar!!!! Bästa nyheten idag. Jaaaaaaaaaaa!!!! Bort med rimligheten - här ska spenderas pengar hehehhe. Nä just det, jag har ju inte fått pengarna ännu. Oj oj oj, nu ligger vår budget i fara hehhee.

• Mysan98

Berättade just för min m2b att det funkar och hans svar var bara go for it. Livsfarligt ju heheheheh

Pämis: Har ett helt gäng med länkar till olika inbjudningssiter om du är intresserad av lite inspiration. Inte så många i sverige förstås, men desto fler från andra sidan Atlanten

• Pringlez

Kör bruden så det ryker!!!

Om ingen annan är intresserad så är det bara att dra iväg det till pamela345@hotmail.com

Har du någon favorit?? (inbjudningskort) det är inte så illa budget vis menar jag!!!

En liten varning dock vissa fontar har inte ÅÄÖ när du är ute och surfar i invitation djungel!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 3!