• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Lanzara

    Hej på er, och VÄLKOMMEN hit anna&rolle!

    Min midsommar har varit helt bra, har träffat ganska mycket folk, men ändå tagit det luuugnt.... Vilket behövdes!

    Hihi, det står bara att jag bor i Finland, det är ju trots allt ett ganska stort land! Men eftersom jag vill vara anonym här och svenskfinland är ganska litet är det bäst såhär. Jag kan ändå avslöja åt er att jag bor vid kusten, och att det är ganska rakt över kvarken för att komma till en stad ganska högt norrut i Sverige!

  • Pumpkin

    Lanzara

    Då gissar jag att den svenska staden är Umeå eller möjligtvis Skellefteå

  • Lanzara

    Exakt, bra gissat, Umeå är det!
    Så vi bor på ungefär samma breddgrad du och jag?

  • Pumpkin

    Haha, jag är bäst!
    Japp, Skellefteå ligger ju ca 13 mil norrut, men typ samma breddgrad borde det ju bli

  • MrsNyberg2B

    För att kompletter när jag iaf har uppdaterat mig liiiiiiiite (har ju faktiskt jobbat...)

    June20-GBG
    Helmborn2b-GBG
    MsNordqvist-Skellefteå
    lillithsmamma-Vagnhärad
    Lanzara-Finland
    Madeleene-Gävle
    Lisse-Karlskoga/Örebro
    Snitte-Karlstad
    Tizzeltazz - uppsala el stockholm
    anna&rolle - Göteborg
    MrsNyberg2B - Tranås

    Madeleene- såg för typ hundra sidor sen att du frågat, så svaret kommer nu: Vårt "första" datum var 14 juni, så vi har alltså flyttat tillbaka en månad ungefär.. När det gäller er ålder så tycker jag inte alls att ni skulle vara för unga... Jag är nästan först i min bekantskapskrets att gifta mig och jag är 27 (kommer alltså vara 29)däremot barn har jag några vänner som har, men inte så himla många änd, när man tänker på det, min blivande är 5 år äldre än vad jag är, så han är ju inte precis nummer ett varken när det gäller barn eller bröllop. En del av mina vänner tror jag har svårt att förstå att vi menar allvar, för vi har inte varit tillsammans så länge (1,5 år) fast början var väldigt tuff av olika anledningar, så vi har lixom fått lära känna varandra på djupet från början. Det är positivt. Fast jag visste förstås redan från första ögonkastet att det var HAN! Min blivande brukar säga att det tog minst fem minuter för honom....

    För övrigt, så funderar jag nästan konstant över hur dekorationerna ska se ut. Har kommit fram till följande: Pärlor och ståltråd (vilket jag dessutom kan köpa ganska snart, eftersom det kommer ta hundra år att göra klart allt) bordsdekoration, servettringar och placeringen ska gå i samma stil - förutom "vanlig" ståltråd med glesa pärlor, tänker jag små ståltrådspärlshjärtan som ska gå igen i allt... Inte helt enkelt att förklara, men jag hoppas ni förstår ungefär, hur jag tänkt......

  • Pumpkin

    MrsNyberg2B

    Jag förstår precis vad du menar med pärlorna, jag ska ha samma sak!

  • MrsNyberg2B

    Guuuuuuuud så käckt... Det är bra att någon förstår vad man tänker... Du kan få låna om du behöver några extra (jag tänkte, eftersom ni slår till en månad efteråt...) :D

  • Madeleene

    MrsNyberg2B: Åh vilken tur att du inte tycker det. Men jag tror efter många kloka ord härifrån att hon bara är avis på oss. För hon inte kan se sig varken gift eller med barn. Vi är ju helt upp i det blå om detta. Man har lust att skika ut det. Men inte så bra det heller.

    Åh låter som att du har en del jobb, men tänk va vacker du kommer få det.

    Hehe sambon bara skrattade när jag berättade om min dröm om min gula klänning.

  • MrsNyberg2B

    Säkert avundsjuka... Eller något. Alla är ju olika, och man känner det man känner.. Det är ju inget fel att leva ett glatt "rörigt" liv, om man trivs med det.. Jag känner att jag har levt "loppan" tillräckligt, och känner att det där med familj och hus och barn och volvo inte vore så dumt, men för det kräver man ju inte precis att alla ens vänner ska känna för det. Allt har ju sin tid...

    Min stora skräck är att jag ska börja med någonting för att sedan upptäcka att det blir jättedåligt.. Samtidigt tänker jag att ajg inte får börja för sent om jag blir missnöjd och tvingas köpa en bunt plastmuggar för att klippa till servettringar, eftersom de andra blev så fula att jag är tvungen att komma på nån lösning dan innan bröllopet....

  • June20

    Madeleene:

    Vi ska inte ha kyrkligtbröllop för vi är inte "troende" samt tycker inte om ideén med att behöva stå o lyssna på saker som inte har med oss att göra som personer så vi har plockat bort allt med gud o phsalmer som folk inte kan texten till för dem går inte heller i kyrkan annars...blir ju bara lalalala halleluja lalala mummel av det hela och ev nåns gammal släkting som tror den kan orden o sjunger på falsett över alla andra till alla andras förskräckelse! :P

    Vet inte hur det gåt riktigt med Helmborn2b om hon hade ändrat men vi kör just nu på 080808 och anna&rolle ja dem hade väl bara hunnit välja årtalet än så länge tror jag :) Det enda som ja tror skulle bli fajt om är väl festlokalerna, för förutom oss här på tråden kommer det finnas ett ANTAL personer i GBG som tänker gifta sig o just vårt datum kanske blir extra popis just då.
    Sen vet jag ju att det e en vis fajt ifs om visa kyrkor(om man ska ha kyrka då) så som Birgittas Kapell(vad ja hört e det 1,5års väntan på där), Domkyrkan, Haga Kyrkan, Örgryte kyrka och ev Tyska kyrkan e rätt popis i "centrala gbg".
    Först tillkvarn om inte annat....vi ska försöka vara först till kvarn på våra A-planer men man vet aldrig behöver ju inte ens vara ett annat brudpar som e först till kvarn i denna stad utan Gothia Cup o andra saker som Mässor etc.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2