• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • June20

    Helmborn2B:
    Själv har jag problem för om jag tar hans namn så sjunker chanserna för mig att få jobb lätt. Inte för det e lätt nu heller men man vill ju inte göra sakerna värre än dem redan är!
    Jag vill helst att vi heter något nytt el tar ett släkt namn antingen från hans sida el min sida så att vi "kan kräva lättre rätt på det". Men han kan inte bestämma sig om det riktigt.
    Men sen finns också valet att ha dubbel namn.

    Kan jag byta mitt namn nu o sen adda hans utan att behöva köpa nya ID/PASS igen sen en 2a gång? Jag vill inte ha kvar mitt eget mera så trött på det precis som du var.

    Ex.
    1)June Andersson byter till June Torp (pga att jag hatar Andersson)

    2)Sen göra det till dubbelt June Torp-Milijanvic

    Kan ja då strunta i nya id/pass där det står dubbelnamnet så jag sparar dem sista 700kr? el tycker inte polisen/skatteverket om sådant?
    Undrar lite för att spara men mest för att slippa krångel/fram o tillbaka med myndigheterna igen. Jag menar byter jag nu till nytt efternamn så tar det då bara 2år förns dem ska bytas igen.

    Låter ja förvirrande o onödig?
    Jag vill verkligen inte ha kvar mitt eget för det är just så vanligt och jag har aldrig tyckt om det. Vill byta till mitt släktnamn helst isfl.
    Jag vet ja kan bara ha kvar det som Fru Torp då men jag vill visa att jag är gift med honom också, därav dubbelnamn isfl.

  • June20

    im a very busy bee som tänker för mycket ibland men vill försöka allas problem så alla blir glada!
    och ja tyvärr jag sitter här på BT en hel del jaaaa ville inte erkänna helt ;)

  • Pumpkin

    June20

    Om du ska hans namn som sista namn, dvs efternamn, då måste du byta pass/ID igen om jag förstått det rätt.

  • Pumpkin

    Helmborn2B

    Jag förstod inte riktigt det där med att Anders Johansson inte kunde sjunga er låt på ert bröllop som du skrev i en annan tråd?

    Och visst är låten helt underbar?

  • Chokladtårtan

    Gör som vi, behåll era egna namn:P

    Det kommer vi lugnt göra, jag vill inte byta mitt efternamn, han vill inte byta sitt.

  • Pumpkin

    Chokladtårtan

    Så kan man ju också göra Men vi vill båda två att vi ska heta samma sak, så att det blir lite mer "tillhörighet" på nått sätt

  • MrsNyberg2B

    Gör: Jobbar som personlig assistent och springvikarie på trehundraelva äldreboende (iaf tre olika avdelningar på två olika ställen... :-P), i sommar ska jag vikariera på ett ställe (SKÖNT!) och till hösten tänkte jag eventuellt skaffa mig en kompletterande uska-utb. så jag kan få högre lön, eller så fortsätter jag väl och knogar på... Fast jag ska erkänna, jag tycker att det vore trevligt med ett "vanligt" jobb med fast schema och sådär...

    Namn: Vi ska byta till hans namn, eller, JAG ska byta till hans namn. Vi vill ha samma efternamn, för att visa att vi hör i hop... Jag var inne på att ta ett släktnamn, men blivande ville absolut heta Nyberg, så då fick det bli det, eftersom släktnamnet inte är i fara ändå. Personligen skulle jag tycka att det kändes konstigt att heta olika,även om jag förstår att man inte vill byta åxå, för att man så att säga "är" den man är och sitt namn... Förstår ni hur jag menar?

  • MrsNyberg2B

    Just det: Fritiden. Tja... BTar. BTar och så försöker jag umgås lite ibland med blivande... :D Just nu tittar vi på lägenheter och sådär, för att flytta till nåt lite större, och så har vi ju för tillfället fyra katter som tar lite tid. Vill gärna umgås så mkt som möjligt med alla vänner, men det är svårt eftersom de är spridda ungefär över hela Sverige, men det finns ju som tur är, telefon...

  • Nightingale

    Jag kan ju hänga på denna tråd emellanåt, ska ju som några vet gifta mig 080808, men har inte kommit så långt i planeringen än, annat än i tanken!

    Men det är ju så roligt att läsa om era långt framskridna planer! Jag kan ju förtälja mina små planer:

    Färgtema: grått, vitt iallafall, och antingen lime eller rosa. Har inte bestämt mig, känns som det inte är någon brådska!

    Ringar: Platina smakar det så kostar det, ska köpas i usa, hösten 2007.

    Klänning: nån enkel, även den köps nog i usa.

    Hår. Utsläppt, lockigt med någon pärlrad, typ som en tiara...

    Blommor: vet ej, det beror på färgtemat!

    Mat: Italiensk buffé tror jag!

    Sådär... det var allt för denna gång, känns väldigt stereotypt, men ska ändå vara väääldigt enkelt.

  • Chokladtårtan

    Vi känner att vi hör ihop ändå, oavsett namn, så vi behöver inte ha samma namn.

    Jag skulle absolut inte vilja heta det han heter, inte för att det inte är fint, utan för att det är inte jag:)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2