• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Helmborn2B

    Vi har också underbart väder här nere i Göteborg, termometern i bilen har visat runt 25 grader de senaste dagarna! Men jag hörde att det skulle bli sämre till helgen, typiskt när man skulle lägga sig vid havet och sola.. Bäst att passa på att njuta medans solen fortfarande finns kvar.

  • Mysan98

    MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma - silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 2/8 2008 - ivory, creme, beige

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

    Inte så orginella färger faktiskt för ett vinterbröllop, men buketten kommer inte att gå åt det hållet. Däremot ska det bli små snöflingor (på något sätt) i buketten

  • Mysan98

    Glömde säga att vi inventerade i dag och det var jätte mysigt att bära ut alla kartonger i solen och stå utomhus och räkna :) Inventering har aldrig varit roligare :D

  • lillithsmamma

    MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 2/8 2008 - ivory, creme, beige

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor
    gjorde en ändring ang mig :)

  • MrsNyberg2B

    Jag pratade just med en kompis... Hon skulle sätta sig och plugga ute i solen. Mysigt. Jag tänkte att det vore trevligt... Tyvärr har vi eftermiddagssol här, vilket innebär att solen kommer dit ungefär samtidigt som jag måste gå till mitt jobb... Suck och stön. Jag funderade på om jag skulle få tid att lyxa i morgon kväll, men, jag antar att det kommer snöa, hagla, regna och åska. Tur att den här tråden finns iaf, så blir man lite glad... (fast å andra sidan, åskar det,så blir det ju inget med det heller....)

  • MrsNyberg2B

    Förresten, Chokladtårtan.. Jag var inne på just rött, guld och vitt inför vårt bröllop, som ju är i juni, men som du ser har jag bytt inriktning... Fast jag tror att om man gör så att man tar med flera ljusa färger också (eller iaf mer somriga) så blir det nog bra. Jag funderade helt enkelt på att flytta alltihop till vintern eller tidig vår, men, nja, bättre med sommar, tyckte jag... Tur att man kan lösa saker och ting på bra och smidiga sätt!

  • Snitte- 5/7-2008

    Hej tjejer ja vad kul att se allas färgteman lägger till mig själv här nu då ;)

    MsNordqvist 080808 - Turkost
    , lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 2/8 2008 - ivory, creme, beige

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

    Snitte- Ljus lila och silver

  • Snitte- 5/7-2008

    Nu ska jag ut på en härlig inlines tur med min vovve ( är ledig idag) och ska åka förbi vår framtida festlokal- just ja har NÄSTAN bokat den... :) den ligger nära och bra till kyrkan så man kan åka häst och vagn dit .. :) men måste kolla hut många som får plats där och så först... :D

  • Helmborn2B

    Hej hej! Komplettera med en färg till på mitt tema, inget markant men ändå...

    MsNordqvist 080808 - Turkost, lime, gammelrosa/ljung och creme/pärlvitt

    MrsNyberg2B - Lime, vitt och cerise/ljust silvergrå

    lillithsmamma 080808- silvergrå,svart, ivory och vitt

    June20 - Lime/grönt,cream/vit o guld.

    Helmborn2b 080802 - ivory, creme, beige & pärlemor

    Bride aug-08: Grekiskt tema- Blått, vitt och silver.

    Lanzara 010308 - creme, rosa och ?

    Mysan98 12/1 - 08 - Vitt, ljusblått, marin och silver (som accentfärg). Tema snöflingor

    Snitte- Ljus lila och silver

    Kommer inte ihåg om denna frågan varit uppe tidigare(?) men jag blir så nyfiken vad alla gör när ni inte är på BT. Ni som jobbar, vad jobbar ni med? Och ni som inte jobbar, vad gör ni för trevligt på dagarna? Och vad gör ni alla på er fritid?

    Själv driver jag en tidning som ges ut i Göteborg samt att jag håller på att starta upp ett annat företag som är lite halvhemligt än så länge, men jag kan säga så mycket som att det har med internet att göra. Det vill säga så är jag en workaholic ändå in i ryggmärgen.
    På fritiden umgås jag med nära och kära, går på promenader eller bara latar mig.

    Så det var lite om mig, nu vill jag höra om er!

  • June20

    Helmborn2B:
    Ja mig vet du redan om vad jag har för problem med jobb. Men jag brukar söka vidare o sånt, terra o terras av AMS ska ju sitta nu i 10v hela sommaren o deppa på nån kurs. Inomhus hela sommaren suck! ok jag hade nog vart det med om jag hade ett jobb men bättre det, känns som en bättre ursäkt/anledning/vettigare sak.

    Annars försöker jag hitta åp saker ihop med m2b o nån gång med mamma el tärnan. Fika, gå på stan, bio, nu sist en kattutställning! hahaha, ska försöka börja gå ut mera när solen e ute o man slipper frysa- vad jag ska göra vet jag inte än *fniss*hoppas m2b tar hem cyklar från föräldrarna så vi kan ut o åka! yippiii och aj aj rumpan. Annars e det en hel del wedding goande på internet o tänkande.

    Ja en fråga till er alla- vems namn ska ni ha sen? eget? hans? dubbel? skapa helt nytt ihop med m2b?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2