• marfa

    Linköpingsfruar

    Vill bara önska er alla en härlig jul.
    Jag hoppas att du får det bra Calice hos din man, och senare hos dina föräldrar. Att Na ni får en riktigt härlig jul i ert nya hus. Och att alla ni andra får en fin jul.
    Vi är i Karlstad hos mina svärföräldrar. Vi var dock hemma i Lkpg i några dagar innan och det var mysigt att få vara hemma hos mammma och pappa ett tag oxå.

    Stor kram
    fru Marfa

  • Svar på tråden Linköpingsfruar
  • marfa

    Tack tack!
    Har velat berätta för er så långe, men det är ju bättre att vänta ett tag.
    Visst är det många som ska ha barn. Under tiden innan jag fick mitt + tyckte jag verkligen att alla hade magar i vädret. Och speciellt många kom och köpte gravtest på jobbet bär man satt i kassan. Nu ler jag bara när de kommer med sina test :)
    Det var så mycket krångel där ute där vi köpt tomten. En massa småföreningar för precis allt. Och de hade ingen koll på någonting. Tex vatten avlopps förening som vi fick tjaffsa med en jusrist tom. Då tröttnade vi och har sagt ifrån om huset. Så vi säljer tomten. Det var då vi tänkte sticka utomlands ett år. Speciellt eftersom jag ska vara mamma ledig så tyckte vi det passade bra.
    Ska bli så kul att träffa er igen. Ska vi bestämma en helg i mars? Då hinner vi träffa dig innan Sandella, eller hur?
    Ska kolla almenackan.

    Stor kram
    Marfa

  • Fru Calice

    Marshelg låter kaninbra tycker jag!

    Marfa - Bra att du förklarade lite, undrade nämligen vad som hände med huset om ni tänkte dra till USA...

    Kram på er!!!

  • Decorist

    Ja, Mars funkar bra för mig med! Har inget i min kalender för våren än så länge, förutom lite bröllop så det är skönt!
    Vi får höras av så vi kan komma fram till nåt bra datum...

    Vilken snöstorm det är utanför fönstret! Mysigt att veta att man är ledig hela helgen, och maken med (kors i taket!) =)

    Ha det så bra tjejer (+ bebisar)!

    Kramar Caroline

  • sandella

    Jätteroligt om vi kan träffas i mars
    Vi har alldeles för mycket inplanerat under januari och februari, där vi ska fara och flänga runt Sverige hela tiden (känns det som). Därför tänker jag hålla mars och senare relativt oplanerat så att man får chansen att varva ner/slappna av och fokusera på vad som komma skall - gå in i någon sorts inre harmoni helt enkelt
    En träff med Er låter som en perfekt tillställning under denna "lugnare" period!

    Helgerna i mars är: 4-5, 11-12, 18-19 och 25-26.

    Jag kan inte helgen 25-26 men de andra passar mig bra.

    Marfa: trist att det började strula med Ert hus-bygge, men skönt att Ni ser andra möjligheter som öppnar sig pga detta.

    /Sandella

  • marfa

    Hej!
    Jag kan helgerna 4-5, 18-19 och 25-26 i mars som det ser ut nu. Bäst vore den första helgen för då har min syster fyllt och vi ska förmodligen ändå ner till Linköping.

    Jo det är lite trist med huset. Fast man hade inte så stor känsla för det ännu ändå. Var lite svårt att förstå att man hade en tomt och sedan ett hus 1 år senare!!
    Men men det löser sig alltid. Vi har ju en stor lägenhet nu, så ett par år till funkar här oxå.

    Ser fram emot att träffas igen.
    Ha det bra
    Marfa

  • Fru Calice

    Än så länge kan jag alla helgerna. Men vi ska åka till Vetlanda nån helg framöver så risken är att det blir någon av dessa eftersom vi är fullbokade innan. Men som sagt, än så länge är allt grönt!

  • na76

    Hej

    Än så länge kan jag alla helger i mars. Ska vi säga den 4 eller 5 mars då, så får ni komma hem till mig. Ha det bra alla. Kram Na76

  • Tessan05

    Hej! Tror att jag (vi) också kan första helgen i mars, vore trevligt att träffa er igen, var så länge sedan. Sen återstår det att se om jag kommer ensam eller om Saga följer med.

    Marfa: vad kul, Grattis, vad spännande med ännu fler bebisar :) Trist på huset men det låter spännande med USA ett år, en liten fråga bara. Vad säger barnets mor- och farföräldrar om ni åker till USA ett år? Min erfarenhet är att de vill träffa barnet rätt mycket första tiden eftersom det händer så mycket. Men, tänk på er själva och gör vad ni tycker känns bäst.

    Ha det gott allihopa! /Therése

  • marfa

    Jo det är ett problem Tessan. Min mammma blev mycket besviken när jag sa det. Men hon vill helst att vi ska bo på samma gata och inte ens i Stockholm.
    Men just nu tänker vi på vad vi skulle tycka va kul och spännnade. Så lite egoster är vi kanske men det är nog bättre att åka nu än när barnet kommer upp i skolåldern och har kompisar här och så.

    Trevligt Na att komma hem till er och se ert nya hus.

    Maraf

  • Decorist

    Än så länge så tror jag den 4 mars skulle passa mig bäst då min syster fyller den 5:e. Men jag ska kolla om hon ska ha nåt kalas och när...

    Nu måste jag fortsätta jobba!
    Kram Caroline

Svar på tråden Linköpingsfruar