• WhiteBride

Hittat min diet... *lycklig*

Äntligen har jag hittat en diet som verkligen funkar. Den kallas diet men man äter o äter. Inte speciellt kulinariskt men en skillnad mot allt annat man provat av dieter. Började igår och av rena vanan så vägde jag mig i morse. Och herre gud. Jag har gått ner två kilo från igår morse till idag morse. *chockad* Så snabbt har jag inte gått ner förr inte ens med pulver och jag mår inte heller dåligt. Berättade det för en av mina kollegor som är jättesmal och hon sa att det är samma diet som hon gick på efter hon fått barn. Hon hade gått upp 25 kilo och gick ner de 15 första kuren och sen ett halvår efter gjorde hon kuren igen och gick ner de sista 10 kilo och lite till. Hon sa med att det är den enda kuren som hjälp henne. Jag har slitit och haft mig i många år med pulver och dylikt. Men verkar ha hittat det ända som funkar för mig. Fick det av min svägerska som även hon är ganska smal. Hon använde med kuren efter hon fått barn och gick ner allt. Och nu har jag hoppet uppe om att jag kommer att gå ner. Trodde inte det minsta på det, att man skulle kunna går ner så mycket på 13 dagar, men hör och häpnad. Det funkar. Mvh WhiteBride.

Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag lägger ut detta för andra att ta del av. Jag vill bara hjälpa eftersom det hjälper mig.

PS jag har minst 30 kilo att göra av med. Men har kämpat så länge så bara att det går neråt nu är jag jättelycklig över.

Jag ville bara dela med mig av detta eftersom jag vet hur många här som vill gå ner ett par kilo inför bröllopet.

Kramar Anica

• Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*
  • WhiteBride

AlmoustMrs: Grattis till din början på dieten. Jag hoppas verkligen att den funkar på dig. Och så får jag hålla med om att det med att man skulle förlora muskler är helt fel, alla vet att kroppen behöver proteiner för att behålla muskelmassa och göra sig av med fettdepåerna. Min sambo älskar att träna och han fattas minsann inga muskler Han har själv gått ner otroligt mycket och det enbart att lägga om sitt matintag till nästan bara proteiner detta i samråd med tränare på gymet. Idag mår han förträffligt och har en helt otrolig kropp.

Kroppen skall göra sig av med gifter och därför kan man må hemsk dåligt under en diet. Jag testade en sån vecka där man drack saft, ca 1 liter saft om dagen, och där mådde jag inte speciellt bra de första dagarna men efter tredje dagen in på den fjärde så vaknade jag på morgonen att jag var otroligt pigg. Inte dö som jag brukar vara och sedan blev det bara bättre. Så man skall hålla ut och inte ge sig då har en diet inte gjort vad den skall om man avbryter den.

Lycka till nu AlmoustMrs och ge inte upp. Jag kommer med att kolla in här lite för att se hur det går med dig. Kom gärna med frågor. Kramar Anica

• Sweetpea

Om man äter för lite kalorier för att hålla kroppen igång - vilket man ju definitivt gör med den här dieten - kommer kroppen att använda sig av sina lagrade energidepåer för att överleva. Då tar den energi från både fettet och musklerna. Proteinerna man äter kommer aldrig musklerna till godo, eftersom de genast måste omvandlas till bränsle.

• WhiteBride

Jo kroppen kanske tar till en liten del av muskelmassan men min sambo blev minsann inte av med någon muskelmassa, motsatsen blev det han lade på med muskelmessa. Men det är också olika från person till person. Beror också på hur kroppen mår och hur man mår psykiskt.

• AlmoustMrs

Igår 73 kg - idag 70,7 kg.. :)

• WhiteBride

Oj oj oj.. Minsann mycket bra. Hur känner du dig idag? Är det jobbigt? Glöm inte att dricka....

• AlmoustMrs

Idag torsdag!

Vågen visar 70,1 kg :) Jepp mycket vatten blir det.. Idag känns det bättre än igår, men på morron var jag super hungrig. Känner mig ganska stolt, har inte avvikigt från matschemat alls. ( inte änns igår när sambon tröck i sig pringels )

• WhiteBride

Grattulerar verkligen. Du har kommit igång rejält. Du har inte mått dåligt eller så? Känns lite orättvist när han trycker i sig pringels men tar han inte hänsyn till dej?

• AlmoustMrs

:) Jo han tar hänsyn, jag sa att det var ok. Idag visar vågen 69,0 kg... Är så glad att det går neråt. Jag mår super. Men dag 3 och 4 var ganska jobbiga, då hade jag yrsel ibland och var riktigt hungrig. Hur går det för er andra? Ingen som kör kuren just nu??

• esmlan

Hur har det gått för er som körde dieten? Funderar på o testa, men skulle vilja veta lite mer hur det funkat för er..

verkar ju nästan vara för bra för att vara sant.. o jag som ska på solsemester om tre veckor.. *bråttom*

Hoppas på svar o e impad över resultaten.. *avis*

• esmlan

hmm... hoppas att någon hänger här fortfarande, men jag börjar väl iaf & hoppas att någon tittar in hit igen!

startar idag på 67.2kg, *förstår inte när det blev så mycket* men nu vet ni så nu finns det ingen återvändo!

berätta gärna hur det har gått för er om ni har tid...
    massa kramar

• Meddelande borttaget
  • RUDBECKIA

Vad är det för typ av diet? Vad får du äta och inte äta?
    KRAM

• esmlan

tror att den heter rikshospitalet.. mer info vad man ska äta är nedskrivet på sidan 2.. kolla där!

vore skoj ifall man fick sällskap på dieten.. lättare om man får peppning av någon

lycka till!
    kram

• saba

Hej alla!

Tyckte det verkar kul att prova något som verkar fungera. Började i går på morgonen på 66kg och vägde i dag samma tid 64,4kg. Jag förstår att det ju blir ganska stor skillnad i början, men det är det jag behöver för att få lite "jädrar anamma" Hoppas att jag klarar hela bara.... Hur går det för er andra och för whitebride som kom detta förslag? Hoppas att det går bra! Och lycka till. Kram Saba

• WhiteBride

Halloj på er!! *gäsp* Lite trött idag. Men det är väl vädret. Kallt och vitt ute. Jag har gått ner totalt 11,5 kg tills nu. Men nu måste jag stå stilla på vågen för jag har beställt min klänning och vill såklart inte när jag får sytt upp den att den blir för stor för mig när jag ska ha den. Så jag gör vad jag kan för att stå stilla på vågen nu. Det enda jag gör är att träna upp gäddhänget på armarna för där vill det inte fettet gärna försvinna det ska minsann tränas bort... *suck* Men nån sveda får det vel vara... Är överlycklig över vilken smal midja jag har fått. Gör inget att jag har en stuss som heter duga... den döljs ändå av klänningen. Det ända som inte minskat på mig är bysten och armarna. Men det gör inget. Jag älskar mina byst. ( även sambon min ) Så hur går det för er alla nu som provat dieten? Hur mår ni?

Grattis till saba som börjat dieten. Det verkar funka på dig med. Hoppas bara att du håller på dig och fortsätter. Lycka till

• saba

Hej igen!

Nu är femte dagen avklarad. I morse vägde jag 63,2 så än funkar det och nu vill jag ju inte förstöra dom här dagarna genom att fuska. Därför jag tror nog jag fixar tiden ut.
    Sen gäller det bara att helt lägga om matvanorna efter dieten också. Det blir nog svårare, men bara man är motiverad.....
    Borde träna med...hmmm.....

Kämpa på ni andra! //Saba

• Muppen

Hej, visst är det enbart vatten och kaffe man får dricka? Alkohol är väl "förbjudet"?
    Tacksam för snabbt svar eftersom jag tänkte börja så fort det bara går...

• mrs.

Hejsan,

Ja det är kaffe då det är skrivet och vatten för övrigt.

Så nopp ingen alkohol, det är ju mycket kcal dess utom i det så... kan vara en förklaring.

• Muppen

Tack för svaret, nu ska jag försöka mig på detta!

Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*