• WhiteBride

Hittat min diet... *lycklig*

Äntligen har jag hittat en diet som verkligen funkar. Den kallas diet men man äter o äter. Inte speciellt kulinariskt men en skillnad mot allt annat man provat av dieter. Började igår och av rena vanan så vägde jag mig i morse. Och herre gud. Jag har gått ner två kilo från igår morse till idag morse. *chockad* Så snabbt har jag inte gått ner förr inte ens med pulver och jag mår inte heller dåligt. Berättade det för en av mina kollegor som är jättesmal och hon sa att det är samma diet som hon gick på efter hon fått barn. Hon hade gått upp 25 kilo och gick ner de 15 första kuren och sen ett halvår efter gjorde hon kuren igen och gick ner de sista 10 kilo och lite till. Hon sa med att det är den enda kuren som hjälp henne. Jag har slitit och haft mig i många år med pulver och dylikt. Men verkar ha hittat det ända som funkar för mig. Fick det av min svägerska som även hon är ganska smal. Hon använde med kuren efter hon fått barn och gick ner allt. Och nu har jag hoppet uppe om att jag kommer att gå ner. Trodde inte det minsta på det, att man skulle kunna går ner så mycket på 13 dagar, men hör och häpnad. Det funkar. Mvh WhiteBride.

Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag lägger ut detta för andra att ta del av. Jag vill bara hjälpa eftersom det hjälper mig.

PS jag har minst 30 kilo att göra av med. Men har kämpat så länge så bara att det går neråt nu är jag jättelycklig över.

Jag ville bara dela med mig av detta eftersom jag vet hur många här som vill gå ner ett par kilo inför bröllopet.

Kramar Anica

• Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*
  • Ellte

Jag äter oftast havregrynsgröt eller ett par grova mackor till frukost (runt 07.15)... När jag gått till jobbet äter jag ett mellanmål... Klockan tolv äter jag lunch... Vid fyra ett mellanmål... Sedan gör jag en alldeles för lång paus innan middagen men jag jobbar på att bättra det ;) Äter middag vid åttasnåret kanske...

• WhiteBride

Min sambo är även en sån som kan äta på morgonen. Har har försökt att få mig att äta på morgonen. Både genom att göra frukosten till mig och att jaga mig med den. Men jag mår bara illa av den. Äter jag först vid 10 tiden så mår jag förträffligt, då har man vaknat och mår bättre.

• WhiteBride

Min dietist har fått mig att äta frukost men märkte att jag blev bara mindre sugen på mat när jag var tvingat att äta på morgonen. jag kunde inte få i mig lunchen om jag åt på morgonen. Jag mådde illa hela förmiddagen och då sade hon att då är det bättre att jag äter längre in på förmiddagen är att inte äta alls. Hon sa att det var speciellt bra i denna diet var att man fick något i sig på morgonen och inte ingenting alls. Sockret gjorde att man fick energi på förmiddagen och orkade fram till lunch. Jag följer bara vad hon säger och kan tyvärr inte säga annat. Kramar Anica

• mrs.

Hejsan,

Ja den där dieten åt jag för några år sedan, jag kom till dag 10 så började jag vara trött och dag 12 svimmade jag av att min kropp inte fick i sig tillräckligt... visst går man ner men tänk på att gammla matvanorna måste efter detta ändras annars får du allt tillbax och ev lite till.
    Ett alt är att träna mer så...kan man äta mer.

Men det är som sagt jag.

Jag hoppas att det går bättre för dig :) jasg håller tummarna.

God jul!

• Rystall

Jag gjorde denna diet för snart två år sedan och då gick jag ner 7 kg. Dessa har jag inte gått upp (däremot vill jag gå ner 7 kg till).

• mrs.

Vad kul :) Grattis.

Det är väl så att endel kräver mer än andra... alla kroppar är ju uppbyggda olika.
    Men det betyder ju inte att om det inte funkar för mig att det inte gör det för någon annan, är ju så med allt :)

Endel går på vk, vv, sb, atkins, nutrellet....endel funkar det för andra inte.
    Jag tror alla måste finna sin egen "sak" där kroppen också är med, det är ju inte bara hjärnan som ska vara inkopplad, eftersom det är kroppen som oxå ska förändras

• WhiteBride

Hej på dej. Jo jag har gått ner totalt 9,5 kg under kuren och sedan i långsam takt, ca 1 kg i veckan, gått ner. Ibland står det stilla en vecka sen fortsätter det igen. Är överlycklig. Var och provade hittade min klänning igår och är överlyckling att jag tog dieten. Vilken smal midja jag hade fått. Direkt efter jag varit och provat klänningen så stack jag ut och köpte kläder och förvånades över hur smal jag blivit. Men jo. jag skulle vija gå ner mer men det går inte just nu för nu har jag beställt klänning efter mina mått... Men en hemlis. Jag hade korsett på mig så jag drog åt så det blev ännu smalare när de tog måtten på mig.. Så jag kan gå ner mer. Men de sade att det var inga problem om jag gick ner mer de bara gjorde ändringar i klänningen då när jag provar den igen. Gud vad lyclig jag är. Hur går det för dig då? Har du provat den? Kramar

• Linda_S

Jag har provat den för massor med år sedan och den funkade bra på mig!
    Nu går jag dock på Camebridge.
    Har tappat ca 5 kilo på en fryg vecka. Vill inte bli av med så mycket mer men fortsätter en vecka till innan jag trappar upp med mat försiktigt.
    Visst är det underbart att se hur kilona flyr sin kos!
    Inte för min mans skull, inte för omgivningens skull, inte för klädmodets skull... bara för min egen skull!

• WhiteBride

Exakt. För min egen skull. Min sambo gillar mig som jag är. Jag har både varit smalare och tjockare än vad jag är nu och han älskar mig lika mycket om inte mer.

Jo det är underbart att se kilona försvinna. Jag är även livrädd att få Kärringasjukan som de kallar det som min mor har. Och hon är jättedålig och kan inte jobba. Gör hon något som att putsa fönster i en timme så är hon helt slut och kan ingenting resten av dagen.

Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*