• WhiteBride

Hittat min diet... *lycklig*

Äntligen har jag hittat en diet som verkligen funkar. Den kallas diet men man äter o äter. Inte speciellt kulinariskt men en skillnad mot allt annat man provat av dieter. Började igår och av rena vanan så vägde jag mig i morse. Och herre gud. Jag har gått ner två kilo från igår morse till idag morse. *chockad* Så snabbt har jag inte gått ner förr inte ens med pulver och jag mår inte heller dåligt. Berättade det för en av mina kollegor som är jättesmal och hon sa att det är samma diet som hon gick på efter hon fått barn. Hon hade gått upp 25 kilo och gick ner de 15 första kuren och sen ett halvår efter gjorde hon kuren igen och gick ner de sista 10 kilo och lite till. Hon sa med att det är den enda kuren som hjälp henne. Jag har slitit och haft mig i många år med pulver och dylikt. Men verkar ha hittat det ända som funkar för mig. Fick det av min svägerska som även hon är ganska smal. Hon använde med kuren efter hon fått barn och gick ner allt. Och nu har jag hoppet uppe om att jag kommer att gå ner. Trodde inte det minsta på det, att man skulle kunna går ner så mycket på 13 dagar, men hör och häpnad. Det funkar. Mvh WhiteBride.

Jag hoppas att ingen tar illa upp av att jag lägger ut detta för andra att ta del av. Jag vill bara hjälpa eftersom det hjälper mig.

PS jag har minst 30 kilo att göra av med. Men har kämpat så länge så bara att det går neråt nu är jag jättelycklig över.

Jag ville bara dela med mig av detta eftersom jag vet hur många här som vill gå ner ett par kilo inför bröllopet.

Kramar Anica

• Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*
  • Kacci

Jag är nästan aldrig sugen på frukost då jag tycker det är för tidigt att äta. Själv äter jag ingen frukost när jag går upp, vid 7 på vardagarna. Utan brukar äta nån frukt vid 10-tiden. Sen klarar jag mig till lunch... Dock brukar jag bli hungrigare på eftermiddagen :-S

• WhiteBride

Ei saa peitää: Jag trodde det med, men sockret och kaffet hjälper till att hålla sötsuget och hungern nere. Jag sysselsätter mig rejält på morgonen (jobbar som lärarassisten) så jag tänkter inte på mat på förmiddagen. Så där hjälper det mig. Sen är jag proppmät hela dagen efter lunchen.

• WhiteBride

Kacci: Då är du precis som mig. Jag äter heller aldig frukost. Inte förrän kl 10 som du. Men jag slänger i mig en kopp uppvärmd kaffe och sockerbit på morgonen. Det går snabbt. Ingen mat. Undrar hur det kommer att gå när man ska ha en rostemacka med.

• StinaS

Det är väldigt vanligt att överviktiga personer inte äter frukost. Eller hoppar över andra måltider. Det är en del av det som leder till övervikt. Att man inte har någon jämn blodsockernivå utan kör den direkt i botten.

En kille på vårt jobb som var väldigt tjock och då menar jag väldigt tjock gick plötsligt ner massor. När jag frågade honom hur han gjorde det sa han att han fått lära sig att äta. Inget annat. I detta ingick att äta flera gånger om dagen och att ta mat endast en gång varje gång. Han brukade t.ex. inte äta frukost, och dietisten hade sagt att detta var väldigt vanligt bland överviktiga.

• Kacci

Alla är vi olika och vissa är mindre hungriga på morgonen och jag tycker det vore dumt om man måste tvinga i sig maten bara för att man ska.. det blir så fel. :-S

• WhiteBride

Kacci: Helt rätt. Känns det inte rätt så blir det inte rätt heller. Då blir det bara en kamp varje morgon mot att få ner maten. Det blir bara jobbigare. Bättre att ta den längre fram på förmiddagen. Kramar

• Ellte

Kacci; Nä där har du fel faktiskt :) Det är då det blir rätt! Jag har alltid haft jättesvårt att äta frukost och trodde inte att det var nåt problem förrän en vis tjej "tvingade" mig att lära mig äta på morgonen. Nu har jag MYCKET mer energi, bättre blodsockerkurva, mindre huvudvärk...mår allmänt bättre mao :) Nu klarar jag mig absolut inte utan att äta ordentligt på morgonen :)

• lij

Att äta frukost är något man kan lära sig och som man mår bättre om man gör. Jag åt aldrig frukost förut och mådde ofta illa och hade huvudvärk, men nu sedan jag lärt mig att äta på morgonen mår jag mycket bättre och klarar mig inte utan frukost.

• Kacci

Ellte: Vad brukar du äta på morgonen då? Hur ofta per dag äter du? 5-6 ggr som det sägs att man ska göra?
    Jag brukar äta ett litet mellanmål vid 10, sen lunch vid 12, sen mellanmål vid 15 och sen middag på kvällen, runt 19...

• StinaS

Jag är precis likadan när det gäller frukost. Jag har jättesvårt att äta. Men jag har precis som Ellte lärt mig att äta frukost. Genom att tvinga i mig mat helt enkelt. Och kan också skriva under på att jag mår bättre.

Jag har också varit tvungen att lära mig äta mellanmål. Men även det har lett till att jag mår bättre och till att jag inte längre har några problem med att hålla vikten.

Svar på tråden Hittat min diet... *lycklig*