• Maria Magdalena

Attraherad av ngn annan

Förut så såg jag inga andra killar än Min.

Nu efter ca 7 år har vi kommit in i en svacka som alla andra också gör ibland antar jag.

Men jag funderar ju, är det en svacka eller är det nåt annat?

I helgen var jag ute med mina kursare och jag vet att en av killarna gillar mig. Senare på kvällen vill han prata med mig, att han tycker hemskt mkt om mig. Jag förklarar för honom att jag tycker att också att han är fin men no-way att jag ger upp ett 7-årigt förhållande så lätt!

Han tar tag i mig flera gånger den kvällen och vill prata, kramas och säger underbara saker till mig. Det var länge sen jag kände mig så åtråvärd, sexig, uppvaktad och tänd. Ja, jag blev hemskt tänd av honom så till slut kunde jag inte motstå frestelsen och vi stod och kysstes länge känge. Min mage bara knep ihop sig och jag kände mig så attraherad att jag höll på å gå åt!!

MEN jag ville INTE göra mer än så, det slutade där och vi skildes åt.

De här dagarna efteråt har jag inte kunnat sluta tänka på honom och den där explosiva attraktionen jag kände (och fortfarande ibland känner i mina tankar).

Jag har vridit och vänt på alla alternativ som finns, även att lämna min nuvarande pojkvän! Ibland kommer jag fram till att jag skulle kunna göra det. Ibland kommer jag fram till att min sambo är en guldklimp och jag skulle gå miste om mycket om jag lämnade honom.

Samtidigt är det ju tryggheten att stanna men nackdelen med att glöden försvunnit och vardagen tagit över för mycket.

Har någon varit med om samma sak?

Hur ska jag hantera och tolka min attraktion till en annan? Är det "normalt"?

Ska jag välja det trygga men kanske torftiga förhållandet jag har nu?

Är kärleken ett val? (För man kan ju passa ihop med flera partners, bli attraherad av flera killar)

Hjälp mig! Jag är helt vilsen! :-O

• Svar på tråden Attraherad av ngn annan
  • Leone

Jag maste nog saga att jag tycker det ar stor skillnad mellan 'bara' en kyss (aven om det forstas ligger svek aven i det) och fullbordat s*x - sa enligt mitt satt att se pa saken finns den en 'otrogen light' version. Just eftersom en kyss (tom. grova kyssar/hangel) kraver mindre eftertanke an riktigt s*x, som ju tar mera tid och innebar ett mer aktivt beslut.

Om jag var i TS' killes situation (vilket jag forstas inte ar) skulle jag ha lattare att forlata en kyss - men jag menar inte att trivialisera det heller, jag sager inte att det ar ok, men det tycker ju inte TS sjalv heller.

Det ar sjalvklart bara TS's kille som kan avgora vad han kan forlata, och det verkar Maria M mycket medveten om. Jag hoppas att det loser sig for dig - vet sjalv vilket h*vete det ar att ha kanslor for nagon annan, samtidigt som det sunda fornuftet vet att ens sambo/man ar det basta som hant en. Och jag hoppas - och tror - att det har kan leda till att du kan se ert forhallande med oppna ogon, bade det bra och det daliga.

Kasta inte ut babyn med badvattnet bara - lat huvudet avgora vad som ar bast for dig ocksa, inte bara hjartat (som ar ratt opalitligt och ser kortsiktigt pa passion och foralskelse tyvarr).

• Grävlingen

Jag hamnade i samma situation som du Maria magdalena för ett par år sedan men jag hade så mycket is i magen att jag kunde avstå kyssen och istället gå hem och fundera på varför jag hade blivit attraherad av denne man.

Svaret var mkt enkelt, jag och min dåvarande var inne i en svacka, en svacka som knappast hade lösts av att jag hade fallit för frestelsen och gett efter för känslorna för den andra mannen.
    För mig går all form av otrohet fetbort ( även en "oskyldig" kyss ) det existerar bara inte - är man "missnöjd" med något i förhållandet så löser man det innan man ger sig in i en ny affär.

Blir trött på ursäkter som "min sambo ser mig inte", ger mig ingen uppmärksamhet, bekräftar mig inte osv." Såna känslor dyker inte upp helt plötsligt en kväll bara för att man får höra lite smicker utan har legat där och puttrat ett tag och jag antar att i de flesta fall så är det tryggheten och bekvämligheten som gör att man inte väljer att ta tag i problemen i förhållandet att tro att man kan lösa ett relationsproblem genom att blanda in en ny partner är bara naivt i mina ögon.

Själv har jag som utgångspunkt att inte göra något som jag själv skulle bli sårad av - dvs. funderar inte ens på att kyssa någon annan än min sambo eftersom jag skulle bli väldigt sårad om han kysste en annan tjej.......

• The Angel

Grävlingen!

Tyckte mycket om ditt inlägg och särskilt din sista kommentar:
    "Själv har jag som utgångspunkt att inte göra något som jag själv skulle bli sårad av - dvs. funderar inte ens på att kyssa någon annan än min sambo eftersom jag skulle bli väldigt sårad om han kysste en annan tjej......."

Jag önskar att alla tänkte så. För mig är det nästan lika hemskt att kyssa en annan än sin sambo/man som det är att ha s*x. En kyss kan vara lika välplanerad som något mer.

Kram F

• Galenpanna

Håll kvar vid din sambo, när stormen har lagt sig så inser du vem som står dig närmast. Det du utsattes för var en prövning, Faller du för frestelsen fullt ut så vart kanske ditt 7 åriga föhållande inget att ha i det långa loppet?
    Jag vet, jag har själv vart där. Med facit i hand så kan jag sakna min xman grymt!!! Allt vi haft, allt roligt vi varit med omoch även tuffa tider såklart.
    Jo jag är lycklig idag med MEN det bir aldrig samma sak.

Mvh
    G

• Grävlingen

The Angel: Tack, jag får ofta höra att jag är alldeles för oförstående och okänslig när jag inte "köper" att folk låter sig dras med av sina känslor och gör ett tillfälligt snedsteg.

De flesta som lever i ett långt förhållande har väl någon gång känt att känslorna inte ligger på topp, att vardagen smugit sig in och gräset blir med ens mycket grönare på andra sidan och råkar någon då "se" en och ge en de rätta komplimangerna så är det säkert lätt att dras med och falla utan att tänka på vad det kan innebära.
    Men som sagt, för mig är valet lätt - ta tag i problemen hemma och gå vidare, antingen tillsammans eller var för sig att påbörja en "romans" utan att ha avslutat den tidigare är ingen bra grund att bygga vidare på.

Det är bara att konstatera att vardagen kommer i alla förhållanden så småningom men finns kärleken så är det värt att kämpa lite Man saknar inte kon förns båset är tomt

• Maria Magdalena

Vardagen har för länge sen kommit in i vårt förhållande (vi har vart sambos länge) och det e jag helt okej med.

Det var när svackan kom, tvekan och ifrågasättandet samt en ålderskris på köpet som jag tappade fotfästet.

Men det är ingen ursäkt och jag vill nu få upp mitt förhållande på fötter igen. Jag ska ta min del av ansvaret för att det ska ske. På fredag ska vi ut på restaurang och för en gångs skull är det jag sm bjuder! *känns bra*

• Grävlingen

MariaMagdalena:
    Hoppas att ni får en mysig kväll och att ni "hittar tillbaka" till det som en gång var.
    Även om jag har mina åsikter och ståndpunkter så betyder det inte att jag inte förstår att det inte alltid är så lätt att värja sig när känslorna slår till.
    En eloge till dig att du lät det stanna vid kyssandet och väljer att försöka rida ut stormen tillsammans med din sambo

• Olivianna

Hoppas ni får en trevlig middag. Förresten gjorde du någon lista?

• Maria Magdalena

Ärligt talat så har jag inte gjort nån lista ännu. (Jag kanske e lite lat )

Men jag HAR kommit fram till att killen jag kysste inte är ngt alternativ, det var bara en attraktion och de känslorna har redan ebbat ut. (Tack o lov har vi praktik nu på utbildningen och jag slipper se honom och tvärtom! )

Jag vill satsa på min sambo, jag är helt klar över den saken.

Usch, 7-års kris och ålderskris är inget skoj, men det verkar som det har nåt sin kulmen och börjar vända nu.

Jag ser fram emot imorgon kväll då vi sitter på restaurangen och jag hoppas att det både blir givande samtal och romantiskt. *håller tummarna*

• Leone

Lycka till! Satt pa dig nat fint och gor dig riktigt fin, jag kanner mig alltid mer attraktiv nar jag har fixat till mig och da blir stamningen automatiskt battre.

• The Angel

Hur gick det med middagen? *nyfiken*

Jag hoppas att ni fick en mysig kväll och att allt gick bra.

/F

• Maria Magdalena

Middagen blev inte SÅ bra och fin som jag hade hoppats, men nog fick vi ut nånting utav det iaf. Man vänder kanske inte svacka över en natt bara..

Han sa att vi kanske skulle leta efter ngn massagekurs eller danskurs som en aktivitet tillsammans och det blev jag superglad av att höra honom säga. Han brukar inte hålla på å föreslå såna grejer själv så då förstod jag att han verkligen förstått att vi måste göra mer tillsammans och att vi behöver satsa på varandra och vårt förhållande.

Dagen efter åkte jag till Dalarna, dels för att min mamma längtade efter mig och dels för att få komma bort å tänka för mig själv (och för att han åxå skulle få chans å tänka). Det kändes skönt. Jag skrev ett brev till honom där jag skrev ner mina känslor, det blev lite av ett kärleksbrev faktiskt så jag hoppas han uppskattar det när det kommer med posten. *han vet inte om det än*

Jag har aldrig haft ett såhär långt förhållande och jag har aldrig haft en sån här svacka så det här är nya marker för mig. Men om vi klarar oss igenom det här så är vi helt klart redo för en framtid tillsammans!

• Olivianna

Jag håller tummen för er skull. Skriv gärna hur det går framöver. :)

Svar på tråden Attraherad av ngn annan