• Maria Magdalena

Attraherad av ngn annan

Förut så såg jag inga andra killar än Min.

Nu efter ca 7 år har vi kommit in i en svacka som alla andra också gör ibland antar jag.

Men jag funderar ju, är det en svacka eller är det nåt annat?

I helgen var jag ute med mina kursare och jag vet att en av killarna gillar mig. Senare på kvällen vill han prata med mig, att han tycker hemskt mkt om mig. Jag förklarar för honom att jag tycker att också att han är fin men no-way att jag ger upp ett 7-årigt förhållande så lätt!

Han tar tag i mig flera gånger den kvällen och vill prata, kramas och säger underbara saker till mig. Det var länge sen jag kände mig så åtråvärd, sexig, uppvaktad och tänd. Ja, jag blev hemskt tänd av honom så till slut kunde jag inte motstå frestelsen och vi stod och kysstes länge känge. Min mage bara knep ihop sig och jag kände mig så attraherad att jag höll på å gå åt!!

MEN jag ville INTE göra mer än så, det slutade där och vi skildes åt.

De här dagarna efteråt har jag inte kunnat sluta tänka på honom och den där explosiva attraktionen jag kände (och fortfarande ibland känner i mina tankar).

Jag har vridit och vänt på alla alternativ som finns, även att lämna min nuvarande pojkvän! Ibland kommer jag fram till att jag skulle kunna göra det. Ibland kommer jag fram till att min sambo är en guldklimp och jag skulle gå miste om mycket om jag lämnade honom.

Samtidigt är det ju tryggheten att stanna men nackdelen med att glöden försvunnit och vardagen tagit över för mycket.

Har någon varit med om samma sak?

Hur ska jag hantera och tolka min attraktion till en annan? Är det "normalt"?

Ska jag välja det trygga men kanske torftiga förhållandet jag har nu?

Är kärleken ett val? (För man kan ju passa ihop med flera partners, bli attraherad av flera killar)

Hjälp mig! Jag är helt vilsen! :-O

• Svar på tråden Attraherad av ngn annan
  • fairy

Vi har haft en sådan svacka vi med för ca 1 år sedan nu. Jag fick med bekräftelse av killar ute än av min egen kille här hemma. Vardagens lunk skuggade allt som "gnistrade" mellan oss.

Jag tappade fotfästet, blev helt vilsen i vad jag kände och det var så mycket _enklare_ att rida på vågen av attraktioner än ta itu med problemen.

För mig var det känslan av att få känna mig uppskadad, åtråd, älskvärd, sexig, sensuell, kvinnlig som fattades. Inte var det en ny karl jag behövde och tack och lov så insåg jag det.

Idag har vi en fantastiskt förhållande, ännu bättre än vad det var innan.

Har du något intresse av att liva upp erat förhållande?
    Res bort, gör något han uppskatar riktigt mycket, skicka små upphetsande sms, förändra rutiner ni har. Köp något du själv känner dig sexig i och gå ut och ät. Gör något helt drastiskt som får honom att falla på öronen totalt, så vaknar nog vildjuret i han ;) Om din inre glöd har börjat tappa gnistan för "Er" vad säger då att inte hans inre glöd har gjort samma sak?

• Texas

Tror du inte mest att det kanske handlar om nyhetens behag. Om du skulle lämna din kille och starta ett förhållande med den nya killen. Tror du inte att vardagens lunk skulle få också det förhållandet att med tiden blekna precis som det förra. Tror att det är viktigt att fundera över det man har.

• K.C

tycker du ska ägna en tanke åt din kille. Jag förstår hur du känner och allt det där, så jag vill inte döma dig på det sättet. Men det är faktiskt skillnad på att fundera kring sånt och att vara otrogen. Det k'änns otroligt egoistiskt att bara tänka på sig själv och även efteråt bara tänka kring vad man själv vill. Berätta vad som hänt så kanske det hela ger sig.

• Maria Magdalena

Jag har intresse att liva upp vårt förhållande, det har jag.

Vi har väl fastnat för mycket i vardagens träsk och vant oss så mycket vid våra rutiner och vid varandra så att glöden är borta.

Jag vill inte fly. Jag vill inte springa från askan in i elden. Vem vet vad som väntar om jag väljer att börja med den andra killen?

Jag är rädd för att bryta upp från tryggheten, men jag vill inte stanna bara för trygghetens skull.

En ny väninna sa till mig (som hade bevittnat mitt kyssande i helgen) att jag är inte klok om jag berättar det lilla snedsteget för sambon. Hon tyckte min sambo e så fin så jag bör inte riskera att berätta nåt som kan få honom å göra slut.

Men jag ville vara ärlig, och jag berättade, och han blev inte glad. Men vi går vidare, vi gör ju inte slut för en felaktig kyss.

Jag anser att min kyss var ett tecken på att nåt saknas i mitt förhållande. Jag vill känna mig åtråvärd, uppskattad och uppvaktad (precis som du skrev fairy).

Jag har fått upp mina ögon iaf iom min väninnas kommentar. Han är en guldklimp, och jag vill inte byta bort honom - inte så lätt!

Jag har suttit i min kammare och klagat i mitt huvud att han inte är romantisk, att han inte överraskar eller ger mig kmplimanger.. Men nu har jag bestämt mig för att jag kan inte göra nåt åt att HAN inte gör nåt. Men JAG kan göra nåt. Så jag ska boka ett bord på en god italiensk restaurang åt oss (även om jag knappt har råd).

Jag vill kämpa för vårt förhållande. Jag vill inte börja på nåt nytt.

• Olivianna

Hej Maria Magdalena. Jag är inne på fairys linje. Försök ändra vardagslunken själv och se vad som händer. Du kan väl först börja med att sätta dig ner och tänka igenom vad du har känt för din kille och vad ni har delat genom åren. Skriv en lista på vad du älskar med honom och vad du saknar i ert förhållande. Låt det sedan gå någon dag innan du sätter dig med samma lista igen.

Kolla igenom vad du skrivit och fyll på med fler saker du tycker är viktiga för att väga för eller emot. När du känner dig färdig så ta dig en funderare.
    Är det verkligen så att din kille inte är din andra hälft?

Är det bara en liten svacka eller är han helt fel för dig?

Om du efter din genomgång kommer fram till att du känner dig trygg med honom, han visar dig respekt, kärlek och allt vad du nu än önskar hos en karl så tycker jag att det är värt att du ger ert förhållande en andra chans.

Försök sluta suga åt dig komplinger från andra karlar utan fokusera på att hitta tillbaka till varandra. Gör som fairy säger. Köp läckra underkläder till dig själv och när du ändå är på gång så köp ett par till honom med. Gå in i en sexbutik och köp något roligt spel eller någon sensuell olja som du kan överraska honom med. Skriv små lappar och lägg dem i hans plånbok, hans skor, bland kallingarna och många fler ställen.

Du ska se att du kommer att få gensvar som heter duga. Om han mot förmodan skulle vara så trist att han inte reagerar på dina små äventyr ja då tycker då jag att du ska tända lite ljus en kväll och be honom att sätta sig ner med dig en sväng.

Säg att du älskar honom och öppna upp dina känslor. Säg att du har försökt väcka ert förhållande till liv men att du inte känner något gensvar. Den bästa lösningen på allt är trots allt KOMMUNIKATON!
    Kan man prata med varandra så löser det alla knutar och tvivel man kan ha inombords.

Jag håller tummen för dig verkligen och ser fram emot att höra något från dig här på sidan för att se hur det går.

Kom ihåg att killar kommer och killar går men den äkta hälften han består.

Kram :)

• fairy

Bra gjort tjejen!

En del saker måste man unna sig själv och sitt förhållande med och en god middag på en fin restaurang är guld värt!

Ta på dig något som du själv känner dig sensuell/sexig/vacker i och stoppa ner all tråkig vardag i en säck och lämna den hemma. Sen äter du en underbar middag med en underbar person och ta tillfället i akt och utforska din sambo på nytt. För att väcka hans intresse igen måste du visa ditt intresse. Var kroppslig av dig om nu inte är det annars, bara hålla varandra i händerna, smeka över kinden, ta på händerna över matbordet.

Antagligen upplever har erat förhållande lika "tråkigt" som du gör. Och då han vet om kyssen så antar jag att även han kommer jobba på erat förhållande betydligt mer än innan, men börjar inte han så börja du. kan inte tänka mig annat än att han gladerligen följer med och kommer med små överraskingar!

Lycka till!

• The Angel

För mig går otrohet fetbort.

• Maria Magdalena

Tack tjejer för ert stöd!

Jag ska verkligen ta era råd på allvar och uppvakta honom såsom jag vill bli uppvaktad så får vi se hur det går..

Bra idé, Olivianna, mitt huvud e så rörigt av alla tankar så jag behöver nog göra en sån lista.

Återkommer hur det går..

• Olivianna

Vad roligt att jag kunde hjälpa till. Vi hörs av framöver och ser hur det går.

:)

• Maria Magdalena

The Angel:

Jag är av samma åsikt!

Jag är inte stolt över att jag kysste en annan kille och känslorna som min kropp fullständigt vibrerade utav. :(

Men jag är stolt att det inte blev mer än så, att jag kunde säga "stopp och belägg, mer än såhär blir det inte. Tack och adjö".

Svar på tråden Attraherad av ngn annan