• Maria Magdalena

Attraherad av ngn annan

Förut så såg jag inga andra killar än Min.

Nu efter ca 7 år har vi kommit in i en svacka som alla andra också gör ibland antar jag.

Men jag funderar ju, är det en svacka eller är det nåt annat?

I helgen var jag ute med mina kursare och jag vet att en av killarna gillar mig. Senare på kvällen vill han prata med mig, att han tycker hemskt mkt om mig. Jag förklarar för honom att jag tycker att också att han är fin men no-way att jag ger upp ett 7-årigt förhållande så lätt!

Han tar tag i mig flera gånger den kvällen och vill prata, kramas och säger underbara saker till mig. Det var länge sen jag kände mig så åtråvärd, sexig, uppvaktad och tänd. Ja, jag blev hemskt tänd av honom så till slut kunde jag inte motstå frestelsen och vi stod och kysstes länge känge. Min mage bara knep ihop sig och jag kände mig så attraherad att jag höll på å gå åt!!

MEN jag ville INTE göra mer än så, det slutade där och vi skildes åt.

De här dagarna efteråt har jag inte kunnat sluta tänka på honom och den där explosiva attraktionen jag kände (och fortfarande ibland känner i mina tankar).

Jag har vridit och vänt på alla alternativ som finns, även att lämna min nuvarande pojkvän! Ibland kommer jag fram till att jag skulle kunna göra det. Ibland kommer jag fram till att min sambo är en guldklimp och jag skulle gå miste om mycket om jag lämnade honom.

Samtidigt är det ju tryggheten att stanna men nackdelen med att glöden försvunnit och vardagen tagit över för mycket.

Har någon varit med om samma sak?

Hur ska jag hantera och tolka min attraktion till en annan? Är det "normalt"?

Ska jag välja det trygga men kanske torftiga förhållandet jag har nu?

Är kärleken ett val? (För man kan ju passa ihop med flera partners, bli attraherad av flera killar)

Hjälp mig! Jag är helt vilsen! :-O

• Svar på tråden Attraherad av ngn annan
  • Maria Magdalena

Xite:

Jag vet inte riktigt vad du har för åsikter om otrohet men jag kan säga såhär:

Dessa passionerade känslor som kan få jorden att skälva ÄR underbara fantastiska känslor. Men jag tror på trohet mot EN partner, om man lyckas med det så har man vunnit mycket! År av tillit, trohet, ärlighet och förtroende är värt mer än guld.

Jag resonerar som så att känna passionen och k*theten för någon är okej så länge man tar med dom känslorna till sin egna hälft och sängkammaren.

Så vill jag leva.

• Maria Magdalena

My Sweetlinda:

Jag började surfa på BT för ca ett år sen då jag började längta efter bröllop men min sambo inte var redo.

Vi är förlovade sen aug 2000 och vem vet vad framtiden har med sig?

Men så kom den här svackan, och nu rider vi ut den innan det e tanke på nå´ bröllop el.dyl.

Själv då??

• The Angel

Otrohet för mig är svårt att definiera men jag kan säga en kyss, men det kan även vara en kram som är på fel sätt eller att han/hon är känslomässigt engagerad i en annan människa. Hoppas ni förstår vad jag menar...

Jag dömer ingen utifrån det jag skrev utan det är bara så jag är och det jag står för. Skulle min sambo kyssa en annan kvinna skulle jag dumpa honom direkt. Då är det hans förlust, inte min. Jag vill bli respekterad och det tycker jag inte man blir om ens partner kysser en annan. Och...det finns inga bortförklaringar. Det finns ju en orsak till otrohet enligt min mening.

Och jag skulle också bli ledsen om jag vore din pojkvän Maria Magdalena. Du beskriver denna passion med så vackra ord och att du inte varit så där k*t på länge. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en man som kände sådanna känslor för en annan kvinna. That´s me.

Jag hoppas ändå att det går bra för er. Jag menar inget illa utan vill bara säga min åsikt.

/Felicia

• Xite

Man behöver inte vara otrogen för att man bejakar dessa känslor. Man kan ha ett stabilt förhållande där man tillåter varandra att svepas med i dem också.

Förhållanden är sådana att pirret försvinner så småningom. Det är väl därför vi människor oftast är serimonogama och inte håller oss till en partner hela livet.
    Men det behöver inte vara FEL på ens relation för att det är på det viset.

• The Angel

Alla tycker uppenbarligen olika och det är ju tur. Det finns ju de som lever i fria förhållanden och är lyckliga för det. Det viktiga är ju att man är överens om vart gränsen går. Det sista man vill är ju att såra någon annan.

/F

• Maria Magdalena

The Angel:

Det jag menar är att attraktionen var väldigt stark men inte värt ett dyft mot mina 7 år med min sambo.

Orsaken till kyssen är vår svacka och glöden som försvunnit. Alkohol KAN få en att förlora omdömet, men är ingen ursäkt.

Jag är jätteledsen för att jag kysste en annan, och jag är både lessen och skrämd att jag kunde känna så för en annan man.

Jag ska jobba på att vi kommer ur den här svackan och att glöden ska komma tillbaka. Jag ska jobba på att han får samma tillit till mig som förut.

I.o.m. den här kyssen har jag fått upp ögonen vilken fin sambo jag har och han är värd att kämpa för.

Jag skulle inte slänga ut min partner om han hade kysst en annan, men jag skulle bli sårad. :(

• Yo-hanna

Du kommer kanske inte att gilla det och jag kanske låter hård, men...

Otrohet är nästan uteslutande relaterat till personen som är otrogen. Jag tycker att du är ganska egoistisk som skyller din otrohet på din pojkvän. Han må säkert ha sina brister men det ger dig ingen rätt att bedra honom.

Jag tycker nog att du skall börja med att analysera dig själv, det känns mer konstruktivt än att analysera din pojkvän. Många otrogna personer är osäkra på sig själva och har därför lätt att bli smickrade när någon annan visar intresse för dem.

Du verkar inte fullt ut ta ansvar för vad du har gjort (även om du har berättat och så så vill du hela tiden göra små hänvisningar till din pojkvän och hans sätt att vara) och det tycker jag är synd och dessutom orättvist mot din pojkvän.

• Maria Magdalena

Precis som det finns olika grader av otrohet finns det olika grader hur sårad man kan bli.

Min sambo blev upprörd och ledsen men kunde förlåta mig för jag var uppriktigt ledsen.

Om vi ska fortsätta ihop så vill jag aldrig mer såra honom på det här sättet igen.

• The Angel

Jag tycker att du har sunda åsikter och jag tror att ni kommer att bli lyckliga igen. Är det honom du vill satsa på så..go for it girl!

Jag önskar dig all lycka på vägen.

God natt och sov gott.

/F

• Yo-hanna

Och förresten, vadå höll huvudet kallt? Du stod ju för sjutton och tokhånglade med killen ifråga!

Svar på tråden Attraherad av ngn annan