Attraherad av ngn annan
Förut så såg jag inga andra killar än Min.
Nu efter ca 7 år har vi kommit in i en svacka som alla andra också gör ibland antar jag.
Men jag funderar ju, är det en svacka eller är det nåt annat?
I helgen var jag ute med mina kursare och jag vet att en av killarna gillar mig. Senare på kvällen vill han prata med mig, att han tycker hemskt mkt om mig. Jag förklarar för honom att jag tycker att också att han är fin men no-way att jag ger upp ett 7-årigt förhållande så lätt!
Han tar tag i mig flera gånger den kvällen och vill prata, kramas och säger underbara saker till mig. Det var länge sen jag kände mig så åtråvärd, sexig, uppvaktad och tänd. Ja, jag blev hemskt tänd av honom så till slut kunde jag inte motstå frestelsen och vi stod och kysstes länge känge. Min mage bara knep ihop sig och jag kände mig så attraherad att jag höll på å gå åt!!
MEN jag ville INTE göra mer än så, det slutade där och vi skildes åt.
De här dagarna efteråt har jag inte kunnat sluta tänka på honom och den där explosiva attraktionen jag kände (och fortfarande ibland känner i mina tankar).
Jag har vridit och vänt på alla alternativ som finns, även att lämna min nuvarande pojkvän! Ibland kommer jag fram till att jag skulle kunna göra det. Ibland kommer jag fram till att min sambo är en guldklimp och jag skulle gå miste om mycket om jag lämnade honom.
Samtidigt är det ju tryggheten att stanna men nackdelen med att glöden försvunnit och vardagen tagit över för mycket.
Har någon varit med om samma sak?
Hur ska jag hantera och tolka min attraktion till en annan? Är det "normalt"?
Ska jag välja det trygga men kanske torftiga förhållandet jag har nu?
Är kärleken ett val? (För man kan ju passa ihop med flera partners, bli attraherad av flera killar)
Hjälp mig! Jag är helt vilsen! :-O