• Maria Magdalena

Attraherad av ngn annan

Förut så såg jag inga andra killar än Min.

Nu efter ca 7 år har vi kommit in i en svacka som alla andra också gör ibland antar jag.

Men jag funderar ju, är det en svacka eller är det nåt annat?

I helgen var jag ute med mina kursare och jag vet att en av killarna gillar mig. Senare på kvällen vill han prata med mig, att han tycker hemskt mkt om mig. Jag förklarar för honom att jag tycker att också att han är fin men no-way att jag ger upp ett 7-årigt förhållande så lätt!

Han tar tag i mig flera gånger den kvällen och vill prata, kramas och säger underbara saker till mig. Det var länge sen jag kände mig så åtråvärd, sexig, uppvaktad och tänd. Ja, jag blev hemskt tänd av honom så till slut kunde jag inte motstå frestelsen och vi stod och kysstes länge känge. Min mage bara knep ihop sig och jag kände mig så attraherad att jag höll på å gå åt!!

MEN jag ville INTE göra mer än så, det slutade där och vi skildes åt.

De här dagarna efteråt har jag inte kunnat sluta tänka på honom och den där explosiva attraktionen jag kände (och fortfarande ibland känner i mina tankar).

Jag har vridit och vänt på alla alternativ som finns, även att lämna min nuvarande pojkvän! Ibland kommer jag fram till att jag skulle kunna göra det. Ibland kommer jag fram till att min sambo är en guldklimp och jag skulle gå miste om mycket om jag lämnade honom.

Samtidigt är det ju tryggheten att stanna men nackdelen med att glöden försvunnit och vardagen tagit över för mycket.

Har någon varit med om samma sak?

Hur ska jag hantera och tolka min attraktion till en annan? Är det "normalt"?

Ska jag välja det trygga men kanske torftiga förhållandet jag har nu?

Är kärleken ett val? (För man kan ju passa ihop med flera partners, bli attraherad av flera killar)

Hjälp mig! Jag är helt vilsen! :-O

• Svar på tråden Attraherad av ngn annan
  • The Angel

Maria Magdalena

Jag förstår att det inte är lätt att motstå passionen ibland även om jag aldrig skulle vara otrogen, eller jag hoppas verkligen det ;)

Lycka till och jag hoppas att det ordnar sig för er om ni verkligen älskar varandra.

Kramar /Felicia

• The Angel

P.S Kan berätta att jag ALDRIG skulle förlåta otrohet. Inte under några omständigheter.

• New York brud

Precis som du har skrivit handlar problemet om dig. Du vill kanna dig sexig, atradd osv. Det ar latt att hamna i vardagen, vem du an lever med. Om du mar daligt av bristen pa romantik, se till att en gang i manaden ta in pa hotell, aka bort en weeken, ga ut och ata osv. Gor ett avbrott fran rutinerna, at inte framfor tv;n, drick vin tillsammans en tisdagskvall till middagen. Ett forhallande gar inte att bara leva i du maste kampa lite for det ocksa.

Jag tror att din kyss var fel. En ny man ger dig kanslan av att vara nykar, men en sadan kansla kommer aldrig att besta. Forsok istallet att fa dig sjalv att kanna dig sexig. Borja magdansa, kop snygga underklader och se din kvinnlighet. Din man kan behova fa nagra ideer om vad du vill ska forbattras.

Lycka till.

• Maria Magdalena

The Angel:

Var går din gräns för otrohet?

Sex?
    Hångel?
    Kyss?
    Smek?
    Kram?
    Tankar?

• Sweetlinda

Man skall aldrig döma andra, om man inte har varit i situationen själv.
    Säg aldrig nånsin att ni inte skulle göra si eller så. För tro mig, när ni väl står där är det inte så lätt som man innan kan tro...om det hade varit enkelt att satå emot frestelse så hade det väl inte funnits otrohet? med detta menar jag inte att det är ok med otrohet!

tack för mig.

• Maria Magdalena

Sweetlinda:

Bra sagt!

Jag ville bara fråga The Angel hur hårda hennes principer är, vad kan hon förlåta och inte.

Jag hade själv så hårda principer om otrohet innan. Nu har jag fått erfara frestelsen och fallit för den. Jag är glad att jag inte följde min kropp som gärna ville följa med honom hem och min onyktra hjärna som ville glömma allt som moral heter.

Jag har förstått genom en bekant hur mycket ångest och skada det ger att vänstra. Och det vill jag ALDRIG!!

• Sweetlinda

Maria Magdalena:

Blir bara så irriterad på folk som ska vara så dömande, nu menar jag inte någon speciell här itan i största allmänhet.

Det är väl inte många som planerar att vara otrogna. Man gör det ju inte heller för att man vill bete sig som en skit och såra någon som betyder mycket för en..men något händer och man tappar omdömet totalt.
    Tänk att åtrå är så starkt att man är beredd att offra allt man har för att bara förlora sig själv i den starka känslan bara en liiten stund.

Men tänk dig för både en och två gånger innan du gör om detta igen. Du kan förlora allt..för ingenting. Tro mig jag vet. Och när man står där och nästan förlorar allt då betyder plötsligt de där minuterna av åtrå, passion och lust ingenting.

Lycka till!

Kram din medsyster Linda

• Xite

Åh, vad glad jag är att kunna tillåtas känna det där! Att kunna få dras med i åtrån och förälskelsen utan att riskera att stå där ensam sedan.

Jag önskar att fler skulle kunna tänka sig att öppna för dem möjligheten. Att se åtrå och förälskelse som något positivt som ger livet näring, istället för att behöva stänga av den och uppleva den som ett hot.
    För det ÄR ju en underbar känsla. Och den vill ingen annan något ont. Den vill bara existera!

• Maria Magdalena

MMmm.. Det var precis så jag resonerade under kvällen. Vad är den här kvällen då jag känner åtrå gentemot en annan man jämfört med mina dryga 7 år med min sambo? INGENTING!

Därför höll jag mitt huvud kallt och lät inte svepas med av de starka passionerade känslorna. Som sagt, så k*t var det länge länge LÄNGE sen jag va (om jag ska använda grova ord).

Tack min syster! (jag har ingen riktig syster så en e-syster e aldrig fel)

• Sweetlinda

Maria Magdalena, har ingen syster jag heller ..en fråga bara?

Är du på g och gifta dig eller? Vi är ju trots allt på BT *s*

Svar på tråden Attraherad av ngn annan