Vilka gifter sig 13/8 2005 ?
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Hej, hej!
Ja, jag hade uppenbarligen helt fel uppfattning om mi blivande vad gäller inbjudningar, festprogram, vigselprogram osv. Han brukar vanligen välja den enkla vägen vilket innebär att beställa allting. Som han brukar säga: -"Det finns folk som bara jobbar med sådant"! Men tror ni jag höll på att sätta vinet i halsen i lördags när han helt plötsligt säger att det ska bli så myyyyysigt att sitta och pyssla med alla kort nu under hösten och vintern! VA??? Ja, ingen är gladare än jag, även om jag inte tror att hans tålamod kommer att orka mer än ett inbjudningskort! Så nu är det jag som ska ut i pappersaffärerna och botanisera. Jippiii!
Har dessutom lyckats bli av med två kilon, så nu är det bara 3 kvar och herregud....jag har ju massor av tid!
Annars ligger även jag lite lågt! Vill inte tröttna på planerandet liksom. Är här inne fortfarande men smyger mest omkring i kulisserna. Dyker in lite här och där. Har bokat bröllopssvit till Bröllopsnatten, annars rätt lugnt!
Hoppas dina klänningar är fina Marisha. Nu har du ju väntat så länge!
Soon to bee:
*nyfiken* hur har du gjort för att gå ner vikt?
Soon to be:
Jag hoppas också att dom är fina och att dom PASSAR
Har du gått ner 2 kg och ska gå ner 5 totalt?
Tycker inte du att det är svårt med motiveringen när det är så lång tid kvar?
Jag har gått ner 9 kg i våras och gick sen upp 2 kg under sommaren igen och nu när det "bara" är 5 kg kvar så är det så himla tungt att vara duktig.
Anna gbg:
Jag gick med i Aftonbladets viktklubb. Det har funkat för mig även om jag inte alls följer deras menyer. Men bara genom att man ska registrera allt man äter så blir jag mer medveten om vad man äter. Det bär liksom imot att registrera godispåsar mm .
Marisha:
Ja, jag siktar på 5 totalt. Jo, det är väl inte helt lätt att motivera sig. Men samtidigt så tycker jag att det är bättre att lägga om sina matvanor i det stora hela så att man sen håller vikten även efter bröllopet. Risken är annars att man är så där super-duktig precis innan den stora dagen, vilket betyder att man rasar i vikt och sedan går man upp allt igen. Jag vill fortfarande kunna äta godis mm. i framtiden. Kanske bara inte lika mycket som innan! Herregud, man måste ju får ha några laster i livet!
Äntligen är kyrkan bokad! Det blir i Nyköping, eftersom vi får låna en festlokal där alldeles gratis
Vi har inte kommit så himla långt i planeringen; gästlistan är skriven... Inbjudningskort osv ska vi tillverka själva tror jag. Letar idéer för fullt och har väl kanske kommit fram till hur vi vill ha det. Som tur är så vill svärmor hemskt gärna hjälpa till att planera och det är ju bra eftersom min älskade sambo har noll koll
Jag tror att jag har gått och blivit gravid (??!!) så det där med att gå ner i vikt får väl vänta ett tag om det nu stämmer. Därmed är väl klänningen lagd på is lite grann... Men svärmor ska sy den, så jag känner ingen panik. Än.
Sofia 28:
Grattis! Vilket härligt "problem"
Klänningen löser sig alltid. Du står ju inför att bli både fru och mamma på en gång! Det är ju underbart!
jag är oxå 13/8 brud!!
Soon to be.
Jag håller helt med dig.
Jag har liksom bara en last och det är just den här med godis och kakor m.m.
Socker mums!!
Tyvärr.
Sofia28:
Vad kul om det är så.
Är det i såna fall första barnet eller har någon innan?
Vart bor ni? (Eftersom ni ska ha bröllopet i Nyköping)
Bizzy:
Välkommen i gänget!
Vart i vårt avlånga land tänker ni gifta er?
marisha: det blir i sthlm.
Soon to be:
Tack Ja, klänningen är väl det sista jag funderar på - jag går bara och väntar på att magen ska börja växa
Marisha-69:
Det är barn nummer två som förhoppningsvis är på jäsning. Vi har en dotter som är drygt 11 månader.
Vi bor i Nacka, men eftersom min sambos föräldrar bor i Nyköping så bestämde vi oss för att ha bröllopet där. Det är lättare att fixa övernattning osv för gäster som reser långt.
Imorgon ska jag göra ett ultraljud så då får jag veta hur det ligger till.
Sofia28:
Jag håller tummarna för ultraljudet
Vi gifter oss i Trosa så det var därför jag undrade om ni kanske var härifrån.
Soon to be:
Jag har också gått ner mina kilo med Aftonbladets viktklubb som hjälp, visst funkar den bra!?
Till er alla 13/8 brudar:
Är det någon här inne som har bokat fotograf Jannis till "vår" dag?
Jag försökte boka honom men han var redan bokad
Har bokat hotell för bröllopsnatten idag. Vi tog tillfället i akt och sprang runt på dom finaste hotellen och tittade på sviterna. Jag blev faktiskt förvånad över att dom rummen jag trodde skulle vara finast var inte det! Så det blev ett helt annat hotell än vad jag tänkt från början. Tur att man tittade runt!
Nu är vi jätte nöjda. Hittade ett hotell med ett STORT badrum och ett STORT badkar mitt i. Jag kan rikttigt se oss i badet med massor av bubblor och champange.......Mmmmmm
Soon to be:
Härligt, vad kul.
Nu är det 9 månader 27 dagar 15 timmar och 4 minuter tills jag går ner/upp för kyrkgången
Är så glad men nervös. Ska hem till Sverige i slutet av månaden och då ska jag prova brudklänningar. Jag hoppas verkligen att jag hittar min drömklänning...
I helgen gick jag, sambon och svärföräldrarna igenom gästlistan (ca 100 pers), allt som ska fixas samt budgeten (75.000 kr?!!!!). Hjälp!!! Det är helt sanslöst; tur att man är ute i god tid.
Den lilla bebisen är beräknad till den 3/6, så innan dess blir ingen klänning sydd. Det kommer bli lite besvärligt med storleken - efter min förra förlossning gick jag ner 25 kg på 2 månader... (18 gravidkilon + 7 egna ). Nåja, det löser sig nog.
Det blir ingen bröllopsresa och ingen bröllopsnatt på hotell; men det tar vi igen om ett par år. Det känns inte som om det är det viktigaste...
Vi har kommit en bit på vägen nu och det känns skönt.