Vilka gifter sig 13/8 2005 ?
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Hermione:
Inbjudningar och allt annat "pappersarbete" har jag inte ens påbörjat. Anledningen att man kommit en bit på väg var att för att få kyrka och lokal var vi tvugna att boka minst ett år i förväg annars var alla ställen upptagna. Detta blev jag jätte-förvånad över men tydligen har Augusti månad slagit alla rekord de senaste åren som "bröllopsmånad". Detta har gjort att man liksom kom igång (i mitt fall i alla fall) och sedan rullade det bara på. Nu har jag bromsat upp lite för att faktiskt ha något kvar att planera under resten av året.
Men tankarna i huvudet är svåra att stoppa. Dom rullar liksom på....
Soon to be:
Jag håller med om att det är svårt att stoppa tankarna, det är inte mycket annat i mitt huvud nu för tiden. Jag ska snart ta tag i det och börja göra något konkret. Men som jag skrev innan så väntar vi på besked ang vår lokal och det är svårt att planera ordentligt innan dess eftersom budgeten kanske måste ändras. Men tänka kan man ju som sagt...
Drama vid kyrkobokningen!
Måste få berätta vad som hände när vi skulle boka kyrka!
Tiderna för nästa års vigslar "släpptes" den 1 september och vi hade fått veta att det alltid var jättemånga som ville vara där. Så det gällde att vara snabb som attan.
Kvällen innan så satte vi klockan på ringning 07.30. (Vi tänkte nämligen åka ner till pastorsexp istället för att ringa). Jag sa att vi skulle ställa min väckarklocka - min sambos har varit lite opålitlig. På morgonen vaknar han innan klockan ringde och somnade lugnt om. Han vaknade igen ett par minuter senare och såg att visarna inte hade rört sig!! PANIK. Batterierna hade dött och klockan stannat ca 2 min innan den skulle ringa!! Nu var klockan 8.45. Upp och hoppa - kasta oss i blien och iväg. Marcus körde och jag ringde. Prick kl 9 - upptaget. Började bli lite svettig. Ringer igen en minut senare - fortfarande upptaget. Paniken sprider sig... Tillslut (ca 5 långa minuter över 9 och ca 3 km från exp) svarar de och vi får boka kyrkan på den dagoch den tiden som vi ville!! Lyckliga vände vi hemmåt och åt en lugn och stilla frukost :)
Slutet gott allting gott...
Anna gbg:
Ja så där kan det bli
Grattis.
Tack Marisha-69
Tycker nia att det är tidigt att boka fotograf, frisör, musik/underhållning nu?
Just bu så känns allt lugnt. Men jag är rädd att man lurar sig själv. Har ju alltid hört att det ska vara så otroligt mycket att göra och att ett år går otroligt fort!
Var sysslar mina "fellow 13/8-brides" just nu?
Anna gbg:
Flyttar! Har lagt alla bröllopsplaner på is för ett par dagar eftersom vi precis flyttat in i vårt nya fina hus!!
Oj, vad mycket man grejjor man har och vilket kaos mitt hem befinner sig i just nu, men med lite tålamod och god vilja så ska det nog stilla sig.
Fick bekräftelse på vår lokal idag. Nu känns det bra!
Soon to be
Grattis till lokalen!
Jag är inte avundsjuk på dig pga flytten. Har flyttat en gång per år sedan 1995... Enda fördelen med det är att man städar ur och slänger en hel del varje gång :)
Men jag blir lite avis på att du har flyttat till hus! Det är min nästa dröm...
Har någon av er fått en skriftlig bekräftelse på er kyrkobokning?
Jag har dubbelkollat via telefon och det är en bokning på oss, men jag känner mig liksom orolig när jag inte har det på papper. (Man förväntas ju liksom lita på kyrkan, men dom har väl också mänskliga faktorn där eller?) Kanske oroar mig i onödan....
Soon to be
Klart att du ska!
Det är alltid bäst att ha papper på allt.
Vi fick vår bekräftelse på kyrkan idag! Aphuu!
Däremot har vi inte fått på festlokalen...
Jag har inte fått bekräftelse på vår kyrkobokning!!!
Bäst jag ringer och kollar imorgon :-O
Anna gbg:
Vi har bokat allt det där och det känns bara skönt att ha det färdigt och att vi fått det vi velat ha.
Bättre för tidigt än för sent
Soon to be:
Härligt, grattis till det nya huset!
Vi gjorde samma sak för tre år sedan och det är lika härligt idag. (Dock inte lika rörigt )