Vilka gifter sig 13/8 2005 ?
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.
Flyttar upp
Flyttar upp igen, ingen här?
Jag får väl börja själv då.
Vi gifter oss 13/8 15.00 i Trosa.
Vi kommer antagligen gifta oss 6/8-05, har ara prel. bokat an sa lange. Inte riktigt samtidigt, men nastan! ;)
Vi gifter oss också den 13/8! Kul, jag tror vi är ganska många nu som gifter sig då. Men det är också ganska många trådar igång så de andra kanske inte har sett denna ännu. Hur långt har du kommit i planeringen?
Hermione:
Hej kul med fler på samma datum
Jag har kommit ganska långt tror jag
* Vi har bokat kyrka och lokal.
* Bokat solist till kyrkan.
* Bestämt vilka in/ut marscher, solosånger och psalmer vi ska ha.
* Bokat coverband.
* Bestämt oss för vilken cateringfirma vi ska använda och nästan vilken mat vi kommer att ha.
* Köpt ALLA kläder och skor, till brud, brudgum, bestman, 2 tärnor och en liten marskalk.
* Nästan helt bestämt oss för hur inbjudningskorten ska se ut.
Ja sen har det inte blivit mer och hjärnan har liksom gått på semester.
Det blev så himla intensivt i början av planeringen och det var så himla kul att det gick av bara farten.
Men nu har det stannat upp lite.
Vart ligger ni i planeringen?
Vart gifter ni er?
Vi gifter oss också den 13/8. Har inte kommit så långt i planeringen, så jag får nästan lite panik när jag ser hur långt du har kommit, Marisha-69.
Vi har börjat titta på kyrka och festlokal/restaurang, men inte bestämt oss helt än. Färgtemat är nog klart: det bilr limgrönt, vitt och guld.
Leoniden:
Få inte det, vad sjutton ska jag göra resten av tiden när ni andra har roligt och planerar som mest!?
Det enda som är viktigt att göra så fort som möjligt är att boka kyrkan och festlokalen och ev. frissan om man ska ha en sån.
Allt annat kan ju ta den tid det tar bara det blir klart INNAN bröllopet
Jo, jag har förstått att det nog börjar bli dags att boka kyrka och lokal nu, med tanke på hur många det är som har planerat att gifta sig i augusti. Vi ska åka och titta på kyrka i helgen, tror jag.
Jag känner också att jag måsta börja sätta fart ordentligt nu. Vi har barn och allt tar så mycket längre tid när man har det. Kan inte sitta och göra inbjudningskort, vigselprogram osv när han är vaken. Så det får väl bli på kvällstid, när han har lagt sig. Kommer nog att ta ett bra tag att få det färdigt, så man får väl börja snart.
Hej på er!
Det verkar vara ganska olika hur långt vi har kommit i planeringen! Kul att se hur
långt andra har kommit som har lika långt till vigseln som en själv!
Själv har vi bokat kyrka och lokal (fast vi har inte fått helt klartecken än att vi kan få vara där, det är bara 90% säkert) Sen har vi bestämt tärnor och bestman. Vi har satt en budget också, men det ligger lite på is nu, för mycket hänger på om vi kan få vara i den lokalen vi vill eller inte. Får vi inte det måste vi tänka om helt och då spricker kanske budgeten. Får vi lokalen så ska vi börja titta på cateringfirmor och annat. Så det är där vi befinner oss just nu, vilket är ganska jobbigt, för jag vill sätta igång mer men det går inte innan vi vet var vi ska vara. Klart att jag funderar och tittar runt både på brudklänningar, buketter, tårtor, inbjudningar och annat. Men det är bara idéer än så länge!
Marisha-69, det var väldans vad långt du har kommit, jag fick också lite panik precis som Leoniden. Men det är klart, du har ju rätt, nu har vi en massa kul att fixa med! Och som sagt, det viktigaste är ju att allt är klart till den 13/8
Har du bokat frisör också? Jag har pratat med min, men hon kunde inte boka in mig ännu eftersom det var så långt fram i tiden. Oj vad långt det blev, hoppas ni har orkat läsa ända hit!