• Marisha-69

Vilka gifter sig 13/8 2005 ?

Jag har ställt den här frågan förut och fått några svar.
    Nu tror jag att det ramlat in fler 13/8 2005 brudar, och det skulle vara kul att se hur många vi är.

• Svar på tråden Vilka gifter sig 13/8 2005 ?
  • Anna gbg

Hejsan hej!
    Jag och min sambo ska gifta oss den 13/8 2005.
    Än så länge så har vi bokat festlokal. Det blir på samma ställe som vi träffades på. Det känns mysigt på något vis. Tärnan är bestämd. Värdpar är också bestämt men det vet de inte om ännu :o) (Vi har inte frågat dem ännu.)
    Vi har inte bokat kyrka nu. Den som vi vill ha "släpper" inte sina tider för nästa år förrän den 1 september. Får väl ner och hänga på låset. Färgtema är bestämt och jag vet vilken klänning jag vill ha. Jag ska höra med min farbrors fru om hon skulle vilja sy den åt mig.
    Just nu sitter jag och letar ideer till festprogrammet... Jag håller på att bli tokig. Vi har inget bra program utan får göra det i word...
    Kul att höra hur det går för alla andra augusti-brudar!

• Marisha-69

Leoniden:
    Vi har tre barn och jag tror att det är min egna kvalitets tid jag tillbringar framför datorn och planeringen.
    Jätteskönt för mig
    Min familj surar lite.

Hermione:
    Jag glömde det på listan
    Ja jag har bokat frisör, en som kommer hem till oss och tar hand om både smink och hår på mig och tärnorna, JÄTTESKÖNT!!
    Jag håller tummarna för er och lokalen.

Anna gbg:
    Vad mysigt och romantiskt med samma lokal som ni träffades i
    Lycka till med kyrkan, du gör helt rätt i att hänga på låset om ni vill ha en speciell kyrka.

Vi valde inget färgtema från början men det har liksom smugit sig på under tidens gång så nu har vi ett ändå
    Ivory, guld och mörkt rött (vinrött)

• Soon to be

Hej kära ni!

Marisha: Jag är fortfarande här

Gifter mig 13/8-2005 i Höllviken/Skåne.

Har bokat: Kyrka, lokal, catering och solister (2). Har pratat med min frsör men liksom Hermione så ville hon inte boka så långt i förväg. Har förberett henne i alla fall! Mönster är inköpt till klänningen som mamma ska sy, och nu är vi mitt inne i tyg-letar tagen.

Skor är inköpta!

Oj, man har ju kommit en bit i alla fall .

Funderar lite på färgtema och vilka solo-sånger vi ska ha, men jag kan inte bestämma mig riktigt. Det finn så många vackra...

Visst ja, har bokat bröllopsresa nr 1 också. (vi ska unna oss den stora lyxen att åka på två!)

Kul att vi börjar bli många den 13/8.

Kram på er

• Marisha-69

Soon to be:
    Kul att "se" dig
    Vi har också haft problem med solosångerna, så många fina men inga som vi VERKLIGEN gillar.
    Tills nu......... efter ett tips här på BT har vi hittat "Ett liv för mig"/The real group
    och så funderar vi på "För kärlekens skull"/Helen Sjöholm och "För alltid"/Sara Löfgren.

Kul att du hittat skor nu, jag hittade också ett par, på rea 200:- jättefina!
    Vad blir det för klännings sort?

Lyckos er med 2 bröllopsresor
    Vi är glada om vi får 1.

• Soon to be

Marisha:

Hur har det gått med dina klänningar? Har dom kommit? Jag såg nämligen en till salu här på BT som jag fick för mig var en av dina? Har du bestämt dig för klänning nr 2? Hur såg den ut? Den som var till salu härinne (om det nu var din) var jättefin, tyckte jag.

Klänningen blir tvådelad med axelbandslös top (heter det top?) och kjol i sjöjungfu-stil, med släp. Åh det är så roligt att välja tyger, knappar och alla andra möjliga prylar så jag vet inte var jag ska börja riktigt. Har redan ändrat mig 1000 gånger. Mamma är tålmodig och rar

Anledningen att det blir två resor är att vi vill till Thailand båda två på bröllopsresa, men det är inte rätt tid att åka dit i augusti. Så vi åker till Thailand i Februari 2006. Men samtidigt vill vi åka någonstans i samband med bröllopet så då bokade vi fem dagar i Prag.

• Marisha-69

Soon to be:
    Mina klänningar har tyvärr inte kommit än Dom skulle komma i november är det sagt.
    Jag har fortfarande problem med väljandet av klänning. det finns flera stycken som jag skulle vilja ha

Fast det går ju bara med en ändå

Härligt med en mamma som är delaktig i planerandet, min anser att det är för tidigt/löjligt att prata/planera bröllopet så här långt innan det går av stapeln

• Soon to be

Marisha: Min mamma tycker också att det är löljigt att planera så långt innan, men hon låter mig hållas. Men i o m att hona ska sy klänningen så har hon dragits med i min iver efter hand. Din mamma sparar sig kanske till slutspurten

(Då har kanske min mamma tröttnat

• Marisha-69

Vi får väl hoppas i mitt fall och inte i ditt.

• Hermione

Jag är verkligen imponerad över hur långt ni har kommit, speciellt Marisha och Soont to be. Jag har inte ens börjat kolla efter klänning och skor än. (vill gärna gå ner några kilo till innan jag provar klänning ) När började ni planera eftersom ni redan har hunnit så långt? Jag funderar mest på en massa olika saker men jag kommer inte till skott med att bestämma något. Färgtema är bestämt och jag tror nästa sak att ta tag i blir inbjudningaran. Är ni klara med era?
    (Marisha frågade innan, glömde svara men vi gifter oss i Genarp i Skåne!)

• Sofia28

Här är en till som planerar ett bröllop då

Svar på tråden Vilka gifter sig 13/8 2005 ?