• Förvir­rad och förtvi­vlad
    Äldre 16 Dec 10:27
    45398 visningar
    44 svar
    44
    45398

    Flytta isär för att rädda förhållandet - Erfarenheter?

    Jag har haft en tråd här tidigare ang. Mercilon 28 P-piller.
    Vi har kommit till den punkten i vårt förhållande att min sambo vill flytta till en egen lägenhet för att komma i underfund med vad hon känner, typ.
    Situationen är sån här (om ni inte orkar läsa igenom andra tråden)
    Hon har samma känslor som förut, älskar mig osv. Allt är jättebra, förutom en sak.
    Hon vill det ska bli bra och säger hon tror det blir bra om vi flyttar isär och försöker hitta tillbaka till varandra. Att vi fortsätter träffas och så fast vi inte bor på samma adress så att säga.
    Orsaken till problemet är att hon inte känner för att ha s ex. Visst, hon säger att när vi väl har det så är det bra.
    Men hon säger att hon vill det ska komma från henne. Att hon verkligen får känna att "Nu vill jag ha s ex med honom"
    Vi har pratat massor om vad det kan beror på. P-piller, att vi träffas för mycket osv. Men hennes egen lust till sex är inte stor.
    Jag har sagt att jag ställer upp till 200% för jag tycker detta förhållande är värt att räddas.

    Nu till frågan! Finns det någon som har några BRA erfarenheter kring detta med att flytta isär för att få lite andrum, etc? De flesta jag pratat med säger att
    "Börjar det väl strula är det bästa att kapa osv."
    Men jag vill rädda och eftersom vi båda vill och tror så....
    Jag behöver lite pepp om ni förstår?

  • Svar på tråden Flytta isär för att rädda förhållandet - Erfarenheter?
  • CyberP­et
    Äldre 28 Dec 17:51
    #0

    Att hon är gullig och rar mot dig är ju för att ha dig i reserv utifall att hennes "frihet" skrämmer henne för mycket. Då vet hon att du inte gett upp om hon ger dig en godisbit då och då för att visa att hon fortfarande har dig i åtanke - när hon lessnat eller inte träffat på den spänning hon letar efter.

    Jag tycker du ska vara aktiv på ditt håll, ut och dejta, gå på fest. Gör något aktivt och vem vet, du kanske träffar drömtjejen!

    Jag vet att detta inte ger mycket hopp men faktum är att för många tjejer är en "smyguppbrytning" det snällaste sättet. Hon kanske redan har en annan runt hörnet som hon nu testar. Passar han inte har hon ju dig att gå tillbaka till.

    Rått och brutalt, jag vet. Men tyvärr kan detta vara den råa brutala sanningen som du måste fejsa snart. Så lev livet istället, strunta i henne. Låt henne köra sitt race. Har hon TUR så finns du kvar om hon ångrar sig, men du kanske redan gått vidare, träffat världens finaste tjej dyker upp här på BT för att du ska gifta dig med denna nya tjej.

    Petra - gammal som gatan!

  • l i s a
    Äldre 28 Dec 18:50
    #0

    men du mr Förvirrad och förtvivlad... du skriver "JAG tog inte tag i problemet ordentligt" etc. etc. Ni är väl två va? Hon kunde ha hittat på något då du påtade på huset tex om det nu är så att ni absolut ska vara ifrån varandra... Ett litet påpekande bara ;)

    I övrigt känner jag igen det där med att inte hinna vara den som tar initiativ till något, vare sig 6 eller annat eftersom den andre var så snabb att komma upp med initiativ att jag inte hann vara först så att säga. Tagga ner, gå en kurs gå på krogen med jobbarkompisarna eller vad som helst och kräv att hon gör det samma om det nu är hon som önskar det.

    (och nej tyvärr, jag har ingen "bra" erfarenhet av att flytta isär. Varken personligen eller efter vad jag sett vänner gå igenom...)

    Lycka till!

  • l i s a
    Äldre 28 Dec 19:09
    #0

    ops... sorry... trodde jag läst alla trådar innan jag svarade men tydligen inte. Det fanns redan svar på mitt lilla påpekande så jag drar tillbaka det!

  • Förvir­rad och förtvi­vlad
    Äldre 29 Dec 09:04
    #0

    CyberPet - Usch! Det där låter ju hemskt.
    Om hon nu är gullig och rar för ha mig i reserv... :-/
    Nja, är nog inte så sugen på att gå ut och leta annat. Visst kan jag försöka komma ut och ha roligt med polarna.
    Men nu känns det som "varför gå igenom en pärs igen. Här har man lagt ner tid på... osv"
    Smyguppbrytning - Nja, vad menar du då? Hon har ju gjort slut redan, typ.
    Jag är säker på att hon inte har någon annan, för det har jag frågat.
    Dessutom har jag fått kommentaren från henne "Funkar det inte med DIG, varför ska det då funka med någon annan?"
    Så jag tror inte det är andra spelare på planen.
    Ja du. Den råa brutala sanningen. Usch!
    Ja, egentligen borde ju jag tänka att det är hon som förlorar en bra kille.
    Hon har ju trots allt sagt jag är den bästa kille hon haft....
    Tack för din pepp i alla fall! :)

    Lisa - Jo, det är sant det som du säger.
    Alltid lätt vara efterklok.
    Jo, jag håller på med att vara aktiv på eget håll och hon med...
    Jag blir bara så stressad av att hon letar lägenhet.
    Jag vill ju så gärna att det ska hinna bli bättre innan hon "hinner" flytta,
    så hon kanske upptäcker att det blir bättre och stannar.
    Trist att du inte har någon "bra" erfarenhet av att flytta isär.

  • Förvir­rad och förtvi­vlad
    Äldre 29 Dec 09:57
    #0

    Fick nyligen höra att min bästa kompis
    börjat träffa sin föredetta tjej igen (de flyttade isär för några månader sedan)
    Är det meningen så är det väl så.... :)

  • Äldre 5 Aug 15:52
    #36

    Till att börja med, FÖRLÅT.

    Men seriöst så är det väl dags att gå vidare för er båda, det verkar ju som om hon redan har bestmt så mer eller mindre och när det kommer till sex biten så ärligt tror jag inte man klarar leva på så olika villkor för sex är en huuuuge del i ett förhållande.

    man kan gilla olika mat, gilla olika sporter, rösta på olika artier osv sov och det funkar utmärkt man kompleterar varandra, men en som är asexuell och en som är sexuell kommer nog aldrig kunna vara lyckliga. För den ena känner sig tvinga och den andra känner att den tvingar och det mår ingen av er bra utav.

    du har drifter som hon inte vill bejaka och som jag antar du nte får ta ut på annat håll. Vet att alal kommer säga du får rätta dig efter det, men varför skall du göra det och inte hon? Får man inte äta mer än grönsaker hemmakommer man förr eller senare börja äta ute så är det bara.

    Närhet och sexuellt umgänge är så overkligt stor del av ett förhållande att om den ena parten är aktiv och den andra obefintlig kommer det bara leda till ångest och ledsamheter tror jag.

    sorry


    Live free, ride free
  • Plätti­s
    Äldre 5 Aug 15:57
    #37

    Tråden är 11 år gammal, antingen har det löst sig för dem eller så har de gått vidare för länge sedan. Den drogs upp av en spammare som jag anmälde igår kväll, men tråden ligger kvar ändå. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 5 Aug 16:06
    #38
    Plättis skrev 2014-08-05 15:57:23 följande:

    Tråden är 11 år gammal, antingen har det löst sig för dem eller så har de gått vidare för länge sedan. Den drogs upp av en spammare som jag anmälde igår kväll, men tråden ligger kvar ändå. 


    Uuups såg det först nu, hahahahaha läste inte datumet såg bara att den kom upp.. sorry my bad
    Live free, ride free
  • Äldre 6 Aug 19:38
    #39

    Vill bara svara generellt,även om vi hade barn tillsammans, vilket vi hade och har naturligtvis, så flyttar man ifrån varandra blir det ännu svårare att hitta tillbaka, jag flyttade ifrån min fru i 1 Månad sen ville hon att vi skulle försöka på nytt och vi skulle ändra på oss var vi överens om, men efter en Vecka så var vi tillbaka i samma hjulspår, sen bodde jag i 2 år ytterligare med min fru och barnen innan det blev totalt fel och jag flyttade då igen, sen har jag levt singel i 2 och ett halft år, men träffar förstås exet och barnen Varje Vecka.

  • Himla
    Äldre 6 Aug 21:09
    #40

    Vill man lösa problem så gör man det tillsammans genom att prata och gå till familjerådgivningen eller par terapi, att flytta isär ökar klyftan som redan finns. Det är inget bra utgångsläge. Jag tycker att du ska känna efter var du står i frågan. Vill du flytta isär? Vill du leva med någon som inte vill ha sex? Vill du vara särbo med din sambo eller vill du i så fall ha ett öppet förhållande med henne?

  • Äldre 6 Aug 21:34
    #41
    Himla skrev 2014-08-06 21:09:47 följande:

    Vill man lösa problem så gör man det tillsammans genom att prata och gå till familjerådgivningen eller par terapi, att flytta isär ökar klyftan som redan finns. Det är inget bra utgångsläge. Jag tycker att du ska känna efter var du står i frågan. Vill du flytta isär? Vill du leva med någon som inte vill ha sex? Vill du vara särbo med din sambo eller vill du i så fall ha ett öppet förhållande med henne?


    bra skrivet, så borde ni göra, tycker jag med, lycka till.
  • Äldre 7 Aug 17:42
    #42

    Kan absolut bli bättre


  • Äldre 14 Sep 10:57
    #43

    Undrar hur det arta sig 11år senare?

  • Äldre 14 Sep 11:04
    #44
    mara skrev 2014-09-14 10:57:46 följande:

    Undrar hur det arta sig 11år senare?


    Personen som starta tråden är inte medlem längre så du kommer nog inte få ett svar.
    Live free, ride free
Svar på tråden Flytta isär för att rädda förhållandet - Erfarenheter?