• Äldre 6 Oct 13:10
    48652 visningar
    141 svar
    141
    48652

    September 2015!

    mindre än ett år kvar innan septemberbrudarna gifter sig, och ja tänkte vi kunde samlas här :) 
     

    jag gifter mig med min gubbe den 5/9. vi ska ha skogstema^^ 
    kyrkan är bokad, men för övrigt är det mest bara inspiration vi fått ihop nu. och en hel del dekoration. jutevävslöpare har vi, servetterna är inköpta, material till inbjudningarna finns, och så lite vaser och div. smågrejer är klart^^ lägger in lite bilder på sånt som är klart och lite inspirationsbilder^^

  • Svar på tråden September 2015!
  • Äldre 28 Aug 14:32

    1dekorerad lykta (brud"buketten")

    2 corsage

    1 blomkvist till tärnan

    310kr

  • Äldre 31 Aug 16:50

    5 dagar kvar!!!!

    Håller på att avsluta på jobbet, går på semester från imorgon för att fullt kunna fokusera på de sista sakerna inför bröllopet.
    På Onsdag kommer mina gäster från England och innan dess ska alla gästbeskrivningar vara klara, sista sakerna köpas, all mat och groggvirke, allt från systemet hämtas, detaljerna på bordsdekorationerna fixas, saker hämtas från restaurangen (material etc), påsarna till kyrkan fixas och mer mer mer...

    Hade möhippa i helgen, var jättekul och väldigt oväntat - en helt underbar dag!
    Blir bröllopet det minsta som möhippan med all den kärlek jag fick från tjejerna är jag lycklig.

    Oroar oss för vädret då det ser ut att bli regn, men det är väl för tidigt för att säga ännu - eller vad tror ni?

    Hoppas vi hinner vila lite under de här dagarna också, då vi har jobbat hela sommaren och jag är helt slutkörd, så är livrädd att jag inte kommer orka den stora dagen.

    Klänningen är för stor så måste expressinhandla en bh och hoppas att om vi får upp brösten lite att den sitter kvar då den inte går att göra mindre. Köpte den i för liten storlek och skulle gå ner 3 cm i midjan och av någon outgrundlig anledning har jag lyckats gå ner 7 cm i midjan... Lyxproblem kan tyckas men korsetten går inte att sy in...

  • Äldre 1 Sep 09:20

    Ena väderappen utlovar 17 grader och sol, andra 15 grader och regn. Hoppas på lite sol och 15 grader, skulle vara det bästa. Men vi får väl se!

    Som tur är har vi bara några småsaker kvar och min m2b är den som sköter det mesta. Det är så himla fantastiskt hur man under processen och förberedelserna av ens bröllop, att man inser hur väl man kompletterar varandra. Jag sköte väldigt mycket av den stora planeringen i förväg, och nu sköter han detaljerna. Jag blir mer och mer förälskad i den mannen som snart ska bli min man. Jag trodde verkligen inte att sådant skulle hända mig, men det är då man vet att det är rätt. Eller hur?

    Hur går det för er alla!? Allt faller på plats?

  • Äldre 1 Sep 10:03

    Nu är det nära! På lördag smäller det. Hoppas också på sol och önskar så att vi slipper regn då vigseln är utomhus. Vi har dock ett tält att ställa upp om det krisar men då tas ju hela omgivningen bort och den är så fin.

    Annars rullar allt på. Ska sätta ihop sista festprogrammen, baka sista cupcakesen, hämta alkoholen och köpa de sista grejerna. Jag jobbar trots att det snart är dags men jag slutar tidigt så då går det.

    Jag är väldigt pirrig och förväntansfull!

  • Linngb­g
    Äldre 4 Sep 08:23

    ojoj, bara en dag kvar till de förrsta september-brudarna gifter sig!! hur går det för er? antar att ni har för mycket att göra för att hänga här :)

    och bara en vecka kvar till vår dag! :o förstår inte hur tiden kan gå så fort.. nu på morgonen har vi skrivit ut alla program till kyrkan (ska bara skära till dem, det är två program på varje A4-ark) och skrivit ut allt som ska vara med i programmet, det ska "bara" sättas ihop (inte helt säker på vilket sätt som blir bäst än..). idag ska även antalet gäster bekräftas till festlokalen. på onsdag övar vi i kyrkan med prästen + brudföljet. vi har även fått se korten från vår pre-shoot med fotografen, de blev verkligen helt fantastiska!! vi är så glada att vi valde just denna fotograf :D

    det mesta är alltså under kontroll för vår del, men nu börjar nerverna göra sig påminda ordentligt. jag har haft väldigt svårt att fokusera på jobbet under veckan, det är nog ett bra drag att vara ledig från och med efter lunch på onsdag :)

    skickar pepp till alla er andra som håller på och fixar! :D

  • Äldre 5 Sep 10:26

    Bara några timmar kvar nu. Sitter just nu hos frisören som stylar mig till en snyggare version av mig själv. I sista minuten har vi fått tre avbokningar av samma personer som tackade ja till vår inbjudan efter OSAdatumet. Vi har löst bordsplaceringen men frågan är vem som hjälper oss med det. Alla frågar Hur känns det? Är du stressad? Nervös? Mitt svar har varit: borde jag vara det? Jag ser framemot denna dag men varken jag eller min m2b är oroade, allt kommer falla på plats och gör det inte det, ja då får det vara. Lycka till alla brudar och brudgubbar haha, det kommer bli en utomordentlig dag!!!

  • Äldre 9 Sep 07:42

    Nu är jag gift!

    I lördags hade jag den mest perfekta och roligaste dagen i mitt liv.

    Den enda (och obetydliga) var att brudbuketten inte alls var som jag önskat.

    Hela dagen flöt på som den skulle och middagen/festen var den roligaste någonsin. Helt fantsstiska tal och spex.

    Vädret var med oss, utomhusvigsel.

    Jag kände mig som den vackraste i världen.

    Ja, dagen kunde inte bli mer perfekt????

  • Äldre 16 Sep 10:17

    äntligen kan även jag säga att jag är gift! :D 5 september var dagen då jag fick säga ja till min nu make^^ soligt bitvis, blåsigt och kallt dock. men jag var så vacker! och min make så stilig!

  • Äldre 21 Sep 17:21

    Nu är jag gift!
    En underbar dag som aldrig ville ta slut och vi lever fortfarande på små moln.
    Tema: Solrosor... :)

    Ett axplock av många många många bilder... #tommyomia2015 på instagram om ni vill se fler.

  • Äldre 21 Sep 18:29

    åå va fint! va snyggt med gult på klänningen! :D 

  • Äldre 24 Sep 15:56

    Vi hade en härlig dag! Alla föräldrar var närvarande och våra fantastiska vänner. Dansgolvet fylldes, gästerna blev överraskade och reagerade positivt på ett band som kom inspelandes och det var en härlig dag/kväll/natt. Vi kunde inte haft det bättre. Rent vädermässigt kom det lite regn som jag även fick på slöjan, men efteråt sken solen och det var behaglig temperatur. Att vi nu har tappat bort gästboken är tråkigt, vi vet inte vem som tog hem den om någon (vi hade delegerat uppgifterna, men glömt denna punkt), men det är ok. Vi har fina bilder, härliga minnen och det är väl det som räknas i slutskedet!

    Vilka fantastisk klänning Mia! Härligt gula detaljer!

Svar på tråden September 2015!